Πέμπτη 5 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
Μείωση 4,6% της επάνδρωσης με Ελληνες ναυτικούς

Τα οδυνηρά αποτελέσματα σε βάρος των ναυτεργατών από την εφοπλιστόδουλη πολιτική, που εφάρμοσαν τόσο οι κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, δεν μπορούν να αποκρυφτούν ούτε από τα μαγειρεμένα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τα οποία έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Γ. Ανωμερίτης, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, το ποσοστό επάνδρωσης των Ελλήνων ναυτικών σε ελληνικά πλοία από το 1992 ως το 2002 μειώθηκε από 73,7% σε 68,9%. Ποσοστό μείωσης 4,6%. Την ίδια περίοδο το ποσοστό επάνδρωσης των αλλοδαπών ναυτικών σε ελληνικά πλοία αυξήθηκε από 26,4% σε 31%. Ποσοστό αύξησης 4,6%.

Ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών - σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΥΕΝ - που υπηρετούν συνολικά σε ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία ανήλθε το 2002 σε 18.562, «σημειώνοντας - όπως αναφέρεται - μικρή άνοδο έναντι του 2000 (+0,6%) μετά από σειρά αρνητικών δεικτών μετά το 1994». «Μεταξύ των ετών 1988-2000 παρατηρείται - συνεχίζει - μείωση των Ελλήνων ναυτικών κατά 14,02%, ενώ τη διετία 2000-2002 μείωση μόνο κατά 1,7%». Από τα στοιχεία προκύπτει ακόμα μεγάλωμα της αρνητικής αναλογίας μεταξύ συνταξιούχων και εν ενεργεία ναυτεργατών, καθώς το 2002 ο αριθμός των συνταξιούχων ανήλθε σε 65.550 (αριθμός εν ενεργεία 18.562), από 65.078 το 2001.

Οι άνεργοι υπολογίζονται από το ΥΕΝ για το 2002 σε 854 έναντι 880 το 2001. Εδώ βέβαια η «αλχημεία» είναι εξόφθαλμη, καθώς ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας δίνουν για το Δεκέμβρη του 2002 ακριβώς 2.000 άνεργους ναυτεργάτες! Να σημειωθεί ακόμα ότι την περίοδο που εξετάζει το ΥΕΝ, δηλαδή από το 1988 μέχρι και σήμερα, οι Ελληνες εφοπλιστές τριπλασίασαν το στόλο τους και από 2.478 πλοία τότε, έφτασε... αισίως τα 3.355 άνω των 1000 gt, παραμένοντας στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (ΚΟΜΙΤΙ), από το Μάρτη του 2002 μέχρι και το Μάρτη 2003 αύξησαν και τη χωρητικότητα του στόλου τους κατά 4,23%, που σημαίνει σε απλά ελληνικά αύξηση των υπερκερδών τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ