Πέμπτη 15 Μάρτη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Προχωράει κανονικά η «αξιοποίηση» της ναυπηγικής βιομηχανίας

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υλοποίησης των σχεδιασμών των μονοπωλιακών ομίλων για την «αξιοποίηση» της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, την οποία στη συγκεκριμένη φάση θεωρούν «στρατηγικής σημασίας» για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους και την αύξηση της επιρροής τους στην ευρύτερη και «φλεγόμενη» από τους ανταγωνισμούς περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Στο φόντο αυτό, χτες η «Cosco», η οποία αυτήν την περίοδο «τρέχει» το «master plan» της για την «ανάπτυξη» - προς όφελός της βέβαια - του λιμανιού του Πειραιά, έφερε πλωτή δεξαμενή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη με ικανότητα να σηκώσει πλοία έως και 80.000 τόνων.

Ο μονοπωλιακός όμιλος της «Cosco», στον οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έδωσε το 51% (συν 15% τα επόμενα 5 χρόνια) των μετοχών του ΟΛΠ, ήδη έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τη «μόνιμη» δεξαμενή Νο 5 των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τη μεγαλύτερη στη Ν/Α Μεσόγειο, με ικανότητα να εξυπηρετήσει πλοία έως 500.000 τόνων.

Στο μεταξύ, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναμένεται να τεθούν σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης μετά από σχετική αίτηση του Δημοσίου, η οποία έγινε δεκτή από τα δικαστήρια. Με βάση την απόφαση αυτή, θα εκποιηθεί αρχικά το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων (εξ ου και το ενδιαφέρον της «Cosco» για τη δεξαμενή Νο 5) και θα ακολουθήσει το στρατιωτικό τμήμα, καθώς τώρα εκτελεί πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού. Βέβαια, στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για την τύχη των πάνω από 800 εργαζομένων.

Παράλληλα, ολοκληρώνεται η μεταβίβαση του ναυπηγείου στο Νεώριο της Σύρου από τον όμιλο Ταβουλάρη (ιδιοκτήτης και των Ναυπηγείων Ελευσίνας) στον όμιλο ΟΝΕΧ, ελληνοαμερικανικών συμφερόντων.

Η πρόσφατη κινητικότητα γύρω από τα ναυπηγεία είναι ενταγμένη στις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση για μετατροπή της χώρας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων και Ενέργειας, προκειμένου να αναβαθμίσει τη θέση της αστικής τάξης στην ευρύτερη περιοχή. Από την άλλη, ζοφερό διαγράφεται το μέλλον των εργαζομένων, αφού όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί προϋποθέτουν ακόμα φτηνότερη εργατική δύναμη, ενώ φέρνουν και τη βαθύτερη εμπλοκή στις επικίνδυνες ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις.

Μάλιστα, η κυβέρνηση έχει ήδη έτοιμο το θεσμικό πλαίσιο για τη μετατροπή όλης της λιμενικής λεκάνης από την Ελευσίνα έως τον Πειραιά σε ειδική οικονομική ζώνη. Είναι χαρακτηριστικό ότι με την αβάντα της κυβέρνησης το Ναυπηγείο Νεωρίου όχι μόνο παραδίδεται στον νέο «επενδυτή» «καθαρό» από εργασιακά δικαιώματα, αλλά οι εργαζόμενοι καλούνται από τον «επενδυτή» και την προσωρινή - εργοδοτική - διοίκηση του σωματείου τους να υπογράψουν και αναδρομική απόλυσή τους, από τις 30/4/2017! Αυτό γιατί το σχέδιο «εξυγίανσης» της επιχείρησης δεν «χωράει» την καταβολή των δεδουλευμένων που τους οφείλονται εδώ και ένα χρόνο από τον όμιλο Ταβουλάρη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ