Σάββατο 15 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Η διάλυση των δημόσιων συγκοινωνιών

Χειρότερες και ακριβότερες συγκοινωνίες για τους εργαζόμενους, τους χαμηλοσυνταξιούχους και τη νεολαία της πρωτεύουσας ετοιμάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα στον κοινωφελή χαρακτήρα τους και ανοίγοντας το δρόμο για την οριστική ιδιωτικοποίησή τους. Κανέναν δεν πρέπει να πείσουν οι «δεσμεύσεις» των αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών ότι με το νομοσχέδιο «διασφαλίζεται» ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών, «προστατεύονται» οι θέσεις εργασίας του προσωπικού τους. Λένε ψέματα. Η περικοπή της κρατικής επιδότησης από το 70% στο 40%, η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιακών φορέων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με στόχο την κερδοφορία τους, θα έχουν ως αποτέλεσμα απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια, διαρκείς μειώσεις μισθών και απάνθρωπα ωράρια εργασίας για τους υπαλλήλους τους. Πολύτεκνοι, ηλικιωμένοι, ΑμΕΑ, σπουδάζουσα νεολαία και άλλες κατηγορίες του πληθυσμού, που απολάμβαναν μέχρι σήμερα μειωμένο ή δωρεάν κόμιστρο, θα χάσουν και αυτήν την ελάχιστη παροχή. Το λέει καθαρά το νέο «επιχειρηματικό πλάνο» - νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών: Οι ατέλειες θα χορηγούνται μόνο εφόσον τα αρμόδια υπουργεία έχουν τους σχετικούς πόρους.

Οι «οικονομικά αδύνατοι», αυτοί τους οποίους το τελευταίο διάστημα υποκριτικά επικαλούνται τα κυβερνητικά στελέχη για να συκοφαντήσουν τους απεργούς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είναι αυτοί που κύρια θα πληρώσουν τόσο τις αυξήσεις στα εισιτήρια όσο και τις γενικότερες αρνητικότατες συνέπειες που θα προκαλέσουν στις μετακινήσεις τους η μείωση των δρομολογίων, οι περικοπές προσωπικού, η επιδείνωση των σχέσεων εργασίας στις νέες συγκοινωνιακές επιχειρήσεις. Οι αυξήσεις στα εισιτήρια, ύψους 40%, που θα εφαρμοστούν από την 1η του Φλεβάρη, είναι μόνο η αρχή. Ηδη δεκάδες δρομολόγια έχουν καταργηθεί στο όνομα του εξορθολογισμού του κόστους λειτουργίας, ακόμα περισσότερα θα καταργηθούν στο άμεσο μέλλον. Οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις θα αυξηθούν, ενώ ακόμη και ζητήματα ασφάλειας στους δρόμους της πρωτεύουσας δεν πρέπει να διαφεύγουν της προσοχής κανενός.

Οι απομακρυσμένοι δήμοι της πρωτεύουσας, ιδιαίτερα εκείνοι που συγκεντρώνουν συμπαγή εργατικά στρώματα και χαμηλά εισοδήματα, δήμοι καταχρεωμένοι και προσφάτως στριμωγμένοι στον κορσέ του «Καλλικράτη», θα πληρώσουν βαρύ τίμημα. Το νομοσχέδιο το λέει καθαρά: Ο νέος «επιχειρηματικός» ΟΑΣΑ θα υπογράφει ειδικές συμβάσεις με τους δήμους. Τα «ασύμφορα» δρομολόγια θα «κόβονται». Με απλά λόγια, όποιος δήμος έχει - ή θέλει - να πληρώσει, θα εξυπηρετείται σε ένα ανεκτό πλαίσιο. Τα «επιχειρηματικά σχέδια» των νέων, μόνο κατ' όνομα δημόσιων, συγκοινωνιακών εταιρειών είναι το παν, η φτηνή, άνετη και ασφαλής μετακίνηση των πολιτών περνά σε δεύτερο πλάνο.

Το σχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας αποτελεί τμήμα της γενικότερης αντιλαϊκής της πολιτικής στις μεταφορές και επικοινωνίες, που περιορίζει το δικαίωμα στη μετακίνηση και επικοινωνία του πληθυσμού, το καθιστά προνόμιο των λίγων. Πίσω από τα πανάκριβα διόδια στις εθνικές οδούς και τα «κομμένα» δρομολόγια του τρένου, μέχρι τις «άγονες γραμμές» των απομακρυσμένων νησιών και των προς ξεπούλημα περιφερειακών αεροδρομίων, βρίσκεται το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων, των τραπεζιτών, των εφοπλιστών, των βιομηχάνων. Ολων των καλών φίλων της κυβέρνησης, δηλαδή, που έπειτα από την παρουσίαση του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών στρέφουν το... επενδυτικό τους ενδιαφέρον και στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.


Φώτης ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ