Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΤΑΛΙΑ
Δεκάδες νεκροί από κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα

Δέκα γέφυρες έχουν καταρρεύσει τα τελευταία πέντε χρόνια

Τμήμα της γέφυρας που κατέρρευσε, καταπλακώνοντας δεκάδες ανθρώπους

ANSA

Τμήμα της γέφυρας που κατέρρευσε, καταπλακώνοντας δεκάδες ανθρώπους
ΓΕΝΟΒΑ.--

Τουλάχιστον 35 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 13 τραυματίστηκαν χτες, όταν κατέρρευσε γέφυρα που αποτελεί τμήμα του εθνικού αυτοκινητόδρομου Α10 στη Γένοβα. Η οδογέφυρα Πόντε Μοράντι είχε ύψος 40 μέτρων, ενώ υποχώρησε ένα τμήμα της, 100 - 200 μέτρων, καταπλακώνοντας σιδηροδρομικές γραμμές, οδηγούς που περνούσαν από κάτω και ρίχνοντας στο κενό εκείνους που ήταν πάνω στη γέφυρα. Επίσης προκλήθηκαν ζημιές και τραυματισμοί σε κοντινά κτίρια, όπως τα γραφεία διαχείρισης απορριμμάτων Γένοβας, αλλά και σπίτια. Τα γειτονικά κτίρια εκκενώθηκαν αμέσως μετά για λόγους ασφαλείας.

Ο Αρχηγός Πολιτικής Προστασίας, Αντζελο Μπορέλι, δήλωσε ότι 30 - 35 αυτοκίνητα και τουλάχιστον τρία φορτηγά βρίσκονταν πάνω στη γέφυρα τη στιγμή της κατάρρευσης. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Εντοάρντο Ρίξι, χαρακτήρισε το δυστύχημα τη «μεγαλύτερη τραγωδία των τελευταίων δεκαετιών σε γέφυρα τέτοιας σημασίας στην Ευρώπη». Το δε υπουργείο Μεταφορών εξέφρασε βάσιμους φόβους ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των νεκρών. Τουλάχιστον πέντε τραυματίες νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Οι αιτίες του τραγικού συμβάντος που οδήγησε στο θάνατο δεκάδων ανθρώπων δεν έχουν αποσαφηνιστεί, ωστόσο πολλά ερωτήματα εγείρονται για την παλαιότητα της γέφυρας, το είδος της κατασκευής, τη συντήρηση, την ποιότητα των υλικών κ.λπ. Η γέφυρα είχε κατασκευαστεί το 1967 και υποτίθεται ότι είχε ανακαινιστεί το 2016. Η ιδιωτική ιταλική εταιρεία «Autostrade per l' Italia» διαχειρίζεται το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, όπως και πάνω από 3.000 χλμ. του συνολικού οδικού δικτύου.


Το χτεσινό περιστατικό κάθε άλλο παρά «τυχαίο» είναι. Σύμφωνα με έρευνα της ιταλικής «Corriere Della Sera», τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταρρεύσει 10 γέφυρες στη χώρα, προκαλώντας θανάτους στις περισσότερες περιπτώσεις. Αιτία είναι οι παλιές κατασκευές, οι διαβρώσεις από το χρόνο και τη χρήση, και τα χαμηλά κονδύλια που διατίθενται για συντήρηση, επισκευές και αντικατάσταση των παλιών υποδομών.

Σε δήλωση του για το περιστατικό, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚ Ιταλίας, Μάρκο Ρίτσο, αφού πρώτα εκφράζει τα συλλυπητήρια στις οικογένειες για τους αδικοχαμένους νεκρούς, σημειώνει ότι «η καταστροφή δεν είναι αποτέλεσμα της δύναμης της φύσης. Οι γενικές αιτίες πρέπει να αναζητηθούν στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης στρατηγικών υποδομών. Συγκεκριμένα, οι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνονται σε αυτό και με τα διόδια εξασφαλίζουν κέρδη στους ιδιώτες - αυτούς που είχαν και έχουν την υποχρέωση να εκτελούν έκτακτη συντήρηση και μάλιστα αντικαταστάσεις (σε γέφυρες, όταν είναι παλιές, ανακατασκευές). Το πρόβλημα όμως, όπως πάντα, είναι το κέρδος. Τώρα, εκτός από την ποινική ευθύνη, η κυβέρνηση πρέπει να ζητήσει αποζημίωση από αυτούς τους "κυρίους" και να ανακαλέσει τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ελεύθερες οι διελεύσεις για τις εκλογές (2023-05-18 00:00:00.0)
Μήνυμα αλληλεγγύης από το ΠΑΜΕ (2018-08-18 00:00:00.0)
Μεγαλώνουν οι αναμονές για χειρουργεία στο «Θριάσιο» (2016-01-12 00:00:00.0)
Ιδιωτικοποιούνται και οι μεγάλοι οδικοί άξονες (2001-05-29 00:00:00.0)
Θα οργιάσουν οι ιδιώτες την επόμενη εξαετία... (2000-01-06 00:00:00.0)
Φονικό κύμα κακοκαιρίας (1997-01-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ