Ενας ακόμα σύνδεσμος εφοπλιστών συγκροτείται για την υπεράσπιση της κερδοφορίας τους, ως αποτέλεσμα και του ανταγωνισμού μεταξύ των ομίλων του κλάδου, πάντα σε βάρος των ναυτεργατών και των δικαιωμάτων τους.
Πιο συγκεκριμένα, ο νέος εργοδοτικός φορέας, με επικεφαλής τον εφοπλιστή Ηλιόπουλο από τη ναυτιλιακή εταιρεία «Seajets» ονομάζεται «Σύνδεσμος Ταχυπλόων και Κρουαζιερόπλοιων», με τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ να σχολιάζουν ότι ο παραπάνω «αποτελεί τον "λαγό" στην ενορχηστρωμένη επίθεση εφοπλιστών, κυβέρνησης ΝΔ, υπουργείου Ναυτιλίας».
Πρόκειται για εργοδότη που όπως αναδεικνύουν τα σωματεία:
Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία διαχρονικά έχουν αναδείξει «την απαίτηση των εφοπλιστών για την πλήρη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/1992, κύρια στις οργανικές συνθέσεις, για να διαμορφωθούν συνθήκες όπως στην κρουαζιέρα που από το 2010 (ν.3872), δεν εφαρμόζεται ενιαία ΣΣΕ, αλλά διεθνείς συμβάσεις, με χαμηλόμισθους και ανασφάλιστους ναυτεργάτες.
Στην ίδια κατεύθυνση ήταν και οι επιστολές των εφοπλιστικών εταιρειών BLUE STAR FERRIES και ΑΝΕΚ στις αρχές καλοκαιριού, με πρόσχημα τις ελλείψεις στη στελέχωση των πλοίων».
Ακόμα αναφέρουν ότι στη συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ ζήτησαν έγγραφη και πλήρη ενημέρωση για την κατάσταση που επικρατεί σε Εστία Ναυτικών, ΕΛΟΕΝ, Ξενώνα - με αφορμή καταγγελίες εργαζομένων και δηλώσεις του γγ - όμως η πρότασή τους απορρίφθηκε από την πλειοψηφία της ΠΝΟ «υπονομεύοντας για άλλη μια φορά τα χρήματα και την περιουσία των ναυτεργατών». Στην ίδια συνεδρίαση καταδικάστηκε ομόφωνα το νέο θεσμικό πλαίσιο - έκτρωμα για τη Ναυτική Εκπαίδευση, που προτείνει το Ιδρυμα Ευγενίδη κατ' εντολή της κυβέρνησης, του υπουργείου Ναυτιλίας.