Τρίτη 19 Σεπτέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΔΙΕΘΝΗ
ΗΠΑ
Συνεχίζεται η απεργία στην αυτοκινητοβιομηχανία

Συνεχίστηκε χτες για 4η μέρα η απεργία σε εργοστάσια των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ, «General Motors», «Ford», «Stellantis», με τους εργάτες να διεκδικούν μισθολογικά, εργασιακά και ασφαλιστικά αιτήματα, απέναντι στη μεγάλη επίθεση της εργοδοσίας στα δικαιώματά τους.

Η ηγεσία του συνδικάτου UAW, υπό την πίεση των εργαζομένων, προκήρυξε στις 14 Σεπτέμβρη ταυτόχρονη απεργία σε 3 μεγάλα εργοστάσια, ένα σε κάθε μονοπώλιο, με συνολικά 13.500 εργαζόμενους, ενώ καταγράφονται φωνές και διαθέσεις των εργαζομένων για γενίκευση της απεργίας σε όλα τα εργοστάσια των τριών εταιρειών.

Ο πρόεδρος του UAW, Σον Φάιν (που σχετίζεται με το Δημοκρατικό Κόμμα), δήλωσε το Σάββατο ότι οι συνομιλίες με εκπροσώπους της διοίκησης της «Ford» για νέα σύμβαση εργασίας ήταν «λογικά παραγωγικές».

Ορισμένες πληροφορίες έφεραν τον Φάιν να έχει «ρίξει» το ποσοστό αύξησης μισθού 40% σε τέσσερα χρόνια που διεκδικούν οι εργαζόμενοι, χωρίς να γίνει γνωστό το νέο ποσοστό που διαπραγματεύεται. Οι διοικήσεις των τριών εταιρειών «προσφέρουν» αυξήσεις μόνο μέχρι 20% σε 4,5 χρόνια.

Νωρίτερα πάντως η εργοδοσία κλιμάκωσε τις αντεργατικές κινήσεις. Η «Ford» ανακοίνωσε ότι «αναστέλλει» προσωρινά τις συμβάσεις εργασίας 600 εργαζομένων σε εργοστάσιο στο Μίσιγκαν, ενώ και η GM «αναστέλλει» προσωρινά τις συμβάσεις 1.200 εργαζομένων σε εργοστάσιο στο Κάνσας.

«Φιλεργατικό» προσωπείο επιχειρεί στο μεταξύ να φορέσει και ο Αμερικανός Πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, δηλώνοντας ότι «κανείς δεν θέλει μια απεργία, αλλά σέβομαι το δικαίωμα των εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις επιλογές που έχουν».

«Κατανοώ την απογοήτευση των εργαζομένων», ισχυρίστηκε, προσθέτοντας ότι «τα κέρδη - ρεκόρ (των αυτοκινητοβιομηχανιών) δεν μοιράστηκαν με δίκαιο τρόπο» με τους εργαζόμενους.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, η κυβέρνηση Μπάιντεν και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις των ΗΠΑ έχουν διαμορφώσει το έδαφος για να αυξάνονται τα τεράστια κέρδη των αμερικανικών μονοπωλίων και η εκμετάλλευση σε βάρος των εργαζομένων, ενώ ο ίδιος Μπάιντεν, που μιλά για «σεβασμό» στο απεργιακό δικαίωμα, ήταν αυτός που απαγόρευσε την προκήρυξη απεργίας από τους σιδηροδρομικούς, για να διαφυλάξει τα συνολικότερα μονοπωλιακά κέρδη.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εντείνεται ο απεργιακός αγώνας(2023-10-13 00:00:00.0)
Σημαντικός απεργιακός αγώνας στο εργοστάσιο της «Φορντ»(2007-12-23 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ(2006-04-16 00:00:00.0)
Ορυμαγδός απολύσεων(2005-11-22 00:00:00.0)
Μέτωπο αγώνα, η μοναδική λύση(1998-06-27 00:00:00.0)
Επιμένουν στις κινητοποιήσεις(1998-06-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ