Πέμπτη 29 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Μετακομίζουν χωρίς δικαιώματα οι εργαζόμενοι

Κυβερνητική απαίτηση για μείωση προσωπικού και δικαιωμάτων, χρηματοδότηση της ΟΑ μόνο αν είναι ιδιωτική

Τη νέα πολιτική αερομεταφορών στην Ελλάδα, που υπαγορεύεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το μεγάλο κεφάλαιο, εγκαινίασαν ουσιαστικά προχτές κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, με τη φιέστα για την έναρξη λειτουργίας του ιδιωτικού αεροδρομίου Σπάτων. Η πολιτική αυτή επιτάσσει «πάση θυσία» ιδιωτικοποιήσεις και στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, πλήρη ανατροπή των υφιστάμενων εργασιακών σχέσεων, ακόμα και κατάργηση του συνδικαλισμού!

Στο πλαίσιο ακριβώς αυτής της νέας πολιτικής, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής ανακοίνωσε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που διαχειρίζεται χρήματα των Ευρωπαίων φορολογούμενων, παρέχει απεριόριστη χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), υπό την προϋπόθεση ότι ο εθνικός αερομεταφορέας θα περάσει στα χέρια ιδιωτών. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι με χρήματα των λαών της ΕΕ, χρηματοδοτούν ταυτόχρονα και τον ιδιώτη (κάποιο από τα ευρωπαϊκά μονοπώλια), στον οποίο θα εκχωρήσουν τον εθνικό αερομεταφορέα, αλλά και τα ευρωπαϊκά μονοπώλια αεροναυπηγικής (π.χ. «Αιρμπας» κλπ.). Την ίδια στιγμή, στο όνομα του «υγιούς ανταγωνισμού» απαγορεύεται κάθε ενίσχυση της δημόσιας ΟΑ.

Σε πολύωρη συνάντηση που είχε προχτές βράδυ με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), ο Χρ. Βερελής ζήτησε τη συναίνεση της Ομοσπονδίας για τη μείωση του μόνιμου προσωπικού (που σήμερα δεν επαρκεί), αλλά και για την περαιτέρω καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων (κανονισμοί εργασίας, μισθοί κλπ.). Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Χρ. Βερελής χαρακτήρισε «αντιπαραγωγικές» τις συμβάσεις που διέπουν τις εργασιακές σχέσεις στην ΟΑ και «ακριβούς» τους εργαζόμενους, ενώ απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2001!

Στη συνάντηση οι εκπρόσωποι της ΟΣΠΑ έθεσαν στον υπουργό θέματα που αφορούν το αεροδρόμιο Σπάτων (κυριαρχία Γερμανών, πανάκριβα τέλη, διόδια κλπ.), αλλά η απάντηση που πήραν ήταν ότι αυτά έχουν προαποφασιστεί και δεν αλλάζουν!

Με ανακοίνωσή της η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Αερομεταφορών τονίζει ότι οι εργαζόμενοι στην ΟΑ δε θα πρέπει να επιτρέψουν στην ΟΣΠΑ και γενικά στα Συνδικάτα να αρχίσουν παζάρι για τις εργασιακές σχέσεις, για το πόσοι εργαζόμενοι θα μείνουν και πόσοι θα μεταταχθούν ή θα αποχωρήσουν εθελουσίως, για το τι παραχωρήσεις από τις συμβάσεις θα κάνουν κλπ. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να διασπάσει τους εργαζόμενους και γι' αυτό, προσθέτει, η μόνη απάντηση των εργαζομένων πρέπει να είναι κοινή δράση με όλους τους κλάδους των μεταφορών, με ξεκάθαρο στόχο: 100% δημόσια μέσα μεταφοράς, με ενιαίο φορέα, που θα ασκεί άλλη πολιτική υπέρ των εργαζομένων και του λαού, με ανθρώπινες εργασιακές σχέσεις, αποδοχές, ασφαλιστικό σύστημα κλπ.

«Η συσπείρωση αυτή, καταλήγει η ΕΣΚ, πρέπει να διευρύνεται και με άλλα λαϊκά στρώματα, να συντονίζεται με όλο το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, με διεκδικητικό πλαίσιο: ΟΑ και συγκοινωνιακά μέσα μεταφοράς 100% δημόσια. Σπάτα και όλα τα αεροδρόμια κρατικά. Καθολική, δημόσια, υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση για όλους. Πλήρεις συνδικαλιστικές ελευθερίες στα Σπάτα και σε όλους τους χώρους δουλιάς. Κατοχύρωση του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, με ανθρώπινες ΣΣΕ, με 35ωρο (7ωρο, 5ήμερο) και βελτίωση των αποδοχών».

Την ίδια ώρα οι Γερμανοί της «Χόχτιφ» ανακοίνωσαν τη ρητή απαγόρευση ανάρτησης ανακοινώσεων, πανό, διανομής συνδικαλιστικών προκηρύξεων σε κάθε χώρο του αεροδρομίου, με έλεγχο από την ιδιωτική ασφάλεια του αεροδρομίου!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ