Σάββατο 29 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΟΛΠ
Σχέδια για την ενίσχυση των πολυεθνικών

Icon

Αρχισαν τα «όργανα» σε βάρος των εργαζομένων σε όλη την περιοχή του Πειραιά και στους δήμους γύρω από το λιμάνι, από την προώθηση του «Επενδυτικού Αναπτυξιακού Προγράμματος» του ΟΛΠ ΑΕ, που μοναδικό γνώμονα έχει την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών, των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα και τις συνδυασμένες μεταφορές και των μεγαλοκατασκευαστών.

Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Φλεβάρη, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του ΟΛΠ, ο Νέος Μόλος Δραπετσώνας θα χρησιμοποιείται για τον κατάπλου των πλοίων RO/RO που μέχρι τώρα βρίσκονταν στο λιμάνι της Καρβουνόσκαλας Κερατσινίου. Αυτό θα συμβεί, επειδή στην Καρβουνόσκαλα με απόφαση του ΟΛΠ, από την 1η Φλεβάρη θα ξεκινήσουν έργα, προκειμένου να μετατραπεί σε σταθμό μεταφόρτωσης αυτοκινήτων (car terminal) των πολυεθνικών. Το αποτέλεσμα θα είναι η δραστική συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, της οποίας τμήμα είναι και ο Μόλος Κερατσινίου. Επιπλέον, χτες το απόγευμα, έγινε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας και αποφασίστηκε την 1η Φλεβάρη κινητοποίηση στην Καρβουνόσκαλα, προκειμένου να μπλοκάρουν την έναρξη των έργων, επειδή η μεταφορά εκεί του car terminal θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το ήδη βεβαρημένο περιβάλλον της περιοχής και αποκόβει κάθε πρόσβαση των κατοίκων στη θάλασσα.

Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη Ζώνη η αλλαγή χρήσης του Μόλου Δραπετσώνας έρχεται να προστεθεί στην απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που επικρότησαν και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, να εφαρμόσει «φιρμάνι» της Ευρωπαϊκής Ενωσης να κλείσει το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, από το οποίο εξαρτάται άμεσα η λειτουργία της Ζώνης. Οι εξελίξεις αυτές αποκαλύπτουν ότι ο σχεδιασμός για τη Ζώνη είναι η σταδιακή της διάλυση και καθιστούν τουλάχιστον γελοία τα όσα αναφέρονται σε προχτεσινό δελτίο Τύπου της διοίκησης του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού (ΒΙΠΑΣ) ότι για την αναδουλειά στη Ζώνη φταίνε «τα ακριβά μεροκάματα, η καθυστέρηση στους χρόνους παράδοσης, εξαιτίας των διαρκών κι αδικαιολόγητων απεργιακών κινητοποιήσεων»!

Οσον αφορά στο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο ήταν σε εξέλιξη μέχρι αργά το βράδυ ο δήμαρχος Λ. Τζανής (εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ της ΔΑ και πλειάδας στελεχών των ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) στην εισήγησή του αναφέρθηκε μόνο στα τοπικά προβλήματα που προκαλεί το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα, «διαμαρτυρήθηκε» γιατί δεν κλήθηκε σε διάλογο και δεν έγιναν περιβαλλοντικές μελέτες, ενώ δήλωσε για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ότι «κρατάμε τα καλά».

Ο εκλεγμένος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Η. Πατίδης ανέφερε ότι οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν πλήρως το ΚΚΕ ότι πρόκειται για «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα» που εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ανάγκες των μονοπωλίων, ότι ολόκληρη η παραλιακή ζώνη του Πειραιά παραδίδεται βορά στις πολυεθνικές, με ό,τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον και τους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους, ενώ θα μετατραπεί σε απέραντο εργασιακό γκέτο, όπως ήδη έχει καταντήσει η COSCO τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ. Δήλωσε ότι οι εκλεγμένοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» θα καλέσουν το λαό της περιοχής να συμμετέχει στις κινητοποιήσεις, προβάλλοντας πλαίσιο πάλης για: «Παραλιακή ζώνη 100% λαϊκή περιουσία, ελεύθερη πρόσβαση του λαού στη θάλασσα, δημιουργία χώρων πρασίνου, αναψυχής, πολιτισμού, κατασκευή Νοσοκομείου Παίδων στο χώρο των πρώην Λιπασμάτων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ