Πέμπτη 30 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΘΕΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ «ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ»
Μέσα σε ένα τρίμηνο 7 νεκροί εργάτες μόνο στη Θεσσαλονίκη!

Αύξηση των εργατικών «ατυχημάτων» πανελλαδικά και στον νομό Θεσσαλονίκης καταγράφεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, καθώς οι χώροι δουλειάς έχουν μετατραπεί σε σύγχρονα κάτεργα.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάσθηκαν χτες από το ΕΚΘ, το 2022 στον νομό Θεσσαλονίκης η εργατική τάξη θρήνησε 7 νεκρούς και 22 τραυματίες. Και μόλις στο πρώτο τρίμηνο του 2023 μετράμε ήδη 7 νεκρούς εργάτες και 8 τραυματίες!

Πανελλαδικά, σύμφωνα με το ΟΣΕΤΕΕ, το 2022 είχαμε 104 νεκρούς και 140 τραυματίες και το 2023 ήδη στη λίστα θανάτου καταγράφονται 49 νεκροί (ανάμεσά τους και οι 12 νεκροί εργαζόμενοι από το έγκλημα στα Τέμπη) και 62 τραυματίες.

Συγκριτικά λοιπόν με τα προηγούμενα χρόνια, μιλάμε για υπερδιπλασιασμό των θανατηφόρων εργατικών «ατυχημάτων». Αφού το 2018 καταγράφηκαν 46 νεκροί, 51 το 2019 και 41 το 2020.

Επιβεβαιώνεται ότι καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των εργατικών «ατυχημάτων» έπαιξε η διαχρονική και συνειδητή υποστελέχωση και υποβάθμιση της Επιθεώρησης Εργασίας, απ' όλες τις κυβερνήσεις. Και φυσικά η μετατροπή της σε «Ανεξάρτητη Αρχή», που αποφάσισε η σημερινή κυβέρνηση, βάζει και το ...«κερασάκι στην τούρτα», παρέχοντας ουσιαστικά «ασυλία» στους επιχειρηματικούς ομίλους και προστατεύοντας τις κάθε φορά κυβερνήσεις από τις πολιτικές ευθύνες που έχουν.

Αυτή η κατάσταση, με τους ελάχιστους έως και ανύπαρκτους ελέγχους, λόγω της έλλειψης προσωπικού στην Επιθεώρηση Εργασίας, έχει δώσει αέρα στα πανιά της εργοδοσίας, που έχει μετατρέψει τους χώρους δουλειάς σε πραγματικές καρμανιόλες για τους εργάτες. Ενδεικτικό είναι το στοιχείο που καταγγέλθηκε, πως στη Θεσσαλονίκη ο ΣΕΠΕ έχει 3 επιθεωρητές, όταν σε έναν έλεγχο χρειάζονται τουλάχιστον 2.

Την εικόνα συμπληρώνει η διαταγή της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, ύστερα από αίτημα του διοικητή της Επιθεώρησης Εργασίας, που αναφέρει ότι δεν χρειάζεται να συντάσσεται έκθεση έρευνας για εργατικά «ατυχήματα» «ήσσονος σοβαρότητας»!

Παραλίγο σοβαρό ατύχημα σε αποθήκη σούπερ μάρκετ

Στο μεταξύ, από τύχη δεν θρηνήσαμε και νέα θύματα, όταν το περασμένο Σάββατο, σε αποθήκη καταστήματος της εταιρείας «Σκλαβενίτη» στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης, ξεκόλλησε απ' τη σκουριά ένα μεγάλο κομμάτι λαμαρίνας.

Οπως καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις του Ομίλου «Σκλαβενίτη» στη Β. Ελλάδα, «από καθαρή τύχη και μόνο δεν τραυματίστηκε συνάδελφος. Αν πάρουμε υπόψη ότι η λαμαρίνα βρισκόταν πάνω απ' τα κεφάλια τους, μόνο οργή μας προκαλεί το γεγονός ότι τα "μέτρα" που πήρε η εταιρεία ήταν απλά να συγκολλήσει ξανά την ίδια σκουριασμένη λαμαρίνα. Επιπλέον, το γεγονός ότι εδώ και καιρό τα καταστήματα είναι υποστελεχωμένα και η εντατικοποίηση μας έχει τσακίσει, αυξάνει τους κινδύνους για εργατικά ατυχήματα με απρόβλεπτες συνέπειες».

Το Σωματείο καλεί την εταιρεία και όλους τους αρμόδιους φορείς να πάρουν άμεσα μέτρα, να πραγματοποιήσουν τεχνικούς ελέγχους, επισκευές και ανακαινίσεις όπου αυτό είναι αναγκαίο στις αποθήκες και στους χώρους πώλησης. «Δεν θα παίζουμε την υγεία και τη ζωή μας στα ζάρια, επειδή η προστασία τους λογίζεται ως κόστος δίχως όφελος. Δεν θα περιμένουμε το κακό να συμβεί και μετά να μας πούνε πάλι ότι "έφταιγε η κακιά η ώρα" ή ο τεχνικός ασφαλείας», σημειώνει.

Αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους σαν αναλώσιμους

Αποτέλεσμα της ίδιας εγκληματικής πολιτικής είναι το γεγονός ότι κυκλοφορούν λεωφορεία - σαπάκια, και μάλιστα με κυβερνητική απόφαση τους δίνεται και παράταση στα όρια ηλικίας, που ξεπερνούν τα 23 χρόνια! Στο πλαίσιο αυτό, εντολή να μην εκτελούν δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας τα παλιά λεωφορεία έδωσε η δημοτική αρχή Πειραιά, δίνοντας όμως ταυτόχρονα το «πράσινο φως» να συνεχίζεται η χρήση τους για τη μεταφορά εργαζομένων (Φιλαρμονικής, εργατών κ.λπ.)!

Τα παραπάνω καταγγέλλει το Σωματείο Οδηγών - Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά, το οποίο αναφέρει ότι η εντολή για να μην εκτελούν δρομολόγια ήρθε μετά την παρέμβαση του Σωματείου, που αναδείκνυε το ζήτημα ότι λόγω της παλαιότητάς τους τα λεωφορεία δεν παρείχαν ασφάλεια. Ομως η συνέχιση της χρήσης τους για τους εργαζόμενους δείχνει ότι η δημοτική αρχή «αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους ως αναλώσιμους».

«Οπως αναλώσιμους θεωρεί», προσθέτει το Σωματείο, τους εργαζόμενους στον χώρο του αμαξοστασίου της οδού Ρετσίνας 45, ο οποίος έχει μετατραπεί «σε μία απέραντη χωματερή υγρών και στερεών αποβλήτων. Σε αυτές τις άθλιες συνθήκες καλούνται δεκάδες εργαζόμενοι (εργάτες - τεχνίτες - οδηγοί) της Διεύθυνσης Καθαριότητας - Ανακύκλωσης να δουλέψουν, σε συνεργασία της δημοτικής αρχής της διεύθυνσης και των προϊσταμένων των τμημάτων, που κατά παράβαση του ισχύοντος ΟΕΥ είναι τοποθετημένοι στις θέσεις ευθύνης».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Υπόθεση των συνδικάτων η επιτυχία της μεγάλης μάχης (2023-10-13 00:00:00.0)
Να μπει τέρμα στον «φόρο αίματος» των εργατικών «ατυχημάτων» (2022-10-18 00:00:00.0)
Τραυματίστηκαν τεχνικοί και κασκαντέρ σε μεγάλη παραγωγή που γυρίζεται στη Θεσσαλονίκη (2021-11-11 00:00:00.0)
Συχνά ατυχήματα σε χώρους δουλειάς της ΔΕΗ (2014-03-22 00:00:00.0)
Θύματα της βαρβαρότητας του συστήματος (2003-09-24 00:00:00.0)
Φριχτός θάνατος εργάτη στο Σκαραμαγκά! (1999-03-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ