Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας
Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ζητά το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας.
«Οι μεγαλόστομες διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας για νέο σύστημα αποτύπωσης των κενών και των πραγματικών αναγκών στην Εκπαίδευση, από το καλοκαίρι, έδειξαν τις βαθύτερες στοχεύσεις τους. Εκατοντάδες τμήματα σε όλη τη χώρα είτε συγχωνεύτηκαν, φτιάχνοντας τερατώδη τμήματα και εξαντλώντας το ανώτατο όριο των μαθητών με ταυτόχρονη παρουσία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, είτε καταργήθηκαν σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, αναγκάζοντας εκατοντάδες μαθητές να μετακινούνται αρκετά χιλιόμετρα ή να αλλάζουν δήμο για να κάνουν μάθημα. Δυστυχώς, πήραμε μια γεύση από το νέο σύστημα υπολογισμού των αναγκών και κάλυψης των κενών.
Διανύουμε τον δεύτερο μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και χιλιάδες κενά παραμένουν ακάλυπτα, με βάση μάλιστα τα ίδια τα στοιχεία των Διευθύνσεων, που προφανώς δεν αποτυπώνουν τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά είναι αποτέλεσμα των νόμων που υπηρετούν τους δημοσιονομικούς κόφτες και όχι την αναβαθμισμένη εκπαιδευτική διαδικασία», τονίζεται στην Ερώτηση.
Οπως σημειώνεται, πέρυσι είχαν προσληφθεί παραπάνω από 52.000 αναπληρωτές, ενώ συνταξιοδοτήθηκαν 4.529 εκπαιδευτικοί. Οι μέχρι τώρα προσλήψεις αναπληρωτών, μετά και τη β' φάση, προσεγγίζουν τις 37.083, μαζί με τις 10.000 μόνιμες προσλήψεις, και παραμένουν χιλιάδες κενά ακάλυπτα σε εκπαιδευτικούς στη Γενική και στην Ειδική Εκπαίδευση, ιδιαίτερα στην Παράλληλη Στήριξη, αλλά και σε ειδικότητες. Δηλαδή τα σχολεία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία τους και έχουν χαθεί εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, που υπογράφει την Επίκαιρη Ερώτηση, καλεί τον υπουργό να απαντήσει τι μέτρα θα παρθούν ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά, με άμεση προκήρυξη της τρίτης φάσης προσλήψεων, μονιμοποίηση όσων εργάζονται στην Εκπαίδευση και ανάκληση των αποφάσεων συγχωνεύσεων, με δημιουργία τμημάτων 15 μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τμημάτων 20 μαθητών στη Δευτεροβάθμια.