Πέμπτη 23 Νοέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
Τα πάντα στους ιδιώτες

Τα υπό κατασκευή αλλά και τμήματα αυτοκινητοδρόμων που έχουν ήδη κατασκευαστεί, μαρίνες, έργα και υπηρεσίες δημόσιου χαρακτήρα παραδίδονται στο ιδιωτικό κεφάλαιο με την αποικιοκρατική μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης»

H κατασκευή και εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων - και όχι μόνο - από το ιδιωτικό κεφάλαιο μέσω μακροχρόνιων συμβάσεων παραχώρησης, με την αποικιοκρατικού χαρακτήρα μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης», ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν σε χτεσινή ημερίδα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Οπως, μάλιστα, προκύπτει από την ημερίδα, η έναρξη των διαγωνισμών παραχώρησης έργων σε ιδιώτες ξεκινούν στο διάστημα των δύο επόμενων μηνών, ενώ οι συμβάσεις θα υπογράφονται με διαδικασίες «εξπρές». Ηδη ανακοινώθηκε η παράδοση σε ιδιώτες έξι υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων. Στα σχέδια «αυτοχρηματοδότησης» εντάσσουν επίσης και την Εγνατία Οδό, την υποθαλάσσια ζεύξη Θεσσαλονίκης καθώς και έργα στο Λεκανοπέδιο της Αττικής.

Η ημερίδα διοργανώθηκε από τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ, ενώ ομιλίες έγιναν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη, και τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας, Χρ. Πάχτα. Επί της ουσίας η κυβέρνηση Σημίτη αντιγράφει τις θατσερικές-μπλερικές μεθόδους ιδιωτικοποίησης δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών και για το σκοπό αυτό άλλωστε στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας είχαν μεταβεί πρόσφατα στην Αγγλία προκειμένου να μελετήσουν από κοντά τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων επιλογών.

Οπως προκύπτει από την ημερίδα, στο αμέσως προσεχές διάστημα η κυβέρνηση θα ανακοινώσει και την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων, που, σύμφωνα με όσα κατά καιρούς διαρρέουν τα αρμόδια υπουργεία, θα τριπλασιαστούν-τετραπλασιαστούν σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, με στόχο να γίνει ελκτική η προσέλευση των ιδιωτικών κεφαλαίων.

Στην ομιλία του ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας, Χρ. Πάχτας, ξεκαθάρισε για μια ακόμη φορά ότι η κυβέρνηση προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει όχι μόνο τους αυτοκινητοδρόμους, αλλά και έργα και υπηρεσίες του δημοσίου σε εθνικό, περιφερειακό αλλά και σε επίπεδο Τοπικής Α;υτοδιοίκησης! Είναι αποφασισμένοι δηλαδή να ιδιωτικοποιήσουν κάθε τι που κινείται και έχει το χαρακτήρα του δημόσιου αγαθού! Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η αξιοποίηση συστημάτων αυτοχρηματοδότησης υπακούει στη γενικότερη τάση της μείωσης του ρόλου του κράτους από εκείνον του παραγωγού αγαθών και υπηρεσιών σε εκείνον του ρυθμιστή». Οπως ανέφερε επίσης στην ομιλία του, στους ιδιώτες πρόκειται να παραδοθεί η κατασκευή των ακόλουθων αυτοκινητοδρόμων:

  • Μαλιακός - Κλειδί
  • ΠΑΘΕ: Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα & Νοτιοδυτικός Αξονας: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα
  • Βορειοδυτικός Αξονας (Ιωνία Οδός) και ΠΑΘΕ: Αθήνα - Μαλιακός / Σχηματάρι - Χαλκίδα.
  • Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη
  • Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας
  • Αστικά Εργα Αττικής

Οπως ανέφερε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας, τις επόμενες μέρες ετοιμάζονται να υπογράψουν σύμβαση για πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα αναζητήσει ιδιωτικά κεφάλαια προκειμένου να αναλάβουν την κατασκευή και διαχείριση των μαρινών (τουριστικά λιμάνια). Αλλά σειρά για τους ιδιώτες έχουν και άλλα έργα εθνικού περιφερειακού επιπέδου αλλά και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης! Οι σχετικές μελέτες θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του ΝΟέμβρη, ενώ τέτοια έργα - κατά τον υφυπουργό - είναι αυτά που έχουν ενταχθεί στο 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, καθώς έργα και υπηρεσίες που αφορούν στη λειτουργία και τη συντήρηση έργων του δημοσίου. Σύμφωνα, τέλος, με τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας, το αμέσως επόμενο διάστημα θα τελούν προς επίλυση φορολογικά και ασφαλιστικά ζητήματα καθώς και η προτεινόμενη τιμολογιακή πολιτική διοδίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ