Ερώτηση:
Η ΤΑ χρησιμοποιείται για την προώθηση της λεγόμενης κατάρτισης μέσω δημιουργίας Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) και άλλων ιδρυμάτων. Πώς λειτουργούν; Είναι όντως χρήσιμα για όσους αγωνιούν για μια δουλιά;
Απάντηση:
Στο πλαίσιο αυτό, από το ν.2525/97 έχει ανατεθεί στους δήμους η εξασφάλιση των προϋποθέσεων λειτουργίας των σχολείων «β' ευκαιρίας». Αυτά τα πολυδιαφημισμένα σχολεία υπονομεύουν ακόμα και τη βασική, υποχρεωτική, εννιάχρονη εκπαίδευση. Αντί για τη διεύρυνση και αναδιάρθρωση των νυχτερινών σχολείων, καλούνται νέοι που δεν έχουν ολοκληρώσει ούτε καν τη στοιχειώδη εκπαίδευση να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα μαθημάτων καταρτισιακού χαρακτήρα, βασισμένου στις ανάγκες της «τοπικής αγοράς» και διανθισμένο με τη μετάδοση γενικών δεξιοτήτων στη γλώσσα, στα μαθηματικά κλπ. Οι δημοτικές αρχές που προωθούν τέτοια σχολεία, συμβάλλουν στην καλλιέργεια αυταπατών ότι με τον τρόπο αυτό θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανεργίας. Διοργανώνουν εκδηλώσεις με τη συμμετοχή τοπικών επιχειρηματιών που υποτίθεται θα προσλάβουν τους αποφοίτους.
Να είναι καθαρό πως ρόλος των δημοτικών αρχών πρέπει να είναι η διάθεση χώρων και η ανάπτυξη πρωτοβουλιών για τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών, αλλά και στην κάλυψη των αναγκών ερασιτεχνικής απασχόλησης των δημοτών σε διάφορους τομείς. Η δε τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να πάψει να υποβιβάζεται σε μια απλή και αδιαβάθμητη «κατάρτιση» και να καλύπτεται όπως όπως από διάφορα ΙΕΚ, ΚΕΚ και άλλες διάσπαρτες σχολές. Επιβάλλεται η ένταξή της σε ένα δημόσιο και δωρεάν μεταλυκειακό σύστημα επαγγελματικών σχολών.
Γι' αυτό χρειάζεται ΤΑ που να αγωνίζεται μαζί με το λαό για ενιαίο 12 χρονο σχολείο για όλους, δημόσια, δωρεάν ενιαία ανώτατη εκπαίδευση στην υπηρεσία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και με βάση την εξέλιξη της επιστήμης, που να εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου επιστημονική ειδίκευση για όλους, δίχως διακρίσεις, για σύνδεση του πτυχίου με το επάγγελμα, για το δικαίωμα στην εργασία.