Πέντε μήνες μετά το θάνατο των οκτώ εργατών στο αμπάρι του πλοίου, δεν υπάρχει ακόμα επίσημη πραγματογνωμοσύνη για την πυρκαγιά!
Associated Press |
Από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι στήνεται σκηνικό ώστε να «βγουν λάδι» οι πραγματικοί ένοχοι. Ολες οι κατηγορίες που έχουν απαγγελθεί στους εργολάβους αδερφούς Σουρλή και του συνεργείου Στυλιανού - Κωνσταντάρα είναι σε βαθμό πλημμελήματος. Για τον εφοπλιστή δεν υπάρχει καμία κατηγορία παρά μόνο στον αρχιμηχανικό του. Στις 24 Οκτώβρη, δηλαδή ακριβώς τρεις μήνες μετά το έγκλημα, εδέησε η ανακρίτρια που έχει αναλάβει την υπόθεση να διενεργήσει αυτοψία στο πλοίο. Ομως η πρώτη της δουλειά με την επιβίβασή της στο «FRIENDSHIPGAZ» ήταν να δώσει εντολή στους λιμενικούς που τη συνόδευαν να απομακρύνουν τους εκπροσώπους των σωματείων από το πλοίο!
Μέχρι και σήμερα αυτοψία στο πλοίο δεν έχει γίνει και όχι μόνο αυτό. Από κοινού εταιρεία, λιμενικές και δικαστικές αρχές, πριν από ένα μήνα κανόνισαν τη μεθόρμιση του πλοίου νύχτα και εν κρυπτώ, από τη Ζώνη όπου βρισκόταν, σε ένα παλιό καρνάγιο στην Ελευσίνα και ουδείς γνωρίζει αν φυλάσσεται και γενικά αν έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μη γίνει αλλοίωση στοιχείων.
Ο θάνατος ενός ακόμα ναυτεργάτη από αναθυμιάσεις είναι ο απολογισμός της πυρκαγιάς που ξέσπασε χτες το πρωί στο φορτηγό πλοίο «ΔΟΞΑ» με σημαία Κύπρου της εταιρείας ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ του εφοπλιστή Αλεξανδράτου. Το πλοίο με έτος κατασκευής το 1982 βρισκόταν αγκυροβολημένο 3 ναυτικά μίλια έξω από το λιμάνι Βίλια Γκαρσία της περιοχής Βίγκο της Ισπανίας, με 22 ναυτεργάτες πλήρωμα, ανάμεσά τους και 3 Ελληνες, που είναι όλοι σώοι. Τα αίτια της πυρκαγιάς, η οποία εκδηλώθηκε στο κομοδέσιο, δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστά. Ωστόσο, στις 18 Νοέμβρη, στο πλοίο είχε γίνει έλεγχος από τις λιμενικές αρχές στο λιμάνι Κωστάντζα της Ρουμανίας. Από τον έλεγχο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Paris Mou, είχαν καταγραφεί στο πλοίο 5 παρατηρήσεις, ανάμεσα στις οποίες ήταν και προβλήματα στα σωστικά πυροσβεστικά του μέσα. Απόδειξη ότι το πλοίο είχε πρόβλημα αποτελεί ότι σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας η πυρκαγιά ήταν μικρής έκτασης, όμως το πλήρωμα δεν κατάφερε να τη σβήσει με τα μέσα του πλοίου.