Παρασκευή 3 Νοέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Στο «στόχαστρο» οι ναυτεργάτες

Απόφαση για «απασχολούμενους» ναυτεργάτες, με ευκαιριακή εργασία και χωρίς ασφάλιση στο ΝΑΤ

Στα πέντε μέτρα «στήνει» η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και επίσημα πια τις εργασιακές σχέσεις και τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών, ενώ δίνει ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η αρχή γίνεται σε βάρος των πληρωμάτων των ταχύπλοων σκαφών τύπου «High Speed Craft». Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που κατέθεσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ενέκρινε χτες κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού (ΣΕΝ), διαχωρίζει τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων αυτού του τύπου σκαφών σε ναυτολογημένους και ...«απασχολούμενους», ποδοπατώντας ταυτόχρονα τις απαιτήσεις στο θέμα των πληρωμάτων που περιέχει ο Κώδικας Ασφαλείας των ΤαχυπλόωνΣκαφών και τινάζοντας στον αέρα τη νομοθεσία για τις οργανικές συνθέσεις!

Οι «απασχολούμενοι» ναυτεργάτες θα «προσλαμβάνονται» για να καλύπτουν τις όποιες ανάγκες παρουσιάζονται κατά περιόδους στα σκάφη αυτά, χωρίς ασφαλιστικά δικαιώματα και μακριά από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας! Είναι φανερό ότι το σχέδιο του ΠΔ συντάχθηκε κατόπιν εντολής των ακτοπλόων εφοπλιστών, καθώς ορισμένοι από αυτούς, παραβιάζοντας κατάφωρα τη ναυτική νομοθεσία όπως ο Π. Παναγόπουλος, από το καλοκαίρι είχαν προσλάβει ναυτεργάτες... ασφαλισμένους στο ΙΚΑ!

Επιπλέον αυτό το ΠΔ αποτελεί τμήμα των προετοιμασιών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Κοινοτική, όπως επιβάλλει ο κανονισμός - τερατούργημα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος «σπάει» το καμποτάζ. Για την... εναρμόνιση άλλωστε αναμένεται τις επόμενες μέρες να κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο που επεξεργάζεται η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Το ποιους εξυπηρετεί ο Κοινοτικός Κανονισμός και τι συνέπειες θα έχει η εναρμόνιση με αυτόν της ελληνικής νομοθεσίας αποδεικνύεται τόσο από το ΠΔ όσο και από το γεγονός ότι για τη σύνταξη του νομοσχεδίου η Επιτροπή υιοθέτησε πλήρως τις εξωφρενικές αξιώσεις που κατέθεσε γραπτώς ο Π. Σφηνιάς, μεγαλοαφεντικό της MFD και πλοιοκτήτης του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που έπνιξε 80 ανθρώπους. Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων απέρριψαν το σχέδιο αυτό ως απαράδεκτο και επικίνδυνο.

Το ΣΕΝ αποφάσισε ακόμα να εγκρίνει σχέδιο ΠΔ, το οποίο ουσιαστικά «σβήνει» από το ναυτεργατικό χάρτη τους πρακτικούς μηχανικούς και πρακτικούς πλοιάρχους! Το σχέδιο αυτό προβλέπει ότι για να συμμετέχουν οι πρακτικοί στο Ειδικό Τμήμα Εκπαίδευσης της Δημόσιας Σχολής για την αναβάθμιση των διπλωμάτων τους (αναβάθμιση επιβεβλημένη από τη νομοθεσία) «πρέπει να έχουν θαλάσσια υπηρεσία με ειδικότητα αξιωματικού φυλακής διάρκειας 2 ετών, από την οποία το ένα έτος κατά την τελευταία πενταετία σε πλοία με ελληνική σημαία». Αυτό όταν είναι γνωστό ότι η ανεργία στους πρακτικούς «καλπάζει», με αποτέλεσμα η συντριπτική τους πλειοψηφία να ταξιδεύει με πλοία ανασφάλιστα, ενώ, εκτός των άλλων, έχουν μειωθεί και τα πλοία με ελληνική σημαία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ