Πέμπτη 3 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ
ΣΙΜΟΝ ΜΠΡΟΣ
Κακές συνήθειες

Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι η φωτογραφία. Αμέσως μετά ή και μαζί η μουσική. Ακολουθούν οι ερμηνείες. Και, βέβαια, ο σκηνοθέτης, ο οποίος δημιούργησε μια εκπληκτική, υγρή ατμόσφαιρα, μια κινηματογραφική μικρή μαγεία. Από το πρώτο μέχρι σχεδόν το τελευταίο πλάνο της ταινίας πέφτει διαρκώς βροχή. Και όπου δε φαίνεται η βροχή ακούγεται!

Η βροχή, που συνεχώς δυναμώνει, είναι σαν να θέλει να καθαρίσει τις «αμαρτίες», τις εμμονές, του κόσμου. Αυτή η αλληγορία δεν είναι η μοναδική στην ταινία. Σχεδόν ολόκληρη η ταινία είναι μια αλληγορία. Μια αλληγορία η οποία στηρίζεται πάνω σε μια μικρή τυπική ιστορία. Μια δεισιδαίμων γυναίκα, η οποία παιδί ακόμα έσωσε τον πατέρα της, ο οποίος είχε καταπιεί ένα κόκαλο, παρακαλώντας το θεό «σώσε τον μπαμπά μου», γίνεται καλόγρια και πιστεύει πως με την προσευχή θα σώσει τον κόσμο. (Οπως έγινε με τον πατέρα της). Μια μάνα δέσμια της νευρικής ανορεξίας της (των εμμονών της) καθημερινά λιώνει, μέχρι να εξαϋλωθεί! Κάνει ό,τι μπορεί να φτιάξει και την κόρη της όμοια με εκείνη. Ο πατέρας, πάσχοντας από έλλειψη τρυφερότητας στην εξαναγκαστική δίαιτα που τον σπρώχνει η γυναίκα του, καταφεύγει στην αγκαλιά μιας ζωντανής και «φυσιολογικής» (χωρίς πολλές εμμονές) γυναίκας. Οι καλόγριες του μοναστηριού, στο μεταξύ, με πρώτη την καλόγρια που «έσωσε» τον πατέρα της, προσπαθούν με τη νηστεία να σταματήσουν τη θεόσταλτη θεομηνία, τη βροχή («αμαρτίες»), που πνίγει ανθρώπους. Ομως, δεν αντέχουν στον πειρασμό και κρυφά λύνουν τη νηστεία τους τρώγοντας ό,τι πέσει στα χέρια τους! Επομένως, η «προσευχή» δεν ισχύει!

Ολα αυτά ακούγονται σαν κωμωδία, σαν σάτιρα. Βοηθάνε σε αυτό και οι σαρκαστικοί διάλογοι. Κυρίως αυτοί που ακούγονται με τη μορφή των αναπάντητων θρησκευτικών ερωτημάτων που βάζει η μικρή ηρωίδα: «Δεν είναι κακό να "τρώμε" το σώμα του Χριστού και να "πίνουμε" το αίμα του;». ΄Η «τι γεύση έχει το ανθρώπινο κρέας όταν το τρώμε;». Μάλλον, λοιπόν, προς τη σάτιρα γέρνει η ταινία. Ομως, η ατέλειωτη βροχή, η «σκοτεινή» φωτογραφία, οι τραγικές ερμηνείες και πάνω απ' όλα τα μελαγχολικά και έντονα μουσικά κομμάτια, που ακούγονται με κάθε ευκαιρία, η γενική κλειστοφοβία που επικρατεί κάνει την ταινία τραγική. Περισσότερο πονάς παρά χαμογελάς! Και αν χαμογελάσεις, θα χαμογελάσεις πικρά. Γιατί θα συλλάβεις και εσύ τον εαυτό σου να είναι δέσμιος των δικών σου εμμονών.

Παίζουν: Χιμένα Αγιάλα, Ελένε ντε Χάρο, Μάρκο Αντόνιο Τρεβίνο, Αουρόρα Κανό κ.ά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Οι δώδεκα ένορκοι» (2013-08-17 00:00:00.0)
«Οι δώδεκα ένορκοι» (2013-08-17 00:00:00.0)
Νοτιοκορεατική ποιητική αλληγορία και στεγνή αμερικανική προπαγάνδα (2008-03-27 00:00:00.0)
The last porn movie (2006-12-07 00:00:00.0)
Η γοητεία της τεμπελιάς (2003-05-11 00:00:00.0)
Ολεθρος.. (1998-10-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ