Σάββατο 16 Δεκέμβρη 2023 - Κυριακή 17 Δεκέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΒΟΥΛΗ
Εικονική πραγματικότητα από την κυβέρνηση για τις υποδομές και τις επενδύσεις

Μια εικονική πραγματικότητα για τα έργα υποδομών επιχείρησε να δημιουργήσει στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, μιλώντας στη συζήτηση του προϋπολογισμού, καθώς όλα τα... μεγαλεπήβολα έργα που εξήγγειλε αφορούν τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου και όχι την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.

Εκεί που το τερμάτισε ο Χρ. Σταϊκούρας, ήταν όταν αναφέρθηκε στον πολύπαθο σιδηρόδρομο, υποστηρίζοντας ότι «δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, με πυρήνα τον ΟΣΕ, που αναλαμβάνει τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, όπως περιγράφονται στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο» που οδηγεί σε εγκλήματα όπως αυτό των Τεμπών.

Για τις υποδομές που διαλύθηκαν στη Θεσσαλία από τις πλημμύρες και τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα που πρέπει να γίνουν σε όλη την Ελλάδα δεν είπε κουβέντα, παρά μόνο ότι «εξασφαλίσθηκαν πόροι» από το Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 600 εκατ. ευρώ, «για έργα αποκατάστασης πληγεισών περιοχών», τα οποία φυσικά είναι σταγόνα στον ωκεανό.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, υπογράμμισε ότι το νέο σχέδιο για τους σιδηρόδρομους που ετοιμάζει η κυβέρνηση είναι ενταγμένο στη νέα στρατηγική επιλογή της ΕΕ για τη σύνδεση των τριών θαλασσών: Της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατ. Μεσογείου. Εξήγησε πως το συγκεκριμένο σχέδιο εντάσσεται στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και πολέμους, οι οποίοι διεξάγονται στην Ανατολική Ευρώπη, κύρια στην Ουκρανία, «για να πάρουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι ένα κομματάκι από το πλιάτσικο που γίνεται σε βάρος των λαών και όχι οι ανάγκες του λαού για ασφαλείς μεταφορές». Και τόνισε: «Για ποιο σιδηροδρομικό δίκτυο τολμάτε και μιλάτε; Για ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που με την παραμικρή βροχή σταματάει τις λειτουργίες του; Που είναι μόνο Αθήνα - Θεσσαλονίκη;».

Επίσης, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση δεν έχει δώσει κανένα χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση των ζημιών από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία. «Για να φτιάξετε ένα ουσιαστικό σχέδιο αντιπλημμυρικής προστασίας, δεν πρέπει να γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη διαχείρισης των υδάτινων πόρων; Για ποιες περιοχές ξεκινά μια τέτοια διαδικασία; Για καμία. Γιατί υπάρχει ο κόφτης της ΕΕ του κόστους - οφέλους», όπως είπε.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ απάντησε και στους πανηγυρισμούς του υπουργού Ανάπτυξης, Κ. Σκρέκα, για την ανάπτυξη και τις επενδύσεις, υπενθυμίζοντάς του ότι γίνονται για το κέρδος.

Με αφορμή την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, επισήμανε ότι ο νέος ιδιοκτήτης κατασκευάζει τα δικά του πλοία στην Κίνα. Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας δε η κυβέρνηση διέγραψε το Δώρο του Πάσχα που έπρεπε να καταβάλλει η εταιρεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ