Τρίτη 14 Μάη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εκεί που πανηγυρίζουν παρέα...

Αποκαλυπτικά για το πώς ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ, που κατά τ' άλλα καμώνονται ότι «τσακώνονται» τώρα σχετικά με την 7ήμερη εργασία, ταυτίζονται και από κοινού υλοποιούν, με την πλάτη και των δυνάμεων του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, την πολιτική της ΕΕ που απογειώνει την «ευελιξία» και σμπαραλιάζει τον σταθερό χρόνο εργασίας, λύνοντας τα χέρια στην εργοδοσία να «ξεσαλώνει» στους χώρους δουλειάς, είναι τα δύο παραδείγματα από τους εργαζόμενους σε τουρισμό - εστίαση και στον ΟΣΕ.

Οπως σχολιάζει χαρακτηριστικά το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού και Ξενοδοχείων Αττικής, οι εργαζόμενοι στον κλάδο «ζούμε στο πετσί μας τη δουλειά χωρίς ρεπό και ξεκούραση, χωρίς σταθερό ημερήσιο χρόνο. Φρόντισαν γι' αυτό όλα τα κόμματα που ψήφισαν τα μνημόνια και υπερασπίζονται την πολιτική της ΕΕ και των επιχειρηματικών ομίλων.

Τον Κυρ. Μητσοτάκη τον "πρόλαβαν" στην πράξη οι συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στην Ομοσπονδία Επισιτισμού - Τουρισμού, όπου μαζί με τους ξενοδόχους υπέγραψαν την κλαδική σύμβαση που επιβάλλει 7ήμερη εργασία στα ξενοδοχεία, στις περιόδους αιχμής. Η "κοινή τους πλεύση" επιβεβαιώνεται και από τη συνάντηση του προέδρου της Ομοσπονδίας (ΠΑΣΚΕ) με τον κ. Μητσοτάκη και τον πρόεδρο των ξενοδόχων, τον Απρίλη.

Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, που τώρα - προεκλογικά - βγαίνει στα "κάγκελα" δήθεν για να υπερασπιστεί τα εργατικά δικαιώματα, θυμίζουμε ότι πανηγύριζε πριν από λίγους μήνες για την επέκταση αυτής της σύμβασης που επιβάλλει το 7ήμερο. Η κυβέρνησή τους είναι που κατάργησε την κυριακάτικη αργία και εφαρμόζει όλους τους αντεργατικούς νόμους, μέχρι και αυτόν του Βρούτση, που καταργεί τη συλλογική διαπραγμάτευση για τον κατώτατο μισθό».

Εξίσου χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα των μηχανοδηγών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου στην Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που υπεγράφη τον περασμένο Νοέμβρη, η οποία έχει διετή διάρκεια (24/10/2018 έως 23/10/2020) και ήδη βρίσκεται σε πλήρη ισχύ, περιλαμβάνεται ο όρος όχι για 7 αλλά για 9 μέρες συνεχόμενης εργασίας! Συγκεκριμένα, στο άρθρο 6 της Σύμβασης, παράγραφος 4 αναφέρεται:

«Λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών... οι μηχανοδηγοί δύνανται να εργαστούν πέραν του πενθημέρου για 2 επιπλέον ημέρες (7 συνεχόμενες μέρες) και θα λαμβάνουν το ήμισυ τουλάχιστον των δικαιούμενων αναπαύσεων σε μηνιαία βάση. Οταν προκύπτει υπηρεσιακή ανάγκη (λήψη θερινών αδειών...) επιτρέπεται να εργάζονται πέραν του πενθημέρου για άλλες 4 μέρες (μέγιστο μέχρι 9 συνεχόμενες μέρες) και να λαμβάνουν το ήμισυ των δικαιούμενων αναπαύσεων σε μηνιαία βάση».

Η συγκεκριμένη ΣΣΕ, που προβλέπει καραμπινάτο 9ήμερο, υπεβλήθη κανονικά στο υπουργείο Εργασίας (ΣΕΠΕ) και αναρτήθηκε στο πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη», χωρίς βέβαια να «ανοίξει μύτη»! Οπως σημειώνει ο Πέτρος Παναγούλιας, εκ μέρους της παράταξης της ΔΕΣΚ, η οποία την κατήγγειλε από την πρώτη στιγμή, «η επαίσχυντη αυτή σύμβαση υπεγράφη από δύο σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου την πλειοψηφία έχουν παρατάξεις που πρόσκεινται στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Εγινε μάλιστα αποδεκτή από την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, παρά τις έντονες καταγγελίες άλλων σωματείων του ΟΣΕ, καθώς παραβίαζε και τη ΣΣΕ την κλαδική».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ