Τρίτη 3 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«JET 1»
Οι ναυτεργάτες καλούνται να πληρώσουν τη νύφη...

Το Λιμεναρχείο έδωσε άδεια απόπλου παρά τον άσχημο καιρό, η πλοιοκτήτρια εταιρία έδωσε εντολή να φύγει το πλοίο, αλλά τα βάρη - όπως γίνεται συνήθως - πέφτουν στον καπετάνιο

Eurokinissi

Ο κλάδος των ναυτεργατών και μόνο καλείται να πληρώσει και πάλι τη νύφη για το νέο ναυτικό ατύχημα που έγινε την Πέμπτη το βράδυ, όταν το μόλις 41μετρο αλουμινένιο ταχύπλοο τύπου καταμαράν «JET 1», παίρνοντας άδεια απόπλου από τις λιμενικές αρχές, και με εντολή των πλοιοκτητών αδελφών Ηλιόπουλων, βγήκε στην ανοιχτή θάλασσα, αν και η δύναμή της ήταν 7 μποφόρ, με αποτέλεσμα να λαχταρίσουν επιβάτες και πλήρωμα. Χτες, ο υπουργός των εφοπλιστών Γ. Ανωμερίτης κάλεσε εκτάκτως τους ναυτιλιακούς συντάκτες στην αίθουσα Τύπου για να παρουσιάσει την υπηρεσιακή έκθεση των εμπειρογνωμόνων, η οποία από την πρώτη σελίδα της έως την τελευταία φωτογραφίζει ως αποκλειστικό υπεύθυνο για το ατύχημα τον πλοίαρχο του πλοίου.

Το καταμαράν εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις 8.20 το βράδυ της Πέμπτης, καθώς έπλεε σε απόσταση 23 περίπου μιλίων από τη Σαντορίνη, επειδή εισέρευσαν νερά στα δύο ακροπρωραία στεγανά του (fore peak) και είχε μείνει ακυβέρνητο. Την Παρασκευή το μεσημέρι, στο λιμάνι της Σαντορίνης - από όπου και είχε αποπλεύσει - άρχισε ο έλεγχός του από τους εμπειρογνώμονες Εμ. Παπαδημητράκη, Απ. Βενιζέλου και Ι. Ματζουράνη. Οι δύο πρώτοι είναι λιμενικοί και ο τρίτος είναι υπάλληλος της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων. Χτες, το πόρισμά τους παραδόθηκε στον υπουργό, ενώ κοινοποιήθηκε και στον εισαγγελέα Νάξου.

Κατά τους εμπειρογνώμονες, η εισροή υδάτων και στα δύο στεγανά της πλώρης «έγινε μέσω ρηγμάτων του καταστρώματος, που προκλήθηκαν με την αποκοπή των ενισχύσεων των προστατευτικών πλευρικών παραπέτων από τις δυνάμεις των κυμάτων, που υπερκάλυψαν την πλώρη του πλοίου και έφτασαν με μεγάλη ένταση στη γέφυρα διακυβέρνησης και πιθανόν και από τις καθόδους των πρωραίων στομίων κυτών (ρούμπων)».

Αναφέρουν ότι από τον έλεγχο που έγινε και με δύτη, «δε διαπιστώθηκαν εμφανή ρήγματα στα ύφαλα του πλοίου, ούτε στο κάτω μέρος της γάστρας». Επισυνάπτουν πίνακα για τους περιορισμούς της ταχύτητας του πλοίου, ανάλογα με το ύψος του κύματος. Και παραθέτουν σαν στοιχείο ότι από το μαύρο κουτί που έφερε το πλοίο προκύπτει ότι η ταχύτητά του την κρίσιμη στιγμή ήταν περίπου 28 κόμβοι.

Ετσι καταλήγουν: «Θεωρούμε ότι η υψηλή ταχύτητα των 28 κόμβων περίπου, σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, τον υψηλό κυματισμό και το άνοιγμα του πρωραίου δεξιού ρούμπου του αντίστοιχου στεγανού διαμερίσματος, καθορίζουν τις κύριες παραμέτρους των συνθηκών του ατυχήματος». Οσο για το άνοιγμα του ρούμπου, θεωρούν ότι και αυτό προκλήθηκε λόγω των κραδασμών από την υψηλή ταχύτητα.

Ο υπουργός, όταν ρωτήθηκε γιατί το πλοίο πήρε άδεια απόπλου, αφού επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απάντησε ότι το υλικό από τις «μαρτυρικές καταθέσεις των λιμεναρχείων, των καπετάνιων των άλλων πλοίων κλπ.» θα συνεκτιμηθεί από τις αρμόδιες αρχές. Ενώ στην ερώτηση αν προκύπτουν ηθικές ευθύνες, αφού ο καπετάνιος για τις κινήσεις του παίρνει εντολές από την πλοιοκτήτρια εταιρία, απάντησε: «Αν προκύψει κάτι τέτοιο, θα το δούμε»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ