Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να δυναμώσει η λαϊκή πάλη για την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων

«Να δυναμώσει η λαϊκή πάλη για την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με αφορμή την απάντηση της Επιτροπής για την επιβολή διοδίων στις εθνικούς οδούς, στην οποία, μεταξύ άλλων, σημειώνεται πως «η Επιτροπή υποστηρίζει την εφαρμογή της αρχής "ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνει" στην εγκατάσταση εθνικών συστημάτων διοδίων για όλα τα οχήματα, με σκοπό να διασφαλιστεί η βιώσιμη χρηματοδότηση των οδικών υποδομών», αλλά και ότι «τα κράτη - μέλη θα παραμείνουν αρμόδια να αποφασίζουν αν θα εγκαταστήσουν συστήματα διοδίων, να καθορίζουν τις υποδομές οι οποίες θα υπόκεινται σε τέτοια συστήματα διοδίων, καθώς και να αποφασίζουν το επίπεδο των διοδίων».

Στην ανακοίνωσή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σημειώνει:

«"Ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνει" και αυτό ισχύει για όλα τα οχήματα, απαντά κυνικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ σχετικά με τη γενίκευση της επιβολής διοδίων στους αυτοκινητόδρομους σε βάρος των λαϊκών οικογενειών. Πρόκειται για μια προκλητική απάντηση, που συμπίπτει χρονικά με τις νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, όσο και στον αριθμό των σταθμών που επιβάλλει αυτές τις μέρες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε μια σειρά εθνικές οδούς, όπως Εγνατία, Ιόνια Οδός, Κορίνθου - Πατρών. Μια κυβέρνηση που, και για τα διόδια, παρέδωσε μαθήματα λαϊκής εξαπάτησης, υποκρινόμενη ότι τάχα θα τα καταργούσε.

Η επίτροπος Bulc, στην απάντησή της στην Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Κώστα Παπαδάκη, επιβεβαιώνει ότι η ΕΕ προωθεί άμεσα τη διακρατική ηλεκτρονική χρέωση διοδίων με το χιλιόμετρο, που θα ισχύει για διαδρομές που περιλαμβάνουν 2 ή και περισσότερα κράτη - μέλη. Πρόκειται για απόφαση που γενικεύει και απογειώνει ακόμα περισσότερο το κόστος των διοδίων. Πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεών της είναι άλλωστε τα πρόσθετα, ακόμα πιο τσουχτερά διόδια, που καλούνται να πληρώσουν και πάλι οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες.

Συνιστά δε πραγματικό εμπαιγμό των εργαζομένων, αφού ήδη χρυσοπληρώνουν τους αυτοκινητόδρομους πολλαπλά:

-- Μια φορά με την άγρια φορολόγησή τους, που καταλήγει στις τσέπες των κατασκευαστικών ομίλων ως επιδοτήσεις κρατικών και ευρωενωσιακών κονδυλίων.

-- Δύο φορές με το δανεισμό των ομίλων που γίνεται με εγγύηση Δημοσίου, πάλι με χρήματα του ελληνικού λαού δηλαδή.

-- Τρεις φορές με το "χαράτσι" των διοδίων, που οι ανάδοχοι όμιλοι καρπώνονται ακόμα και πριν παραδώσουν το έργο, εξασφαλίζοντας για πολλές δεκαετίες εγγυημένα κέρδη, που τους τα χαρίζουν ΕΕ και κυβερνήσεις με τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης.

-- Τέσσερις φορές με τα "πανωπροίκια" που ζητούν οι μεγαλοκατασκευαστές, εκβιάζοντας με προθεσμίες για να παραδώσουν το έργο, σαν αυτή του μισού δισ. ευρώ - όλα χρήματα του λαού - που δόθηκε ως έξτρα μποναμάς από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σε συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, για να ..."ξεβαλτώσουν" τα έργα.

Η απάντηση της επιτρόπου Bulc παραπέμπει τελικά στα κράτη - μέλη όσον αφορά την εγκατάσταση των συστημάτων διοδίων και το επίπεδό τους, φανερώνοντας ότι ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις από κοινού σχεδιάζουν και υλοποιούν την αντιλαϊκή πολιτική τους.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, πρέπει να δυναμώσει η λαϊκή πάλη για την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων, για να φύγουν από τη μέση τα μονοπώλια, να γίνει λαϊκή περιουσία και ιδιοκτησία όλος ο πλούτος αυτής της χώρας και οι υποδομές της».

Εναρξη νέων διοδίων από χτες

Στο μεταξύ, νέοι σταθμοί διοδίων τέθηκαν σε λειτουργία από χτες τα μεσάνυχτα στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών, και πιο συγκεκριμένα, ο μετωπικός σταθμός του Ρίου, στην κατεύθυνση προς Πάτρα, και ο μετωπικός σταθμός στον Ελαιώνα της Αιγιαλείας. Ακόμη, τέθηκαν σε λειτουργία τέσσερις νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στο Δερβένι, στην Ακράτα, στον κόμβο των Καλαβρύτων και στο Δρέπανο. Στο Ρίο οι οδηγοί ΙΧ θα πληρώνουν 2,10 ευρώ και στον Ελαιώνα 3,20 ευρώ. Αντίστοιχα, στα πλευρικά διόδια του Δερβενίου 1,30 ευρώ, στην Ακράτα 1,70 ευρώ, στα Καλάβρυτα 2,30 ευρώ και στο Δρέπανο 1,70 ευρώ.

Νέοι σταθμοί διοδίων μπαίνουν και στην Ιόνια Οδό, δύο μετωπικοί στο Μενίδι και στο Τέροβο και δύο πλευρικοί στην Αρτα και τον Γοργόμυλο. Ετσι, οι οδηγοί ΙΧ στο Μενίδι θα πληρώνουν 2,95 ευρώ, στο Τέροβο 3,05 ευρώ, στην Αρτα 0,75 ευρώ και στον Γοργόμυλο 1 ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ