Πέμπτη 31 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Με το αζημίωτο και η μεταφορά ταχυδρομείου

Μετά τις υπέρογκες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τις επιδοτήσεις ύψους 14 δισ. δραχμών από τον κρατικό προϋπολογισμό, φοροαπαλλαγές και άλλα πολλά που έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τους ακτοπλόους εφοπλιστές ώστε αυτοί να γεμίζουν τα θησαυροφυλάκιά τους, τώρα σπεύδει δριμύτερη να τους προσφέρει άλλη μια εκδούλευση για να «οικονομήσουν» ακόμα μερικά δισεκατομμύρια. Σήμερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) καλείται να καθορίσει την τιμή των ακτοπλοϊκών ναύλων που θα επιβληθούν στη μεταφορά ταχυδρομικών αποστολών, που μέχρι τώρα γινόταν δωρεάν!

Με τη σημερινή απόφαση του ΣΑΣ, τίθεται πλέον σε εφαρμογή το νομοθετικό τερατούργημα που ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα στη Βουλή με τίτλο «Ναυτική Επαγγελματική Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις». Συγκεκριμένα η επιβολή του ναύλου προβλέπεται στο άρθρο 29 του σχετικού νόμου, ο οποίος εκτός από τη ραγδαία υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και την παράδοσή της στους ιδιώτες, προβλέπει - στο κεφάλαιο «των άλλων διατάξεων» - μια σειρά τροποποιήσεις υπέρ των εφοπλιστών του άλλου νομοθετικού εξαμβλώματος της κυβέρνησης του νόμου 2932/2001 με τον οποίο «απελευθερώθηκε» η εφοπλιστική ασυδοσία στις ελληνικές θάλασσες.

Είναι χαρακτηριστική η φράση που περιέχεται στην εισηγητική έκθεση του νέου νόμου για να εξηγήσει την επιβολή του ναύλου: «Ηδη - επισημαίνει - με το ν. 2932/2001, από την 1η Νοέμβρη 2002 είναι ελεύθερη η παροχή θαλάσσιων ενδομεταφορών, οι οποίες θα παρέχονται έναντι αμοιβής». Με το σκεπτικό αυτό, αφού πλέον όλα χρυσοπληρώνονται στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, δεν μπορεί οι ταχυδρομικές αποστολές να γίνονται τσάμπα.

Ωστόσο το ενδιαφέρον για τη σημερινή συνεδρίαση του ΣΑΣ δε σταματάει εδώ. Θέμα για το οποίο θα κληθεί να αποφασίσει, είναι και το αίτημα που έχει υποβάλει η ακτοπλοϊκή εταιρία HFD (πρώην MFD και πλοιοκτήτρια του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ») για έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου της «ΕΞΠΡΕΣ ΑΔΩΝΙΣ» ως φορτηγό - οχηματαγωγό στη γραμμή Πειραιάς - Νάξος - Ικαρία - Σάμος. Ομως, αυτό το πλοίο, εδώ και δύο βδομάδες - τόσο τουλάχιστον είδαμε εμείς - κάθε Παρασκευή στις 8 το απόγευμα αναχωρεί από το λιμάνι του Πειραιά, για να εκτελέσει αυτό το δρομολόγιο, ακριβώς ως φορτηγό - οχηματαγωγό! Δηλαδή η πλοιοκτήτρια εταιρία παράνομα έχει ικανοποιήσει από μόνη της το... αίτημά της, μπροστά στα μάτια των λιμενικών και σήμερα έρχεται το ΣΑΣ να νομιμοποιήσει την παρανομία της! Και το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αν σημειωθεί ότι το φορτηγό πλοίο έχει μικρότερη οργανική σύνθεση (αριθμό πληρώματος) από το επιβατηγό, που σημαίνει ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία παράνομα πέταξε και κάποιους ναυτεργάτες από το ΑΔΩΝΙΣ στην ανεργία!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ