Τρίτη 10 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πρόστιμα για «κουκούλωμα»

Κάτω από τις αγωνιστικές αντιδράσεις των νησιωτών και των ναυτεργατών για την κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσω της Επιτροπής Ανταγωνισμού προσπαθεί να «κουκουλώσει» το αυτονόητο. Επιχειρεί να κοροϊδέψει νησιώτες, ναυτεργάτες, εργαζόμενους ότι με ψευτοπρόστιμα θα λυθούν τα προβλήματα και ότι υπάρχει δήθεν «υγιής ανταγωνισμός». Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού «ξαφνικά» ανακάλυψε μετά από αυτεπάγγελτο έλεγχο ότι η εταιρεία του Ι. Βαρδινογιάννη Sea Star Capital Plc ελέγχει την ΑΝΕΚ και την HSW, όταν αυτό είναι πασίγνωστο εδώ και ένα χρόνο και ότι δεν είχε ενημερώσει σχετικά την Επιτροπή!

Οπως αναφέρει στο δελτίο Τύπου, η Επιτροπή για την Sea Star, αυτή «απέκτησε το 2007 36,5% των μετοχών της HSW και το 15,90% της ΑΝΕΚ». Υποστήριξε τότε η εταιρεία ότι «η απόκτηση αυτών των ποσοστών δεν επηρέαζε τις συνθήκες ανταγωνισμού, διότι δεν της επέτρεπαν να ελέγξει καμία από τις προαναφερθείσες εταιρείες, περιορίστηκε να ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απόκτηση από αυτήν στις αρχές του 2008 άλλων 16,6% μετοχών της ΑΝΕΚ, ως ήσσονος σημασίας για τον ανταγωνισμό». Η Επιτροπή, μετά τον έλεγχο, «κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Sea Star ελέγχει τόσο την HSW όσο και την ΑΝΕΚ». Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφάσισε να επιβάλει στην Sea Star πρόστιμο 3.742.945 ευρώ «για μη γνωστοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 4β του ν. 703/77, συγκέντρωσής της με την ΑΝΕΚ», και επιβάλλει πρόστιμο 75.000 ευρώ στον Ι. Βαρδινογιάννη, «διότι (...) δεν απάντησε πλήρως και εγκαίρως σε ερωτήσεις που του έθεσε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού».

Τα πρόστιμα για τα μάτια του κόσμου έρχονται και παρέρχονται. Αυτό όμως που παραμένει σε πλήρη ισχύ είναι ο κανονισμός 3577/92, με τον οποίο έχουν συστρατευτεί ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου όπως ο ΣΥΝ. Παραμένει το σαθρό νομοθετικό πλαίσιο που στήθηκε πάνω στον κανονισμό όπως ο νόμος 2932, που ψήφισε το 2001 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει και ενισχύει η κυβέρνηση της ΝΔ, το οποίο τροφοδοτεί την ανταγωνιστικότητα και τις τάσεις μονοπώλησης στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (Sea Star, MIG και Grimmaldi κατέχουν το 80% των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με τζίρο πέρσι 1,2 δισ. ευρώ). Αυτή είναι η ρίζα του κακού. Το γεγονός ότι τα καράβια και οι θάλασσες είναι τσιφλίκια των εφοπλιστών, που κερδοσκοπούν σε βάρος των πραγματικών εργατικών, λαϊκών αναγκών. Αυτό είναι που πρέπει να χτυπηθεί από τον κοινό αγώνα νησιωτών ναυτεργατών. Ολα τα άλλα είναι για τα μάτια κόσμου.


Α. Ζ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χωρίς βαπόρια το βόρειο Αιγαίο (2013-07-02 00:00:00.0)
Αγώνας για ακτοπλοΐα προς όφελος του λαού (2011-12-10 00:00:00.0)
Συνεχίζουν με πείσμα την επίσχεση (2008-10-03 00:00:00.0)
Ενιαία επίθεση σε ναυτεργάτες - νησιώτες (2008-09-20 00:00:00.0)
Οξύνεται ο ανταγωνισμός (2005-02-01 00:00:00.0)
Η απελευθέρωση βλάπτει νησιώτες και ναυτεργάτες (2004-09-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ