Σάββατο 18 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Οι ναυτεργάτες ψηφίζουν ναυτεργάτες

Λίγα τα παραδοσιακά νησιώτικα καφενεία, που απόμειναν στην περιοχή του πειραϊκού λιμανιού. Παραχώρησαν τη θέση τους στα φαστφουντάδικα και στα μοντέρνα μαγαζιά με τα ποικίλα «αρτοσκευάσματα»! Ανάμεσα σ' αυτά που αντιστέκονται είναι και το «τσιριγώτικο», που εξακολουθεί να σερβίρει καφέ στο «χοντρό», τσάι του βουνού και χιώτικο «υποβρύχιο».

Τούτη τη φορά, μπροστά στις εκλογές, οι συνταξιούχοι ναυτεργάτες στο «τσιριγώτικο» καφενείο είναι φυσικό να έχουν προτάξει τα δικά τους προβλήματα:

- «Δεν υπάρχει συνάδελφος που να μην διαμαρτύρεται για τις συντάξεις πείνας. Χιλιάδες συνταξιούχοι του ΝΑΤ βασανίζονται από τη φτώχεια, ή τα βγάζουν μόλις και μετά βίας πέρα», λέει ο μαστρο - Θωμάς που έχει σοβαρά προβλήματα ακοής απ' τους θορύβους στα μηχανοστάσια των καραβιών. Και συνεχίζει:

- «Η κατάσταση χειροτερεύει. Σήμερα η μέση σύνταξη φτάνει στο ποσό των 161.000 δρχ. και η κατώτερη στις 93.000 δρχ. Το ΝΑΤ πάει απ' το κακό στο χειρότερο, αφού η εισφοροκλοπή των εφοπλιστών το 1999 έφτασε τα 11,9 δισ. δραχμές».

Τα νούμερα που ακούγονται πάνω στην κουβέντα είναι εντυπωσιακά. Οι παραγγελίες των εφοπλιστών στα ξένα ναυπηγεία στην περίοδο 1997-1999 έφτασαν τα 232 πλοία, το κόστος των οποίων υπολογίζεται στο φανταστικό ποσό των 25 τρισ. δραχμών. Απ' τα 232 πλοία, μόνο τα 2 «χτίζονται» στην Ελλάδα!

Η κουβέντα στο «τσιριγώτικο» καφενείο έχει φουντώσει. Τον λόγο παίρνει τώρα ο Κώστας Δεληγιάννης, ανθυποπλοίαρχος, που έχει να δει «μπάρκο» εδώ και 6 μήνες.

- «Οι ναυτεργάτες πρέπει στις ερχόμενες εκλογές να καταδικάσουν μαζικά την αντεργατική πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, να ενισχύσουν το ΚΚΕ, που βρίσκεται στο πλευρό τους, έτσι ώστε να δυναμώσει ο αγώνας για τη συγκρότηση του Λαϊκού Μετώπου, για τη Λαϊκή Εξουσία, που θα υπηρετεί τα συμφέροντα των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων.

«Οι Ελληνες ναυτεργάτες αναγνωρίζουν την ξεχωριστή τιμή που τους επιφύλαξε κι αυτή τη φορά το ΚΚΕ, βάζοντας στα ψηφοδέλτιά του αρκετούς εκπροσώπους της ναυτεργατικής τάξης. Τον πρόεδρο των μηχανικών ΕΝ Γ. Τούσια (Επικρατείας), τον ασυρματιστή και γραμματέα της ΝΣΚ Γ. Μαρίνο (Α` Πειραιά), τον πρόεδρο των θερμαστών ΕΝ Γ. Μανουσογιαννάκη (Β` Πειραιά), τον Αντάς Μεχμέτ στην Ξάνθη, τον μηχανικό συνδικαλιστή Δημητρά στην Κέρκυρα, τον Αλ. Λουβουδούλη στην Καβάλα... όλους αγωνιστές με πολύχρονη θαλάσσια υπηρεσία και με πλούσιο αγωνιστικό παρελθόν».

Κι οι άλλοι, δηλαδή το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, ποιον κατεβάζουν; Το ερώτημα δικαιολογημένα μπήκε στη συντροφιά.

Οι άλλοι ίδιοι κι απαράλλακτοι. Πρώτο και καλύτερο, κατεβάζουν τον Σουμάκη τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, είναι η απάντηση που συνοδεύεται από το «βιογραφικό του υπουργού». Το αναπτύσσει ένας απόμαχος καπετάνιος, που ψηφίζει στην Ανδρο και ξέρει καλά τα ναυτεργατικά πράγματα:

- «Εγώ θα σας πω για τον κύριο αυτό, που θα ζητήσει την ψήφο σας! Είναι εκείνος που υπηρετεί το κοινωνικό σύστημα που δημιούργησε και έθρεψε την ανεργία. Το 1980 δουλεύαμε στα καράβια 52.518 Ελληνες ναυτεργάτες. Το 1996, ο αριθμός αυτός έπεσε στις 22.556, ενώ για την περίοδο 1997 - '99 έχουμε απώλεια ακόμη 7.500 θέσεων».

Πόση, αλήθεια, ωριμότητα σκέψης υπάρχει στους ναυτεργάτες μας! Το χαίρεσαι και το καμαρώνεις. Σου δημιουργεί αισιοδοξία κι ελπίδα. Μήπως μήνυμα ελπίδας δεν είναι και η περιφανής νίκη - ποσοστό 77,52% - των συνεπών ταξικών δυνάμεων για την ανάδειξη νέας διοίκησης στην ΠΕΜΕΝ, που δείχνει τον προσανατολισμό των Ελλήνων ναυτεργατών;

Ενα μήνυμα ότι αυτή η εμπιστοσύνη στους κομμουνιστές ναυτεργάτες θα εκφραστεί και στις ερχόμενες βουλευτικές εκλογές.


Δημήτρης ΣΕΡΒΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ