Παρασκευή 14 Ιούλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Κοροϊδίας το ανάγνωσμα» με τις τάχα εκπτώσεις στα εισιτήρια

Eurokinissi

Σε μεγάλη «μούφα» αποδεικνύονται, όπως ήταν αναμενόμενο, οι «εκπτώσεις» που ανακοίνωσαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά τις ...εκκλήσεις της κυβέρνησης της ΝΔ για μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων, που έχουν φτάσει σε απλησίαστα ύψη, μετατρέποντας σε όνειρο θερινής νυχτός μια μικρή ανάσα στα νησιά για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.

Για παράδειγμα, η εταιρεία «SeaJets» (του ομίλου Ηλιόπουλου) ανακοίνωσε «έκπτωση σε τετραμελείς οικογένειες 30%», «σε μόνιμους κατοίκους 20%», σε «τρίτεκνους 30%», καθώς και διάφορα επιπλέον πακέτα. Ωστόσο, οι εκπτώσεις αυτές έχουν προϋποθέσεις, όπως να είναι με επιστροφή, ενώ δεν αφορά όλα τα δρομολόγια. Επιπλέον, η πλειοψηφία του στόλου της αποτελείται από ταχύπλοα, όπου τα εισιτήρια είναι πανάκριβα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εισιτήριο για Πάρο με το «Superrunner Jet» της εν λόγω εταιρείας ανέρχεται σε 67,90 ευρώ, οπότε η έκπτωση του 20% πάει την τιμή στα 54,32 ευρώ. Η δε έκπτωση του 30% για μια τετραμελή οικογένεια πάει την τιμή στα 380,24 ευρώ, χωρίς να υπολογιστεί και η ύπαρξη οχήματος, με το οποίο το εισιτήριο ξεπερνάει τα 500 ευρώ!

Αλλες εταιρείες, όπως η «Fast Ferries», θα έχουν μία μέρα «εκπτωτικό ναυλολόγιο», ενώ η «Attica Group», μητρική των «BlueStar», «Hellenic Seaways» και «Super Fast» - σύμφωνα με τον ναυτιλιακό Τύπο, γιατί επίσημες ανακοινώσεις δεν είδαμε - «προσανατολίζεται στην ανακοίνωση εκπτώσεων της τάξης του 20% στις μετακινήσεις από και προς Πειραιά, Ραφήνα και Βόλο για τετραμελείς οικογένειες σε οικονομική θέση με Ι.Χ.», κι αυτό μέχρι τα τέλη Αυγούστου, ενώ ούτε από εδώ θα λείψουν προϋποθέσεις και επίσης δεν είναι γνωστό αν οι εκπτώσεις θα αφορούν όλα τα δρομολόγια και όλες τις μέρες. Η μείωση του 20% σημαίνει ότι μια τετραμελής οικογένεια που θα ταξιδέψει στην οικονομική θέση, ας πούμε για Σάμο, και θα πάρει μαζί και όχημα, θα πληρώσει 648 ευρώ, ποσό που εξακολουθεί να είναι απαγορευτικό.

Τα «καλά» της «απελευθέρωσης»

Εξάλλου, το στίγμα για τις ...«δυνατότητες» της κυβέρνησης να παρέμβει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ώστε να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών στα εισιτήρια οι οποίες θα είναι της προκοπής, το έδωσε πριν δύο 24ωρα ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, και μάλιστα όταν ήταν σε εξέλιξη οι ...διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους ακτοπλόους εφοπλιστές.

Με δηλώσεις του σε ΜΜΕ έκανε σαφές ότι δεν πρόκειται να γίνουν κυβερνητικές παρεμβάσεις στις τιμές των ναύλων, γιατί απλούστατα «η ακτοπλοϊκή αγορά είναι μια απελευθερωμένη αγορά», «δεν ορίζει το κράτος τις τιμές, δεν υπάρχουν νομικά εργαλεία επιβολής συγκεκριμένων ναύλων», δηλαδή «υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός».

Ο υπουργός δεν έκανε τίποτα άλλο από το να αναφερθεί στον Κανονισμό 3577/92 της ΕΕ, που υπερψήφισαν τότε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ (ως ΣΥΝ) και ΠΑΣΟΚ και εφάρμοσαν ως κυβερνήσεις, διαμορφώνοντας το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που δίνει ολοένα και περισσότερο γην και ύδωρ στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, ξεζουμίζοντας ναυτεργάτες και επιβάτες και ταυτόχρονα διαμορφώνοντας όλες τις προϋποθέσεις για πολύνεκρα ναυάγια - «Τέμπη» στις θάλασσες.

Αυτό ακριβώς το θεσμικό πλαίσιο ισχυροποίησαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ τον Ιούνη 2022, όταν όλοι μαζί ψήφισαν από κοινού τον νόμο «για την κωδικοποίηση του θεσμικού πλαισίου» που διέπει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Με την ψήφο αυτή οι «συνεταίροι» έσπευσαν να θωρακίσουν τις συνεχείς αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα εισιτήρια (με τον 3577 καταργήθηκε και το πλαφόν που υπήρχε στην τιμή της οικονομικής θέσης), το καθεστώς των επιδοτήσεων των εφοπλιστών με εκατοντάδες εκατομμύρια, των φοροαπαλλαγών, τα δρομολόγια - «οδύσσειες» με πλοία υποσυντήρητα, αρκετά από αυτά γέρικα, που ταλαιπωρούν επιβάτες και αναγκάζουν τους ναυτεργάτες να είναι «στο πόδι» μέχρι τελικής πτώσης, τη συνεχή μείωση των οργανικών συνθέσεων (τώρα ετοιμάζεται και νέα μείωση), τον εφιάλτη της απομόνωσης για νησιά μη επικερδή, χειμώνα - καλοκαίρι, και όχι μόνο αυτό.

Ολα δείχνουν ότι το «ξαφνικό» ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τα ακριβά εισιτήρια και τα «υπερκέρδη» των ακτοπλοϊκών εταιρειών και το «παζάρι», που όπως φαίνεται δεν έχει τελειώσει, είναι προετοιμασία εδάφους για νέα προνόμια, επιδοτήσεις με «ζεστό» χρήμα και ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» των δισεκατομμυρίων του Ταμείου Ανάκαμψης, στο όνομα της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, που κι αυτή θα τη χρυσοπληρώσει ο λαός.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ