Παρασκευή 1 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Απελευθερωμένη από σήμερα η εφοπλιστική ασυδοσία

Με νέο χαράτσι στα εισιτήρια συνοδεύεται η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει από σήμερα. Στον αέρα και οι θέσεις εργασίας

Απελευθερωμένη θα αρμενίζει από σήμερα τις ελληνικές θάλασσες η εφοπλιστική ασυδοσία, καθώς τίθεται σε πλήρη ισχύ το νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ο νόμος 2932/2001 που προβλέπει την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Ετσι από σήμερα το πρωί όσοι πατήσουν το πόδι τους στους καταπέλτες των ακτοπλοϊκών πλοίων θα κληθούν να πληρώσουν, στα ήδη φουσκωμένα από τις 15 Μάη εισιτήρια, επιπλέον αύξηση 4,4% συν ένα ακόμα 3%, που αποτελεί το χαράτσι του επιναύλου, το οποίο καρπώνονται κατά 100% οι εφοπλιστές που έχουν δρομολογήσει πλοία τους στις γραμμές που οι ίδιοι τις έχουν καταδικάσει ως «άγονες». Τα εισιτήρια συνολικά από τις 15 Μάη, οπότε και άρχισε η μερική εφαρμογή του νέου νόμου, μέχρι και σήμερα έχουν αυξηθεί στην καλύτερη περίπτωση κατά 37%, ενώ σε ορισμένα δρομολόγια (Πειραιάς - Ηράκλειο) η αύξηση αυτή ξεπερνάει και το 60%!

Ακόμα, από σήμερα στον αέρα βρίσκονται οι θέσεις εργασίας των 20.000 περίπου Ελλήνων ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία, ενώ ακόμα παραμένει άγνωστο αν το νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο, που τίθεται από σήμερα σε εφαρμογή, εξυπηρετεί πλήρως τις συγκοινωνιακές ανάγκες των νησιών.

Ειδικότερα από τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τα οποία περιέχονται σε σχετικό έντυπο που έδωσε ο υπουργός Γ. Ανωμερίτης στη δημοσιότητα κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, προκύπτει ότι οι αποκλειστικά κερδισμένοι από την υπόθεση της απελευθέρωσης είναι οι εφοπλιστές. Οι επιβάτες όχι μόνο θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα σαπιοκάραβα τύπου «ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ», αλλά θα τα χρυσοπληρώνουν και από πάνω! Ακριβώς από την τσέπη των επιβατών και συνολικά του Ελληνα εργαζόμενου ο εφοπλιστής Αγούδημος, για να καλύψει με το «αρχαίο» του πλοίο «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» τη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ιος - Σίκινος - Φολέγανδρος - Θήρα, θα πάρει ως επιδότηση - γιατί αυτή η γραμμή έχει χαρακτηριστεί ως...«άγονη»(!) - ακριβώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΕΝ, 774.800 ευρώ! Ακόμα για το ίδιο πλοίο του, το οποίο θα εκτελεί και την ...«άγονη» γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ιος - Θήρα - Ανάφη, θα πάρει άλλα 457.600 ευρώ! Συνολικά οι εφοπλιστές εκτός από τα κέρδη τους από τα εισιτήρια θα μοιραστούν γι' αυτό το χρόνο επιπλέον άλλα 14 δισ. δραχμές για να καλύψουν όλα τα νησιά!

Οσον αφορά τα εισιτήρια, αυτή η εξωφρενική αύξηση προκύπτει ως εξής: Την 1η Απρίλη αυξήθηκαν κατά 10%, στις 15 Μάη, οπότε και τέθηκε ο νέος νόμος σε εφαρμογή μερικώς, δόθηκε νέα αύξηση στα εισιτήρια κατά 5,4% για τα συμβατικά και 20% στα ταχύπλοα! Από σήμερα στις αυξήσεις αυτές έρχεται να προστεθεί το 7,4% (αύξηση συν επίναυλος). Στις αυξήσεις αυτές αν προστεθούν και τα τέλη προς τρίτους (λιμενικά τέλη κλπ.), τα οποία αυξάνονται αναλόγως, τότε φτάνουμε στην καλύτερη περίπτωση το 37%! Ωστόσο, για τον υπουργό, η «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας σημαίνει, σύμφωνα με τις χτεσινές του δηλώσεις, «ενθάρρυνση του υγιούς ανταγωνισμού και φυσικά προστασία του δημοσίου συμφέροντος»!

Ομως το κακό δε σταματάει εδώ, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έχουν αξιώσει, και ήδη η κυβέρνηση ετοιμάζει τα σχετικά μέτρα τα οποία θα ενταχθούν στον εξωφρενικό της νόμο, τη μείωση του αριθμού των Ελλήνων από τις οργανικές συνθέσεις, να καθορίζουν αυτοί την τιμή των εισιτηρίων, την κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης των πληρωμάτων και κίνησης των πλοίων και πολλά άλλα.

Η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η «απελευθέρωση», η οποία επιβλήθηκε από τον διαλυτικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92 θα επιφέρει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε ό,τι αφορά τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα καράβια, την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών τόσο μεταξύ τους όσο και την ηπειρωτική χώρα, αλλά και τη ζωή των ίδιων των νησιωτών. Επισημαίνει ότι οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα είναι συνέχεια της πολιτικής του ξεπουλήματος των λιμανιών, συνολικά της δημόσιας περιουσίας και υπογραμμίζει: «Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι χώρος στρατηγικής σημασίας και δεν μπορεί να αφεθεί στα χέρια των εφοπλιστών που δρουν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος» υπογραμμίζει η ΚΟΝ και προβάλλει την επίκαιρη πρόταση για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ενώ καλεί σε αγωνιστική συσπείρωση τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους της στεριάς και τους κατοίκους των νησιών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πάλη για σύγχρονα, ασφαλή ακτοπλοϊκά πλοία (2008-07-20 00:00:00.0)
Στο έλεος των εφοπλιστών (2005-08-03 00:00:00.0)
Απελευθέρωση με πριμ στον Παναγόπουλο (2002-10-26 00:00:00.0)
Υπεράνω όλων το εφοπλιστικό κέρδος (2001-08-15 00:00:00.0)
Απάντηση στην ασυδοσία κυβέρνησης - εφοπλιστών (2001-03-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ