Τετάρτη 15 Φλεβάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ενοπλοι «ράμπο» στο σβέρκο των ναυτεργατών

Εγκρίθηκε χτες στο Yπουργικό Συμβούλιο το επικίνδυνο και απαράδεκτο νομοσχέδιο

Το επικίνδυνο για την ζωή των ναυτεργατών και συνολικά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, νομοσχέδιο, που προβλέπει την παρουσία ένοπλων «φρουρών» στα εμπορικά πλοία, ενέκρινε χτες το απόγευμα το Υπουργικό Συμβούλιο, ικανοποιώντας μία ακόμα αξίωση του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Πρόσχημα για την προώθηση αυτού του νομοθετικού εκτρώματος, εμφανίζει η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από το αρμόδιο υπουργείο, «την κλιμακούμενη αύξηση των πειρατικών επιθέσεων διεθνώς» και ότι «έρχεται να καλύψει το θεσμικό κενό για την προστασία των υπό ελληνική σημαία εμπορικών πλοίων από πειρατικές επιθέσεις, που έχει ως αποτέλεσμα να διαγράφονται από το ελληνικό νηολόγιο πλοία του εμπορικού μας στόλου και να υψώνουν σημαίες άλλων Κρατών στις οποίες υπάρχει σχετική νομοθεσία».

Η πραγματικότητα, όμως, είναι άλλη. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που εξασφαλίζει την παραπέρα ένταση της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και μάλιστα με την επιβολή ένοπλης βίας, ενώ ενσωματώνει τον εμπορικό στόλο ακόμα πιο βαθιά στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, όπως αυτοί που εκδηλώνονται στον Κόλπο του Αντεν, με θύματα τους λαούς και τους ναυτεργάτες.

Στο κείμενο του νομοσχεδίου που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, δεν γίνεται πλέον λόγος μόνο για «ιδιώτες ένοπλους φρουρούς» στα πλοία, όπως τα αρχικά κείμενα, αλλά έχει συμπεριληφθεί διάταξη στο άρθρο 12 που προβλέπει ότι στα πλοία, μετά από αίτηση του πλοιοκτήτη, μπορούν να επιβαίνουν και «ράμπο» του Λιμενικού!

Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή πλοίου υπό ελληνική σημαία που περιέχει στοιχεία εξατομίκευσης του πλοίου καθώς και ανάλυση του εκτιμώμενου κινδύνου, η οποία διαμορφώνεται αφού ληφθούν υπόψη ο πλους, η κατηγορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου, οι συνιστώμενες από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Πρακτικές Βέλτιστης Διαχείρισης και οι απόψεις του πλοιάρχου του πλοίου, οι υπηρεσίες ασφαλείας του Μέρους Α΄ του παρόντος νόμου μπορεί να παρέχονται από ένοπλα τμήματα που συγκροτούνται από εξειδικευμένα στελέχη των ειδικών μονάδων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής».

Επιπλέον, αλλάζει ο χαρακτήρας της εργασίας του πλοιάρχου, ο οποίος, πλέον είναι υποχρεωμένος να αναλάβει στρατιωτικό ρόλο αφού οι ένοπλοι φρουροί «τελούν υπό την εξουσία του». Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, ο τύπος και η ποσότητα, θα καθορίζεται με την έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων, ενώ ο αριθμός των φρουρών που θα επιβαίνουν στο πλοίο, δεν αναφέρεται.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ