ΡΩΜΗ - ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ - ΜΟΣΧΑ.--
Συνέχεια στο σκληρό παζάρι ΕΕ - Ιταλίας δίνουν και οι δύο πλευρές, με φόντο μάλιστα τις νέες διαστάσεις που μπορεί να δώσει στην τήρηση της «δημοσιονομικής πειθαρχίας» η διαφαινόμενη απόκλιση του προϋπολογισμού της Γαλλίας από το όριο του 3% που θέτει η ΕΕ.
Ο επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ, Πιέρ Μοσκοβισί, είπε ότι εργάζεται «σκληρά, σχεδόν νυχθημερόν (...) για να μην υποστεί κυρώσεις ούτε η Ιταλία. Εχω ελπίδες». Μιλώντας στο γαλλικό δίκτυο RTL, είπε ότι «εργαζόμαστε αδιάκοπα στο πλαίσιο ενός διαλόγου, ώστε η Ιταλία να μπορέσει να φέρει σε πέρας τις πολιτικές που θέλει, σεβόμενη παράλληλα τους κανόνες». Πρόσθεσε ότι «εργαζόμαστε πάνω σε αυτό με θετική διάθεση, επειδή στην πράξη όχι μόνο δεν μου αρέσουν τα δύο μέτρα και δύο σταθμά, αλλά ούτε η αδικία», και διέψευσε ότι η Γαλλία χαίρει ευνοϊκής μεταχείρισης, μετά και από τους υπολογισμούς σύμφωνα με τους οποίους η σχέση δημοσίου ελλείμματος - γαλλικού ΑΕΠ για το 2019 αναμένεται να φτάσει το 3,2%.
Στο μεταξύ, ο Ιταλός ΥΠΕΞ Εντζο Μοαβέρο Μιλανέζι εξέφρασε επίσης ελπίδες ότι οι διαπραγματεύσεις Ρώμης και Βρυξελλών για τον προϋπολογισμό θα αποφέρουν αποτέλεσμα.
Να σημειωθεί ότι ενώ συνεχίζεται η διαπραγμάτευση με τις Βρυξέλλες σε ζητήματα δημοσιονομικής - και όχι μόνο - πολιτικής, η Ρώμη προχωρά την ενίσχυση της συνεργασίας της με τη Μόσχα. Ο Μιλανέζι υποδέχτηκε προ ημερών στην ιταλική πρωτεύουσα τον Ρώσο υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντένις Μαντούροφ, με τον οποίο υπεγράφη και πρωτόκολλο ενίσχυσης της διμερούς οικονομικής συνεργασίας. Πρόκειται για νέα συμφωνία που υπεγράφη στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε το Ρωσοϊταλικό Συμβούλιο για την οικονομική, βιομηχανική και δημοσιονομική συνεργασία.
Μεταξύ άλλων συμφωνήθηκε η ενίσχυση των προσπαθειών για τη δημιουργία κοινοπραξίας μεταξύ των εταιρειών «Russian Helicopters» και «Aero Sekur SpA». Ακόμα, το επόμενο διάστημα θα επιταχυνθούν οι διαπραγματεύσεις για την κοινή παραγωγή ελικοπτέρων, με συμμετοχή των εταιρειών «Leonardo» και «Rosneft». Εκφράστηκε ενδιαφέρον ιταλικών εταιρειών για τη διαχείριση των ρωσικών ταχυδρομείων στο Νοβοσιμπίρσκ αλλά και του μετρό της Μόσχας.