Παρασκευή 12 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΣΤΟ ΟΜΑΝ
Επιβεβαιώνονται οι μεγάλοι κίνδυνοι της εμπλοκής

Ναυτεργατικά σωματεία: Να χαρακτηριστούν εμπόλεμες ζώνες οι θαλάσσιες περιοχές σε Μ. Θάλασσα, Γάζα, Περσικό

Κατάληψη του δεξαμενόπλοιου «St. Nikolas», ελληνικών συμφερόντων, σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης στον Κόλπο του Ομάν. Το πλοίο φέρει σημαία Νήσων Μάρσαλ και ανήκει στην εταιρεία «Empire Navigation». Το σκάφος είναι επανδρωμένο με συνολικά 19 μέλη πλήρωμα, από τα οποία 18 είναι υπήκοοι Φιλιππίνων και ένας Ελληνας δόκιμος πλοίαρχος.

Η βρετανική εταιρεία ναυτικής ασφαλείας «Ambrey» ανέφερε ότι στο δεξαμενόπλοιο επιβιβάστηκαν 4-5 ένοπλοι, ενώ στη συνέχεια το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης του πλοίου AIS απενεργοποιήθηκε. Σύμφωνα με την «Empire Navigation», η επαφή με το δεξαμενόπλοιο «St. Nikolas» χάθηκε περίπου στις 6.30 π.μ. (ώρα Ελλάδας) καθώς έπλεε στα ανοιχτά των ακτών του Ομάν, κοντά στο Sohar.

Το πλοίο είχε φορτώσει τις προηγούμενες μέρες στην Μπάσρα του Ιράκ φορτίο περίπου 145.000 τόνων αργού πετρελαίου με προορισμό την Αλιάγα στην Τουρκία, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Τελικά, νωρίς χτες το απόγευμα, το Ιράν επιβεβαίωσε πως ναυτικές δυνάμεις των Ιρανών Φρουρών της Επανάστασης κατέλαβαν το σκάφος στον Κόλπο του Ομάν. Σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων «IRNA», η κατάληψη του σκάφους έγινε στο πλαίσιο «απόφασης δικαστηρίου».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο πλοίο με άλλη ονομασία («Suez Rajan») είχε βρεθεί και παλαιότερα στο επίκεντρο αντιπαράθεσης μεταξύ Ιράν και ΗΠΑ, σε μια διαμάχη που τελικά οδήγησε το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να κατασχέσει 1 εκατομμύριο βαρέλια ιρανικού αργού πετρελαίου. Σύμφωνα με τις ΗΠΑ, τότε το πλοίο μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο στην Κίνα παραβιάζοντας τις αμερικανικές κυρώσεις.

Πρόκειται για ακόμη ένα περιστατικό που αναδεικνύει τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονούν για τους ναυτεργάτες οι ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις και οι ανταγωνισμοί που κλιμακώνονται.

Οι ζωές των ναυτεργατών δεν περιλαμβάνονται στα εφοπλιστικά κέρδη τους

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ έχουν επανειλημμένα αναδείξει ότι οι ναυτεργάτες έχουν πληρώσει με τη ζωή τους τις πολεμικές συγκρούσεις σε θαλάσσιες περιοχές, αποτέλεσμα των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.

Με την τελευταία ανακοίνωσή τους ζητούν «τώρα να χαρακτηριστούν εμπόλεμες ζώνες οι θαλάσσιες περιοχές σε Μαύρη Θάλασσα, Λωρίδα της Γάζας και Περσικό Κόλπο».

Οπως αναφέρουν, «οι εμπόλεμες ζώνες για το εφοπλιστικό κεφάλαιο αποτελούν πρόσθετο πεδίο κερδοφορίας με την εκτόξευση των ναύλων, αλλά και σε περίπτωση χτυπήματος ή απώλειας του πλοίου, προσαυξημένες αποζημιώσεις».

«Οι ζωές των ναυτεργατών δεν περιλαμβάνονται στα εφοπλιστικά κέρδη τους, είναι μακρύς ο κατάλογος που αυτή την περίοδο ναυτεργάτες και πλοία βρέθηκαν σε εύφλεκτες περιοχές, σε Μαύρη Θάλασσα, Μέση Ανατολή, Περσικό Κόλπο, με αποτέλεσμα τραγικούς θανάτους, τραυματισμούς, ομηρίες», σημειώνουν και παραθέτουν μαζί με την ομηρία στο δεξαμενόπλοιο «St. Nikolas», άλλα ενδεικτικά περιστατικά, «το πλοίο "VYSSOS" χτυπήθηκε από νάρκη στο δέλτα του Δούναβη (Μαύρη Θάλασσα), με τον τραυματισμό τριών μελών πληρώματος, "KMAX RULER", δέχτηκε πύραυλο στην είσοδο του λιμανιού της Οδησσού, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του πλοιάρχου, τον τραυματισμό τριών μελών του πληρώματος και ενός λιμενικού.

Οι συνθήκες ομηρίας ναυτεργατών στα πλοία "NIOVI", "DELTA POSEIDON", "PRUDENT WARRIOR" στον Περσικό Κόλπο (...) Επίσης πρόσφατα είναι τα περιστατικά, με χτυπήματα πυραύλων σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά θάλασσα, στον Ινδικό Ωκεανό».

Τα σωματεία βάζουν το ερώτημα «πόσους ακόμα ναυτεργάτες θα πρέπει να θρηνήσουμε για να συνειδητοποιήσουν η κυβέρνηση της ΝΔ, το υπουργείο Ναυτιλίας τους κινδύνους και να ληφθούν άμεσα μέτρα, για την ασφάλεια και την προστασία της ζωής των ναυτεργατών;».

Και απαιτούν «τώρα να χαρακτηριστούν εμπόλεμες ζώνες θαλάσσιες περιοχές σε Μαύρη Θάλασσα, Λωρίδα της Γάζας, Περσικό Κόλπο.

Με ευθύνη των εφοπλιστικών εταιρειών, της κυβέρνησης, του υπουργείου Ναυτιλίας, να ενημερώνονται έγκαιρα οι ναυτεργάτες των πλοίων που προσεγγίζουν εμπόλεμες ζώνες, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των εξόδων του επαναπατρισμού τους».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ