Τετάρτη 9 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Τα «πανωπροίκια» δεν ήταν για τους ανάπηρους!

Στα χαρτιά έμειναν τα έργα στο όνομα των οποίων οι κατασκευαστές απαίτησαν και κατάφεραν να εξασφαλίσουν τη συμπληρωματική σύμβαση

Τελικά το μετρό της Αθήνας - παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και τα «πανωπροίκια» που έχουν δοθεί αφειδώς στους εργολάβους - παραδόθηκε χωρίς σημαντικές προβλέψεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες και ειδικότερα αυτών που έχουν προβλήματα όρασης ή αυτών που κινούνται σε αναπηρικά καροτσάκια!

Αυτό αποκαλύφθηκε από χτεσινή επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών Χρ. Βερελή στο σταθμό της Δάφνης. Μια επίσκεψη που αφορούσε την επίβλεψη των βελτιωτικών έργων, τα οποία γίνονται πλέον εκ των υστέρων και προφανώς ξαναπληρώνει το ελληνικό δημόσιο μέσω κονδυλίων του υπουργείου Μεταφορών!

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα από τα επιχειρήματα του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης το 1994 με τους εργολάβους του μετρό ήταν και το γεγονός ότι έπρεπε να γίνουν πρόσθετες εργασίες που αφορούσαν τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Μάλιστα τότε ένα σημαντικό μέρος των 64 δισ. δρχ. που κόστισε η συμπληρωματική αυτή σύμβαση στο δημόσιο (γύρω στα 10 δισ. δρχ.) προορίζονταν γι' αυτά τα έργα, τα οποία όμως, όπως φαίνεται, είτε δεν έγιναν καθόλου, είτε έμειναν μισά κι ανέσωστα...

Σύμφωνα με μελέτη του υπουργείου Μεταφορών που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, υπάρχουν ούτε λίγο ούτε πολύ 15 σημεία που απαιτούν επεμβάσεις και βελτιώσεις στο μετρό, προκειμένου αυτό να είναι προσβάσιμο σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Μεταξύ των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν είναι: Δεν ελήφθη μέριμνα πρόσβασης των τυφλών στις εισόδους των σταθμών. Στους χώρους των σταθμών δεν κατασκευάστηκε οδηγός τυφλών. Το κενό μεταξύ των βαγονιών είναι μεγάλο, με αποτέλεσμα άτομα με προβλήματα όρασης να το θεωρούν «πόρτα». Το κενό μεταξύ βαγονιών και αποβάθρας είναι μεγάλο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι και χρήστες αμαξιδίων. Οι υφιστάμενοι ανελκυστήρες στερούνται ηχητικής αναγγελίας για ενημέρωση των επιβατών. Μερικοί σταθμοί (π.χ. σταθμός Λαρίσης) δε διαθέτουν κυλιόμενες σκάλες στις αλλαγές των επιπέδων. Δεν έχει προβλεφτεί η ασφάλεια των αναπηρικών αμαξιδίων εντός των βαγονιών κ.ά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φιέστα στο... καθυστερημένο και κολοβό μετρό! (2002-07-19 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2001-05-09 00:00:00.0)
«Τσουχτερά» εισιτήρια και ελλείψεις (2000-02-01 00:00:00.0)
Πρώτος σταθμός η αποικιοκρατική σύμβαση! (1998-11-14 00:00:00.0)
Φιέστες στο ημιτελές μετρό! (1998-03-05 00:00:00.0)
Το μετρό βουλιάζει στις καθυστερήσεις (1996-06-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ