Παρασκευή 21 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το μετρό βουλιάζει στις καθυστερήσεις

Επιβεβαιώθηκε επισήμως δημοσίευμα του "Ρ", ότι το έργο θα παραδοθεί πλέον τουλάχιστον ένα εξάμηνο αργότερα. Αγνωστο παραμένει το συνολικό κόστος των τεράστιων καθυστερήσεων

Το έργο του μετρό της Αθήνας έχει βουλιάξει στις καθυστερήσεις, ενώ άγνωστο παραμένει ακόμη το συνολικό κόστος που θα έχουν αυτές για το ελληνικό δημόσιο! Αυτό επιβεβαιώθηκε χτες κατά τη διάρκεια της ετήσια Τακτικής Συνέλευσης των μετόχων της "Αττικό Μετρό ΑΕ" (το 100% των μετοχών της προς το παρόν κατέχει το δημόσιο) τόσο από τον πρόεδρό της, Λ. Κίκηρα,όσο και από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη.

Οπως προκύπτει συγκεκριμένα από τις δηλώσεις τους, στο έργο παρατηρείται καθυστέρηση 7 μηνών ακόμη και από το χρονοδιάγραμμα που τέθηκε από τη συμπληρωματική σύμβαση, η οποία παρέτεινε την προθεσμία ολοκλήρωσης του μετρό κατά 11,5 μήνες! Με το δεδομένο αυτό, το μετρό πλέον προβλέπεται να λειτουργήσει την άνοιξη του 1999, αντί για το Νοέμβρη του 1998 που προβλέπει η συμπληρωματική σύμβαση και αντί για το Δεκέμβρη του 1997 που προέβλεπε η αρχική σύμβαση... Να σημειώσουμε ότι τη "διολίσθηση" αυτή στο χρόνο έναρξης λειτουργίας του μετρό είχε πρώτος αποκαλύψει ο "Ρ" με δημοσίευμα στις 5 Μάρτη, στο οποίο σημείωνε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να δώσει σιωπηρή παράταση 5,5 μηνών για την ολοκλήρωση του έργου, εξαιτίας των καθυστερήσεων στην Πλατεία Καραϊσκάκη, των αρχαιολογικών ανασκαφών και της αλλαγής των μελετών.

Το μεγάλο ερωτηματικό βέβαια είναι ποιο είναι το κόστος και ποιος θα πληρώσει όλες αυτές τις καθυστερήσεις. Οπως διαβεβαίωνε χτες ο Κ. Λαλιώτης, το ελληνικό δημόσιο παραδέχεται υπαιτιότητα και θα πληρώσει τις καθυστερήσεις για τις αρχαιολογικές ανασκαφές και την αλλαγή ορισμένων μελετών, συνολικά δηλαδή ένα ποσό που κυμαίνεται γύρω στα 6,5 με 10 δισ. δρχ. Οπως όμως είναι γνωστό, οι εργολάβοι έχουν ήδη προσφύγει στη διεθνή διαιτησία διεκδικώντας "πανωπροίκι" 45 δισ. δρχ. Οπως μάλιστα έγινε χτες γνωστό αγοράστηκαν δύο νέοι μίνι μετροπόντικες (διαμέτρου κεφαλής ενός μέτρου) που πρόκειται σύντομα να αναλάβουν εργασία (ειδική εκσκαφή και αντιστήριξη) στο σταθμό "Μοναστηράκι". Για τα έργα αυτά, όπως και άλλα (π. χ. παράκαμψη Μητρόπολης και Κεραμεικού), σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργολάβοι ζητούν κι άλλα "πανωπροίκια" συνολικού ύψους 20 δισ. δρχ. Επιπλέον, έχει περάσει απαρατήρητο από τους αρμόδιους το γεγονός ότι εξαιτίας της αργοπορίας έναρξης της λειτουργίας του μετρό για μερικούς μήνες ακόμη, θα υπάρξουν διαφυγόντα κέρδη από το δημόσιο. Επομένως το κόστος και οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι πολλαπλά.

Μετά από όλα αυτά, ηχούν ως εντελώς παράφωνες οι χτεσινές... θριαμβολογίες του Κ. Λαλιώτη, ότι οι εργασίες κινούνται μέσα στο πλαίσιο της σύμβασης, ότι έχει κατασκευαστεί ήδη το 45% του έργου, ότι οι περισσότεροι από τους 21 σταθμούς βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής, ότι έχουν κατασκευαστεί 30 αμαξώματα βαγονιών κλπ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ