Τετάρτη 3 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Στο έλεος των εφοπλιστών

Κέρδος. Αυτός είναι ο ένας και μοναδικός νόμος των μονοπωλιακών εφοπλιστικών ομίλων που λυμαίνονται τις ελληνικές θάλασσες και αυτόν ακριβώς έχουν επιβάλει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες μέσω των πολιτικών τους εκπροσώπων, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Η θαλάσσια μεταφορά εκατομμυρίων ανθρώπων, η συγκοινωνιακή σύνδεση των χιλιάδων ελληνικών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, η ανάπτυξή τους, η ίδια η εθνική άμυνα της χώρας στον ευαίσθητο αυτό χώρο του Αιγαίου, η ζωή των χιλιάδων ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία, έχουν εναποτεθεί στο εφοπλιστικό έλεος!

Η τεράστια ταλαιπωρία που βίωσαν το τελευταίο 5ήμερο οι χιλιάδες ταξιδιώτες, με τις απανωτές βλάβες και τις πολύωρες καθυστερήσεις, αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου. Δεν είναι μόνο ότι η πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου αποτελείται από πλοία γερασμένα, υποσυντήρητα και επικίνδυνα, αλλά και ότι αυτός ο στόλος δεν επαρκεί για να καλύψει έστω και στοιχειωδώς τις ανάγκες. Οι εφοπλιστές στα πλαίσια του ανταγωνισμού τους για περισσότερα κέρδη επιδιώκουν να μειώσουν «στο μηδέν» το λειτουργικό κόστος. Οχι μόνο δεν ανανεώνουν το στόλο και δε συντηρούν τα πλοία, αλλά, έχοντας βέβαια την πλήρη κάλυψη της κυβέρνησης, αξιώνουν να έχουν λιγότερα πλοία εν πλω και περισσότερα δρομολόγια. Αποτέλεσμα, εξάντληση καραβιών και ναυτεργατών και οδύσσεια για τους επιβάτες.

Τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επιδεινώθηκαν από την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Με μπούσουλα τα κέρδη των εφοπλιστών, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τη συνενοχή και της ΝΔ, προσάρμοσε στην ελληνική νομοθεσία τον επικίνδυνο Κανονισμό 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης ψηφίζοντας το Ν. 2932. Πρόσχημα ήταν ότι ο «ελεύθερος ανταγωνισμός» θα αναπτύξει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, γιατί θα δώσει κίνητρο στους εφοπλιστές να φέρουν καινούρια πλοία. Ομως οι νησιώτες αντί για... «ανάπτυξη» είδαν την εφοπλιστική ασυδοσία να εντείνεται, τον ανταγωνισμό μεταξύ των εφοπλιστικών εταιριών να «φουντώνει», την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία να υποβαθμίζεται ραγδαία και από πάνω να χωρίζονται σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας - ειδικά τη θερινή περίοδο - αφού οι γραμμές χωρίστηκαν σε «φιλέτα» και άγονες!

Τα μονοπώλια δρομολογούν τα λιγοστά νεότευκτα πλοία τους στις «κερδοφόρες» γραμμές, κυρίως το καλοκαίρι που η τουριστική κίνηση είναι στο «φουλ», επιβάλλοντας βέβαια εξωφρενικές τιμές στα εισιτήρια, που εξανεμίζουν το εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων των τουριστικών νησιών (οι πρόσφατες κινητοποιήσεις στη Ρόδο είναι αδιάψευστος μάρτυρας). Τα σαπιοκάραβα τα δρομολογούν στις άγονες γραμμές! Και όχι μόνο αυτό, αλλά εκτός από όσα «βγάζουν» από τα πανάκριβα εισιτήρια που ισχύουν και στις άγονες γραμμές, επιδοτούνται από πάνω και με ζεστό χρήμα που έχουν εν πλω τα «φέρετρά» τους, γιατί λέει επιτελούν «κοινωνικό έργο»!

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και δεν είναι δυνατόν να υπόκεινται σε συνθήκες κυριαρχίας των εφοπλιστικών μονοπωλίων. Η ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, η πλήρης κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών, μικρών και μεγάλων νησιών όλο το χρόνο με φτηνό εισιτήριο, οι ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς για τους ναυτεργάτες, η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, προβάλλουν την ανάγκη για τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ανάγκη, η ικανοποίηση της οποίας προϋποθέτει ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της εξουσίας, που θα φτάνουν μέχρι την κατάκτησή της από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ