Πέμπτη 15 Νοέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προβληματικός ο τρόπος αναγραφής συναλλαγών σε ευρώ

Οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ, διαφωνούν με τους τραπεζίτες, που αποφάσισαν να μην εμφανίζουν χωρίς κόμμα (υποδιαστολή) τα ποσά των συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες

Την αντίθεσή τους, για τον τρόπο που αποφάσισαν να εμφανίζουν οι τραπεζίτες τις συναλλαγές, που θα γίνονται από το νέο έτος σε ευρώ με πιστωτικές κάρτες, εκφράζει η διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ). Οπως αναφέρεται σε σχετικό υπόμνημα που απέστειλε η διοίκηση του ΣΕΣΜΕ στην Ενωση Ελληνικών Τραπεζών, η απόφαση των τραπεζών να εμφανίζουν χωρίς κόμμα (υποδιαστολή) τα ποσά με ευρώ που θα χρεώνονται στις κάρτες, θα δημιουργήσει προβλήματα στις συναλλαγές.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που αποστέλλουν οι τράπεζες για τις χρεώσεις των πιστωτικών καρτών από το 2002 τα ποσά σε ευρώ, τα οποία θα χρεώνονται στις κάρτες θα αναγράφονται χωρίς υποδιαστολή. Π.χ. για αγορά αξίας 50 ευρώ ο ταμίας θα «χτυπά» 5000 αντί για 50,00 και θα εννοείται ότι τα τελευταία δύο ψηφία είναι δεκαδικά. Με τον τρόπο αυτό, αναφέρει ο ΣΕΣΜΕ, θα δημιουργηθούν πρακτικά προβλήματα, όπως στην περίπτωση που ο υπάλληλος «χτυπήσει» τον αριθμό 50 χωρίς τα δύο τελευταία ψηφία το κατάστημα θα εισπράξει 50 λεπτά για είδη αξίας 50 ευρώ. Αντίστροφα, εάν η χρέωση γίνει σύμφωνα με τις οδηγίες των τραπεζών είναι πιθανό κάποιοι καταναλωτές να διαμαρτυρηθούν ότι η κάρτα τους χρεώθηκε με το εκατονταπλάσιο της αξίας των προϊόντων που αγόρασαν.

Το επιχείρημα που επικαλούνται οι τράπεζες γι' αυτή τους την απόφαση είναι ότι το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Η διαφορά, όμως, είναι ότι στις περισσότερες χώρες καταναλωτές και εργαζόμενοι στα καταστήματα είναι εξοικειωμένοι με τα δεκαδικά ψηφία στις τιμές, όπου ούτως ή άλλως χρησιμοποιούνταν και πριν από την εισαγωγή του ευρώ, κάτι που δεν ισχύει στην Ελλάδα.

Ολη αυτή η διαφωνία μεταξύ των μεγαλοεπιχειρηματιών ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ και των τραπεζιτών για το συγκεκριμένο θέμα έφερε στην επιφάνεια την αγαστή, κατά τα άλλα, συνεργασία μεταξύ τους σε βαθμό ώστε οι μεν να «δουλεύουν» για την προώθηση των κερδών των δε. Οπως αποκαλύπτει ο ίδιος ο ΣΕΣΜΕ στην ανακοίνωσή του, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ σκόπευαν να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τον πρώτο καιρό της εισαγωγής του ευρώ τις πιστωτικές τους κάρτες για τις αγορές που πραγματοποιούν, πράγμα για το οποίο τώρα πολλές αλυσίδες «επανεξετάζουν τη στάση τους», προειδοποιεί με νόημα ο ΣΕΣΜΕ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ