Παρασκευή 22 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Οι εφοπλιστές καθορίζουν αν θα απομονώνονται τα νησιά!

Στο έλεος των εφοπλιστών νησιώτες και ναυτεργάτες, επιβεβαίωσε στη Βουλή ο υπουργός Θαλάσσιων Υποδομών

Όσο τα πλοία ανήκουν στο κεφάλαιο, τα εισιτήρια και τα δρομολόγια δε θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις λαϊκές ανάγκες
Όσο τα πλοία ανήκουν στο κεφάλαιο, τα εισιτήρια και τα δρομολόγια δε θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις λαϊκές ανάγκες
Επίκαιρο όσο ποτέ το αίτημα για δημόσιες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων, όπως προέκυψε από τη συζήτηση Ερώτησης της βουλευτού του ΚΚΕ, Διαμάντως Μανωλάκου σχετικά με τη σύνδεση Ικαρίας και Φούρνων με τον Πειραιά. Η κυβέρνηση απαντώντας στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων των νησιών υποστήριξε διά του αρμόδιου υπουργού ότι η επιλογή των γραμμών είναι θέμα των ...ακτοπλοϊκών εταιρειών!

Στην περιγραφή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου που διασφαλίζει την ασυδοσία των εφοπλιστών αρκέστηκε ο νέος υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων Ι. Διαμαντίδης αναφέροντας ότι «οι πλοιοκτήτες δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους ενώ η πολιτεία ελέγχει τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων δρομολόγησης». Πρόσθεσε μάλιστα πως «είναι δύσκολη περίοδος. Είναι δύσκολη, αν θέλετε, και η επικοινωνία. Είναι εκατοντάδες τα νησιά, για να μην πω χιλιάδες, που θέλουν άμεση σύνδεση με τον Πειραιά. Δεν είναι δυνατόν να γίνει αυτό το πράγμα, διότι χρειάζονται εκατοντάδες πλοία».

«Είναι αναγκαιότητα η κοινωνικοποίηση των μεταφορικών μέσων και ειδικά των θαλάσσιων συγκοινωνιών αν θέλουμε να λέμε ότι τα νησιά μας θα έχουν τακτικές συγκοινωνίες» σχολίασε ανταπαντώντας η Διαμάντω Μανωλάκου, σημειώνοντας πως το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο «εξυπηρετεί αποκλειστικά την κερδοφορία των εφοπλιστών και όχι τις ανάγκες των νησιών και των κατοίκων». Θύμισε παράλληλα ότι από τότε που εφαρμόστηκε ο ευρωπαϊκός κανονισμός «τα νησιά δεν έχουν συχνή συγκοινωνία, αλλά και τα εισιτήρια έχουν γίνει πανάκριβα. Από το 2001 μέχρι σήμερα έχουν αυξηθεί κατά 230% και την ίδια ώρα το 1/3 των πλοίων είναι άνω των τριάντα ετών και το άλλο 1/3 είναι εικοσαετίας».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο θέμα της Ικαρίας λέγοντας πως «από την πρώτη του Νοέμβρη με υπογραφή της Κυβέρνησης τροποποιούνται τα δρομολόγια του ενός και μοναδικού πλοίου, του "Νήσος Μύκονος" που εκτελεί τη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Φούρνοι. Μ' αυτή την τροποποίηση η προσέγγιση στους Φούρνους και τον Αγιο Κήρυκα στην Ικαρία "κόβεται". Ταυτόχρονα θα εμποδιστούν και οι μετακινήσεις των ετεροδημοτών για τις εκλογές». Επισήμανε μάλιστα στη συνέχεια πως «ο Αγιος Κήρυκος είναι η πρωτεύουσα της Ικαρίας. Είναι αναγκαιότητα να έχει συχνή και τακτική επαφή με τους Φούρνους. Είναι το νοτιοανατολικό κομμάτι του νησιού που πρέπει να συνδέεται τακτικότατα και με τους Φούρνους» τονίζοντας ότι «αυτό πρέπει να το δείτε σε μόνιμη βάση για όλες τις ημέρες για να μην απομονωθούν η Ικαρία και οι Φούρνοι».

Παράλληλα, απαίτησε «άμεση βοήθεια στο νησί της Ικαρίας. Η καταστροφή ήταν πάρα πολύ μεγάλη, μεγαλύτερη απ' αυτή της Χίου. Βεβαίως και για τη Χίο καλά κάνατε και ανακοινώσατε μέτρα, αν και τα κρίνουμε πολύ ελλιπή, αλλά και η Ικαρία χρειάζεται άμεση βοήθεια».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ