Τετάρτη 16 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ψηφίστηκαν στη Βουλή νομοσχέδιο και τρομοκρατικές τροπολογίες

Με την ποινικοποίηση, δε θα σταματήσετε την οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή, τόνισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ

Με την ψήφιση και της τροπολογίας (με μικρές αλλαγές που δεν αλλάζουν την ουσία) που στρέφεται κατά των λαϊκών κινητοποιήσεων για τις αυξήσεις των εισιτηρίων και τα διόδια, ψηφίστηκε χθες και επί των άρθρων το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες, με το οποίο δρομολογείται η πορεία ιδιωτικοποίησής, τσεκουρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα και καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας τροποποίησε την τροπολογία μετατρέποντας την άρνηση πληρωμής εισιτηρίου στις συγκοινωνίες από πλημμέλημα (προέβλεπε φυλάκιση τριών μηνών) σε πταίσμα. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι «όποιος χρησιμοποιεί μέσο δημόσιας συγκοινωνίας που προορίζεται για κοινή χρήση χωρίς να καταβάλει το αντίτιμο του εισιτηρίου οποιασδήποτε μορφής, τιμωρείται με κράτηση ή με πρόστιμο. Η ποινική δίωξη ασκείται μετά από έγκληση». Με τη συγκεκριμένη αλλαγή συμφώνησε και ο εκπρόσωπος της ΝΔ, ενώ δεν άλλαξε τίποτα στις ποινές για μη πληρωμή διοδίων, αφού παραμένει η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.

Κατά τη διάρκεια της διήμερης συζήτησης του νομοσχεδίου, οι βουλευτές του ΚΚΕ που πήραν το λόγο κατήγγειλαν τις προωθούμενες από την κυβέρνηση αλλαγές στις συγκοινωνίες της Αττικής και όχι μόνο καταψήφισαν το νομοσχέδιο, αλλά ζήτησαν και την απόσυρσή του.

Στην παρέμβασή του κατά τη συζήτηση, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θ. Παφίλης κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι συκοφαντεί και ενοχοποιεί τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες για τα χάλια που αυτές έχουν και ταυτόχρονα ενοχοποιεί και τους εργαζόμενους που τις χρησιμοποιούν με στόχο να ξεθεμελιώσει το δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών. Είναι ενδεικτικό - συνέχισε - ότι με το νομοσχέδιο οι συγκοινωνιακοί φορείς που ιδρύονται θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, θα είναι Ανώνυμες Εταιρείες με σκοπό το κέρδος το οποίο θα έρθει με τη μείωση του εργατικού κόστους και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και των συλλογικών συμβάσεων.

Αναφερόμενος στην κυβερνητική πρόταση για επιβολή ποινής φυλάκισης για όσους δεν πληρώνουν εισιτήρια ή διόδια, ο Θ. Παφίλης απευθυνόμενος στην κυβέρνηση τόνισε:

«Να ξέρετε ότι δεν πρόκειται με την ποινικοποίηση να σταματήσετε ένα κίνημα που κατά τη γνώμη μας πρέπει να είναι οργανωμένο, μαζικό και όχι αποσπασματικό και ατομικό, να μην καλλιεργεί εντυπωσιασμό, αλλά να καλλιεργεί οργανωμένη απειθαρχία και ανυπακοή, να μην αφήνει να περνά αυτή η πολιτική πρώτα από όλα στη συνείδηση του λαού και εμείς αυτό θα το υποστηρίξουμε». Με όρους μαζικού κινήματος, είπε, να καταργηθούν στην πράξη αυτά που προωθεί η κυβέρνηση και «να σας υποχρεώσει πέντε με οκτώ το πρωί να βάλετε δωρεάν εισιτήριο».

Με τη σειρά του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Πρωτούλης τόνισε ότι με το κυβερνητικό νομοσχέδιο επί της ουσίας ξεπουλιέται κινητή και ακίνητη περιουσία των αστικών συγκοινωνιών, περιουσία που είναι χρυσοπληρωμένη από το λαό και, ταυτόχρονα, καταργείται κάθε δικαίωμα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και εισάγεται και εκεί η εργασιακή ζούγκλα. Το πιο βασικό, συνέχισε, είναι ότι το δικαίωμα στη μετακίνηση με δημόσια μέσα μεταφοράς γίνεται ένα πανάκριβο εμπόρευμα, ακόμα περισσότερο από ό,τι είναι σήμερα, μειώνοντας παραπέρα το πενιχρό λαϊκό εισόδημα. Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι η σημερινή κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη τα τελευταία χρόνια διπλασίασε σχεδόν την τιμή των εισιτηρίων και πρακτικά ό,τι εισπράττει ένας άνεργος ημερησίως από την επιδότηση του ΟΑΕΔ πρέπει να τα δίνει για τη μετακίνησή του για αναζήτηση μεροκάματου.

Η βουλευτής του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου, στην τοποθέτησή της, είπε ότι με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ακολουθήσουν νέο χαράτσωμα, αυξήσεις στα εισιτήρια και τα διόδια, καταργήσεις και περικοπές δρομολογίων σε λαϊκές γειτονιές και βέβαια προώθηση της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών. Πρόκειται, συνέχισε, για αλλαγές σε βάρος και των επιβατών και των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, που είναι αποτέλεσμα της συνειδητής, μεθοδικής και πολύχρονης υπονόμευσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες ή οι εταιρείες πετρελαιοειδών.

Εμείς, είπε, υποστηρίζουμε ότι το πρόβλημα των συγκοινωνιών δεν είναι θέμα οικονομικής ή τεχνοκρατικής διαχείρισης, αλλά θέμα ταξικής πολιτικής και η συγκοινωνιακή πολιτική και τα αποτελέσματά της έχουν άμεση σχέση και συνδέεται με άλλες πολιτικές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ