Τετάρτη 24 Οχτώβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απεργούν ενάντια στην κατάργηση της κλαδικής σύμβασης

Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχώρησαν από χτες οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην προσπάθεια της εργοδοσίας να καταργήσει τη Συλλογική Σύμβαση του κλάδου.

Η κατασκευάστρια κοινοπραξία του μετρό μέσα στο καλοκαίρι απέλυσε περίπου 70 εργαζόμενους από τις αρχαιολογικές εργασίες, με πρόσχημα τον περιορισμό των εργασιών. Τις τελευταίες μέρες προσέλαβε 15 εργαζόμενους από τους απολυμένους, με αμοιβή 586 ευρώ μεικτά, δηλαδή με την ΕΓΣΣΕ, καταργώντας ουσιαστικά την κλαδική σύμβαση.

Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι στόχος της κοινοπραξίας είναι να προχωρήσει σε κατάργηση όλων των κλαδικών ΣΣΕ που εφαρμόζονται στο έργο (οδηγών, χειριστών, αρχαιολόγων, σχεδιαστών, ηλεκτρολόγων, διοικητικού προσωπικού). Η διοίκηση του Συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, που στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τους καλεί να απαιτήσουν: Να τελειώσει γρήγορα το μετρό και στο πραγματικό του κόστος. Καμία μείωση μισθών και δικαιωμάτων στους εργαζόμενους. Καμία απόλυση, επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων με μεροκάματα της ΣΣΕ του κλάδου. Διασφάλιση των θέσεων εργασίας και μετά την αποπεράτωση του έργου, μέσω Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Κατασκευών για την κάλυψη των έμμεσων κατασκευαστικών αναγκών της χώρας (σχολικές αίθουσες, νοσοκομεία, αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμική θωράκιση).

Καλεί το σύνολο των εργαζομένων στο μετρό να δείξουν αποφασιστικότητα και αντοχή στους αγώνες που αποφάσισαν, να τους συνδέσουν με την πάλη για να μην περάσει το νέο πακέτο βάρβαρων μέτρων που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Αναγκαίος ο δημόσιος φορέας κατασκευών

Ταυτόχρονα, σε σχέση με το ίδιο το έργο του μετρό, το Συνδικάτο Οικοδόμων αναφέρει:

«Στο συγκεκριμένο έργο που επί 7 χρόνια το ποσοστό εργασιών που εκτελέστηκαν (23%) είναι κραυγαλέα αναντίστοιχο με τα ποσά που μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί, που επί 7 χρόνια εφάρμοσε στην πλάτη των εργαζομένων όλες τις ελαστικές μορφές απασχόλησης, που καταταλαιπωρεί για το ίδιο χρονικό διάστημα το σύνολο της πόλης και των πολιτών της, αντί να αναζητηθούν ευθύνες σε κάθε επίπεδο, η κοινοπραξία επιβραβεύεται και από τη σημερινή κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις σε αυτό, με παροχή πάμφθηνων εργαζομένων για να αυξήσει ακόμα περισσότερο την κερδοφορία της.

Καταρρέει ο μύθος που μέχρι σήμερα είχε κατασκευάσει η κοινοπραξία ότι οι καθυστερήσεις του έργου οφείλονταν μόνο στους ρυθμούς των αρχαιολογικών ανασκαφών και στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων.

Το πραγματικό πρόβλημα για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό είναι ότι κατασκευάζεται από ιδιώτες και όχι από το ίδιο το κράτος.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης καθυστερεί γιατί η κοινοπραξία εκβιάζει και απαιτεί και φθηνή εργατική δύναμη και περισσότερα κονδύλια από αυτά που είχαν συμφωνηθεί για την κατασκευή του, ενώ η σημερινή κυβέρνηση της τα παρέχει και τα δύο αφού συμφώνησε να αποδεχθεί την υπέρβαση του κόστους του έργου, φορτώνοντας έτσι νέα βάρη στο λαό για χάρη της κερδοφορίας της κοινοπραξίας.

Το μετρό θα εξυπηρετούσε σήμερα δεκάδες χιλιάδες επιβατικού κοινού της πόλης εάν το κράτος είχε αναθέσει την κατασκευή του σε δημόσιο φορέα κατασκευών.

Η μετάθεση της παράδοσής του για το 2017 αναδεικνύει και τον αρνητικό ρόλο των ιδιωτών κατασκευαστών και πολύ περισσότερο την ταξικότητα της πολιτικής που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις, που εναποθέτει και την κατασκευή των μεγάλων έργων αλλά και την ανάπτυξη συνολικά της εθνικής οικονομίας στους ιδιώτες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ