Παρασκευή 2 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Μπλοκαρισμένοι οι επισκευαστικοί χώροι

Για μήνες,  αλλά και χρόνια, πλοία παραμένουν «δεμένα»   σε επισκευαστικούς χώρους, δημιουργώντας σημαντικούς κινδύνους

Τις 13 από τις 26 θέσεις που υπάρχουν στο μόλο της Δραπετσώνας στο Πέραμα, προκειμένου να δένουν πλοία για επισκευή, καταλαμβάνουν πλοία εφοπλιστών, τα οποία παραμένουν δεμένα για μήνες, ακόμη και για χρόνια, με το πρόσχημα της εκτέλεσης επισκευών! Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα έγκλημα που συντελείται στον επισκευαστικό χώρο του μόλου της Δραπετσώνας, αλλά και σε άλλους επισκευαστικούς χώρους και εντάσσεται στην πολιτική κυβέρνησης και Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τη διάλυση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Από αυτή την κατάσταση βεβαίως κερδίζουν οι εφοπλιστές που τα πλοία τους ξεχειμωνιάζουν, ενώ τους ναυτεργάτες τους απολύουν για να μην πληρώνουν.

Τα παραπάνω διαπιστώθηκαν κατά την περιοδεία που πραγματοποίησαν πριν δυο μέρες κλιμάκιο υπευθύνων του ΟΛΠ με συνδικαλιστές των σωματείων της Ζώνης και εκπροσώπους των εργοδοτών, κάτω από την πίεση που άσκησαν εργαζόμενοι και άνεργοι με τη δυναμική τους κινητοποίηση την περασμένη Τρίτη στα γραφεία του ΟΛΠ. Οπως μας κατήγγειλε ο πρόεδρος του σωματείου ηλεκτρολόγων πλοίωνΘ. Παναγιωτόπουλος που συμμετείχε στην περιοδεία, διάφοροι εφοπλιστές είχαν καταθέσει συμβόλαια ότι θα προχωρήσουν σε εργασίες επισκευής και όπως διαπιστώθηκε κάποιες από αυτές έχουν γίνει, αλλά τα πλοία δεν έχουν φύγει και κάποιες δεν έχουν γίνει ακόμα. Κατήγγειλε δε ότι τα δήθεν συμβόλαια που παρουσιάζουν οι εφοπλιστικές εταιρίες, για να καταλάβουν χώρους στη Ζώνη, γίνονται μετά από πιέσεις των ίδιων των εφοπλιστών προς ελάχιστες ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και σε συμφωνίες «κάτω από το τραπέζι» με τον ΟΛΠ.

Μετά την κινητοποίηση την Τετάρτη διαπιστώθηκε ότι οι εφοπλιστές προχώρησαν στην έκδοση αδειών εργασίας για να πραγματοποιήσουν μικροεπισκευές και να παραπλανήσουν για άλλη μια φορά, ώστε να νομιμοποιήσουν την παραμονή τους στο χώρο της Δραπετσώνας αλλά και σε άλλους χώρους. Πάντως, οι προηγούμενες άδειες που είχαν βγει δεν απαιτούσαν τόσο μεγάλο καιρό παραμονής των πλοίων στο μόλο και αυτό γινόταν φανερό από την έκταση των εργασιών και των αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσαν. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το πλοίο «Αγία Τριάς» που βρίσκεται άγνωστο πόσα χρόνια, είναι έτοιμο να βυθιστεί και η κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους και για το χώρο αλλά και για το περιβάλλον. Τα παραπάνω, βεβαίως, διαπιστώθηκαν στο Μώλο της Δραπετσώνας, αλλά δε συμβαίνουν μόνο σ' αυτό το χώρο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ