Τετάρτη 2 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Φούμαρα και πρόκληση

Επιστολή προς τον πρωθυπουργό απέστειλε η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), θέλοντας να καταθέσει τη δυσφορία της για την προχτεσινή απεργία των ναυτεργατών και να ζητήσει επί της ουσίας την κατασταλτική αντιμετώπιση των εργατικών αγώνων. Εργοδότες εκπροσωπεί η συγκεκριμένη Ομοσπονδία και κανείς δε θα περίμενε να γράφουν ύμνους για τους αγώνες των εργαζομένων, αφού τα συμφέροντά τους είναι συγκρουόμενα. Για παράδειγμα, η άρση του καμποτάζ, την οποία αντιπαλεύουν με τις απεργίες τους οι ναυτεργάτες, θα προσθέσει νέα προνόμια και κέρδη στους μεγαλοεφοπλιστές και στους διάφορους «τουρ οπερέιτορ», θα ανοίξει όμως το δρόμο για τον πλήρη διωγμό από τα πλοία ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα, θα πλήξει βαθύτερα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και κατά συνέπεια τους εκατοντάδες χιλιάδες νησιώτες και ταξιδιώτες στην Ελλάδα.

Η επιστολή, όμως, της ΓΕΠΟΕΤ έχει και τα εξής εξοργιστικά στοιχεία: Πρώτον, παρουσιάζει λίγο έως πολύ σαν χάρη προς τους Ελληνες ναυτεργάτες το γεγονός ότι η πλοιοκτήτρια των δύο κρουαζιερόπλοιων «AQUAMARINE» και «AEGEAN PEARL» τα κρατάει σε ελληνική σημαία. Σαν να πρόκειται η συγκεκριμένη εταιρεία - η οποία, σημειωτέον, ήδη μετράει ένα καράβι της και δύο αγνοούμενους επιβάτες στον πυθμένα της Σαντορίνης - να ενεργεί με βάση κάποιο «πατριωτικό καθήκον» και όχι την κερδοφορία και τα προνόμια που εξασφαλίζει από τη συγκεκριμένη της επιλογή. Προνόμια τα οποία βέβαια θα αυξηθούν με την άρση του καμποτάζ. Δεύτερον, η ΓΕΠΟΕΤ καταγγέλλει τους ναυτεργάτες για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι τουρίστες λόγω της απεργίας, γεγονός που το θεωρεί δυσφήμιση για τη χώρα. Πρόκειται για φούμαρα και ταυτόχρονα πρόκληση. Η εταιρεία είχε έγκαιρα ειδοποιηθεί για την απεργία και θα έπρεπε να είχε πάρει όλα τα μέτρα (φιλοξενία εκτός καραβιού και άλλα), για να γλιτώσουν οι επιβάτες των δύο κρουαζιερόπλοιων την όποια ταλαιπωρία. Δεν το έκανε όμως εξ αρχής και για όλους, επειδή έχει το νου της στο κέρδος και τα ξενοδοχεία κοστίζουν.

Γι' αυτό και οι εκατοντάδες τουρίστες που δεν έφτασαν οργανωμένα στο λιμάνι για να επιβιβαστούν στα δύο κρουαζιερόπλοια δεν καταφέρθηκαν ενάντια στους απεργούς ναυτεργάτες, αλλά ενάντια στην εταιρεία που ήξερε για την απεργία αλλά εσκεμμένα δεν πήρε κανένα μέτρο. Οσο για το ποιοι «διαφημίζουν» την Ελλάδα και ποιοι τη δυσφημούν, πάει πολύ να εμφανίζονται σαν θεματοφύλακες του τουρισμού εκείνοι που κονομάνε από τις άρπα κόλλα κρουαζιέρες, οι οποίες δεν αφήνουν δεκάρα τσακιστή στους χιλιάδες μικρομαγαζάτορες και αυτοαπασχολούμενους, που μαζί με τους ναυτεργάτες είναι τα πραγματικά θύματα της άρσης του καμποτάζ, αλλά και της καπιταλιστικής «ανάπτυξης», όπως αυτή εκφράζεται και στο συγκεκριμένο τομέα.


Περ. Κ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Ράμπο» στα καράβια και πλήρης άρση του καμποτάζ (2012-01-13 00:00:00.0)
Στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης (2010-05-22 00:00:00.0)
Να «νεκρώσει» αύριο κάθε τόπος δουλειάς (2010-05-19 00:00:00.0)
Η κατασκευή μιας καραμπινάτης ψευτιάς (2010-05-05 00:00:00.0)
Η κατασκευή μιας καραμπινάτης ψευτιάς (2010-05-05 00:00:00.0)
Εδωσαν παλικαρίσια και τη χτεσινή απεργιακή μάχη (2010-04-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ