Κυριακή 27 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Και μετά η ώριμη απόφαση για την ειρήνη...

Ο προβληματισμός, η ανάγκη για συζήτηση, ανταλλαγή συναισθημάτων και σκέψεων δε σταμάτησε στην πλατεία Λαού. Οι μαθητές σχεδόν όλων των σχολείων που επισκέφτηκαν την έκθεση, με την επιστροφή τους στις αίθουσες και τα θρανία τους συνέχισαν τις συζητήσεις τους, μαζί με τους δασκάλους τους, έκαναν διάλογο και κατέγραψαν τα συμπεράσματά τους. Από την επόμενη κιόλας μέρα, οι μαθητές άρχισαν να «βομβαρδίζουν» με τις επιστολές τους, τους διοργανωτές. Κείμενα, συνολικού προβληματισμού, κείμενα αισιοδοξίας και διάθεσης για συλλογική προσπάθεια, προκειμένου να περιφρουρηθεί η ειρήνη...

Μάλιστα οι μικροί μαθητές, του 22ου δημοτικού σχολείο Κερατσινίου, θα αφιερώσουν τη γιορτή για τη λήξη της σχολικής περιόδου, στην ειρήνη. Μια απόφαση που πήρε σύσσωμη η μαθητική κοινότητα, μετά τις εκδηλώσεις της Αντιπολεμικής Επιτροπής.

Πολλά τα μηνύματα των μαθητών για τις εντυπώσεις τους από την έκθεση φωτογραφίας. Σε δυο σχολεία, οι σκέψεις συγκεντρώθηκαν και καταγράφηκαν. Μάλιστα, εκπρόσωποι των μαθητών πήραν το λόγο κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων και δημοσιοποίησαν αυτές τις σκέψεις μπροστά στο συγκεντρωμένο κόσμο. Απόψεις, ιδιαίτερα διδακτικές και ικανές να συγκλονίσουν.

Οι μαθητές...

Από το Ράλλειο Γυμνάσιο, οι μαθητές τονίζουν: «Είδαμε την έκθεση και για πρώτη φορά τόσο έντονα συναισθήματα διαδέχονταν το ένα το άλλο. Για μας πλέον ο πόλεμος έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα τα οποία καρφώθηκαν βαθιά στη μνήμη μας».

Για να μην ξεχάσουμε ποτέ, υπογραμμίζουν οι μαθητές, «τι έκανε το ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία, για να έχουμε για πάντα μπροστά στα μάτια μας τις εικόνες των παιδιών που υποφέρουν, για να μη βγει από το μυαλό μας ότι αν δεν κάνουμε κάτι τα πράγματα θα γίνονται χειρότερα».

Για ένα ερώτημα καυτό, αλλά και αναπάντητο, που κρέμεται από τα χείλη τους, κάνουν λόγο οι μαθητές του 2ο Γυμνάσιο Κερατσινίου και με ιδιαίτερη έμφαση τονίζουν: «Αφού όλοι είναι υπέρ της ειρήνης, τότε πώς γίνονται τόσοι πόλεμοι γύρω μας και δίπλα μας; Πώς γίνεται να ματώνουν οι άνθρωποι κάθε λίγο και λιγάκι, να ταΐζουν το θάνατο, να ακρωτηριάζονται σωματικά και ψυχικά για όλη τους τη ζωή να παραμορφώνονται και να αποσυνθέτονται, να καταστρέφουν πολιτισμούς και αξίες, να αυτοκαταστρέφονται δηλαδή;».

Πριν, λοιπόν, πάρουν μια απάντηση από «επίσημα» χείλη... Δίνουν τη δική τους ερμηνεία: «Δεν μπορούμε να δώσουμε λογική εξήγηση. Αυτές οι φωτογραφίες κατάργησαν τη λογική μας και μας έδωσαν γερή γροθιά στο στομάχι. Ισως έτσι θα έπρεπε. Αν δε συγκλονιστούμε και αν δεν ταρακουνηθούμε, κινδυνεύουμε να χαθούμε στο μακάριο ύπνο μας, σε μια κατάσταση αυτοϊκανοποίησης μέσα στο ύπουλο σύννεφο του καταναλωτισμού και της ευμάρειας, που διάφοροι ύποπτοι και καθόλου αθώοι μηχανισμοί μάς έχουν επιβάλει».

Γι' αυτούς, λοιπόν, τους μαθητές «η ειρήνη πλέον είναι ζήτημα καθημερινής πράξης. Από τούτη την ηλικία, απ' τα μικρά αθώα χρόνια μας οφείλουμε να μάθουμε -και να μας μάθουν- να λύνουμε μεταξύ μας τις διαφορές μας λογικά, με διαλλακτικότητα, με ανεκτικότητα, με αμοιβαίες υποχωρήσεις, χωρίς επιθετικότητα, χωρίς βία, χωρίς συγκρούσεις.

Να απαλλαγούμε απ' το σύνδρομο του ανταγωνισμού που σκοτώνει αισθήματα και αξίες. Να παγιώσουμε το σεβασμό και την αγάπη στον άνθρωπο».

Ο πόλεμος δεν είναι "βίντεο - γκέιμ" ή "πλέι - στέισον" δεν ξεπαστρεύει φιγούρες και σκιές όπως στα παιχνίδια. Είναι πόνος και οδύνη. Δε χρειάζονται λόγια. Εχουμε κουραστεί να τα ακούμε. Αυτή η φωτογραφική έκθεση που με τόσους κόπους στήθηκε απ' τους οργανωτές, ας μας ξυπνήσει. Οσο είναι καιρός»...

... και οι δάσκαλοί τους

Δίπλα στα μηνύματα των μαθητών, ήρθαν να προστεθούν και αυτά των δασκάλων τους. Των παιδαγωγών που αφουγκράζονται τους προβληματισμούς των μαθητών τους. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές των σχολείων του Κερατσινίου συνεργάζονται και παίρνουν μέρος στις εκδηλώσεις της Επιτροπής Ειρήνης. Λίγες μέρες πριν τις εκδηλώσεις και λίγες μέρες μετά απ' αυτές πλήθος ήταν τα κείμενα των εκπαιδευτικών προς τους διοργανωτές. Μερικά, μόνο απ' αυτά διαλέξαμε σήμερα και τα παρουσιάζουμε.

Ο Διευθυντής του 3ου Ενιαίου Λυκείου Κερατσινίου Θ. Κατσιώτης, τονίζει στο μήνυμά του: «Ευχαριστούμε για την ανεκτίμητη προσφορά σας προς το λαό του Κερατσινίου και προς την ειρήνη.

Ευχαριστούμε για τις μοναδικές, συγκλονιστικές εμπειρίες που χαρίσατε στον κόσμο και ειδικότερα στα παιδιά της πόλης μας, με την επιτυχημένη έκθεση φωτογραφίας, με τις εκδηλώσεις σας, με την αέναη προσφορά σας στην υπόθεση της ειρήνης.

Τέτοιες προσπάθειες τιμούν τον άνθρωπο στη σημερινή καταναλωτική εποχή μας».

Ο Διευθυντής του 16ου Δημοτικού Σχολείου Κ. Πανταζής, επισημαίνει: «Στους δύσκολους καιρούς, που διανύουμε, κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος οφείλει να συμβάλει, στο μέτρο των δυνατοτήτων του, στη θεμελίωση και διασφάλιση του πολυτιμότερου κοινωνικού αγαθού, της ειρήνης.

Αντιδιαστέλλοντας την έννοια της ειρήνης, που βασίζεται στην ανθρώπινη κατανόηση και αλληλεγγύη με την προτεινόμενη στις μέρες μας "PAX AMERICANA" που βασίζεται στη δύναμη επιβολής και προωθεί τα συμφέροντα των ισχυροτέρων, πρέπει να ενθαρρύνεται και να προβάλλεται κάθε προσπάθεια που λειτουργεί σ' αυτό το πλαίσιο».

Η υποδιευθύντρια του 12ου Δημοτικού Σχολείου Μαρία Σπυράκη, μεταξύ άλλων, κάνει και τη δική της πρόταση: «Προτείνω να δημιουργήσουμε μια "Κίνηση Εκπαιδευτικών για την Ειρήνη" απ' όλα τα σχολεία του Δήμου μας, η οποία θα συνεργάζεται με την Επιτροπή Ειρήνης Κερατσινίου. Ετσι το κίνημα ειρήνης θα γίνει πιο ισχυρό και η φωνή του θα φτάνει πέρα από τα σύνορα της πατρίδας μας.

Είναι καιρός, λοιπόν, να βγούμε από την απραξία και να παλέψουμε μέσα από το φιλειρηνικό κίνημα, για πραγματική ειρήνη και φιλία με νικητές τους λαούς».

«Η Επιτροπή Ειρήνης Κερατσινίου κατάφερε με τη δραστηριότητά της να αφυπνίσει συνειδήσεις, να ευαισθητοποιήσει ψυχές, να υψώσει γροθιά ενάντια στους πολεμοκάπηλους, στους δυνάστες των λαών», γράφουν τέλος οι δάσκαλοι του 20ού Δημοτικού Σχολείου


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
Παναγιώτης ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ