Η απαίτηση μεταφέρθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής από τον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσα, σε αντίθεση με την επιδοκιμασία των εφοπλιστών, η ασυδοσία των οποίων ενισχύεται
Στην παρέμβασή του ο Γιώργος Τούσσας τόνισε χαρακτηριστικά ότι η κυβέρνηση «προωθεί την εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, την κατάργηση του καμποτάζ»,ενώ αλλάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς σε 11 λιμάνια της χώρας. Παράλληλα υποστήριξε - καταθέτοντας και σχετικό υπόμνημα στην Επιτροπή - ότι «θα υποβαθμιστεί παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, θα αυξηθούν τα ναύλα επιβατών και οχημάτων, θα χτυπηθεί το δικαίωμα της δουλιάς και τα δικαιώματα των ναυτεργατών, θα γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη η κατάσταση στον τομέα της προστασίας της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, θα υπονομευτεί η αμυντική ικανότητα της χώρας μας και δεκάδες νησιά θα ερημώσουν».
Ενδεικτικό του ποιος στηρίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ήταν η τοποθέτηση του εκπροσώπου της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας Τριαντάφυλλου Παπαγεωργίου, που επιχείρησε να «χρυσώσει το χάπι» της επιχειρούμενης θεσμοθέτησης της εφοπλιστικής ασυδοσίας στο χώρο της ναυτιλίας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι πιθανή η μείωση των τιμών των εισιτήριων των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, λέγοντας ότι «δε θα βλάψει τις τιμές των εισιτήριων η ανάπτυξη του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού». Η μόνη ένσταση του εκπροσώπου των εφοπλιστών ήταν ότι κατατίθεται το νομοθέτημα 14 μήνες πριν την ...αναμενόμενη ημερομηνία καθώς και στη διάταξη της απόσυρσης πλοίων στα 30 αντί στα 35 χρόνια.
Από την πλευρά των υπόλοιπων φορέων που τοποθετήθηκαν, ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ναυτικών Πρακτόρων Ακτοπλοΐας Α. Πανάγος ζήτησε την κατάργηση του «επιναύλου», ενώ ανησυχίες εξέφρασαν οι εκπρόσωποι νομαρχιών των νησιών για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση κατά τους χειμερινούς μήνες.