Κυριακή 8 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο ... 8λογος του Σφηνιά

Στις 2 Αυγούστου 2000 ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και αντιπρόεδρος της MFD Π. Σφηνιάς, ο άνθρωπος, δηλαδή, που έστειλε 80 ανθρώπους, αυτούς που επέβαιναν στο σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», στον πνιγμό, κατέθεσε τις προτάσεις του στην ...«Επιτροπή Προσωπικοτήτων», όπως είχε ονομαστεί από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή, με το ...έργο του καθορισμού των αξόνων του νέου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Το πόρισμα που εξέδωσε η Επιτροπή δύο μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στις 3 Οκτώβρη, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 5 Οκτώβρη, δηλαδή την περασμένη Πέμπτη, υιοθέτησε κατά γράμμα τις προτάσεις του Π. Σφηνιά! Ακόμα και αυτή που αναφέρει ότι η «απελευθέρωση» πρέπει να προχωρήσει μέσα σε δύο χρόνια, δηλαδή πριν από την ημερομηνία που καθορίζει ο ίδιος ο Κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που σπάει το καμποτάζ.

Η Επιτροπή δεν υιοθέτησε τυχαία τις προτάσεις Σφηνιά. Αυτές συνάδουν απόλυτα με τα όσα αναφέρει ο Κοινοτικός Κανονισμός, στου οποίου, άλλωστε, το όνομα αλλάζει άρδην το σκηνικό στην ακτοπλοΐα. Ο Π. Σφηνιάς δεν έκανε τίποτα άλλο από το να εκλαϊκεύσει τα όσα προβλέπει ο ίδιος ο κανονισμός και, βέβαια, να διαμηνύσει στην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ότι δεν επιτρέπει καμία οπισθοχώρηση από τα όσα εκτρωματικά προβλέπει ο 3577/92. Αλλωστε, από τον πρόλογο του Κοινοτικού Κανονισμού, γίνεται σαφές ότι το Συμβούλιο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εξέδωσε τον Κανονισμό στις 7 Δεκέμβρη 1992, παίρνοντας υπόψη ότι «...της ελευθερίας αυτής θα επωφεληθούν οι πλοιοκτήτες της Κοινότητας», ακόμα και αν σκοτώνουν ανθρώπινες ζωές, θα προσθέταμε εμείς.

Για το πώς θα επωφεληθούν οι πλοιοκτήτες, οι 8 «ελευθερίες» και η μία «απαλλαγή» που αναφέρονται στο κείμενο του Π. Σφηνιά είναι σαφέστατες.

Ο Π. Σφηνιάς αναφέρει: «Με την προϋπόθεση ότι η απελευθέρωση θα είναι πλήρης, όπως συμβαίνει στις διεθνείς γραμμές, προσωπικά δε θα είχα αντίρρηση να γίνει άμεσα με την προϋπόθεση της προαναγγελίας εφαρμογής εντός διετίας» και αξιώνει:

1) «Ελεύθερο τιμολόγιο (εποχιακό κατά είδος φορτίου - κατά είδος γραμμής).

2) Ελεύθερη διάρκεια δραστηριότητας πλοίου.

3) Ελεύθερα δρομολόγια (λιμάνια προσέγγισης - ώρες αφίξεων -αναχωρήσεων - συχνότητες δρομολογίων).

4) Ελεύθερες συνθέσεις πληρωμάτων.

5) Ελεύθερη δραστηριότητα, η οποία δε θα περιορίζεται από τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες.

6) Ελεύθερη χρονική διάρκεια ζωής του κάθε πλοίου.

7) Ελεύθερη είσοδος και αποχώρηση πλοίων.

8) Ελεύθερη δρομολόγηση τύπων πλοίων»!
Και η ...απαλλαγή: «Απαλλαγή από επιβαρύνσεις τελών υπέρ τρίτων»!

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ