Παρασκευή 26 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ - ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
Ομολογούν ανατιμήσεις τριπλάσιες του πληθωρισμού

Αποκαλυπτικός ο εκπρόσωπος της «Carrefour», που προσπαθεί να ρίξει τις ευθύνες για την ακρίβεια σε ...άλλους μεγαλοεπιχειρηματίες

Ανατιμήσεις έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται και, μάλιστα, σε επίπεδα τριπλάσια του πληθωρισμού. Αυτό αναγκάστηκε να ομολογήσει χτες ο εκπρόσωπος της γαλλικής πολυεθνικής αλυσίδας «Carrefour», μετά τη συνάντηση που είχε από κοινού με τέσσερις ιδιοκτήτες άλλων αλυσίδων, με τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Κ. Κουλούρη. Είναι ολοφάνερο ότι η δήλωση του Ντ. Φλερί αποβλέπει στο να αθωώσει το λιανεμπόριο για τις καθημερινές μικρότερες ή μεγαλύτερες ανατιμήσεις, για τις οποίες συνήθως οι εκπρόσωποι των πολυκαταστημάτων ρίχνουν τις ευθύνες στους προμηθευτές τους. Ωστόσο, οι χτεσινές δηλώσεις του συνολικά είναι αποκαλυπτικές για την επίθεση που δέχονται οι καταναλωτές πελάτες των καταστημάτων του, αλλά και αποστομωτικές στα παραμύθια της κυβέρνησης και του Κ. Κουλούρη, περί αντιμετώπισης της ακρίβειας και ελέγχου των ανατιμήσεων.

Ο εκπρόσωπος της «Carrefour» - που πρώτη ξεκίνησε τη διαφημιστική καμπάνια του «παγώματος» των τιμών - στην προσπάθειά του να «φορτώσει» όλη την υπόθεση των ανατιμήσεων που πραγματοποιούνται στην αγορά στις βιομηχανίες και στους εισαγωγείς και να βγάλει «λάδι» την επιχείρηση που εκπροσωπεί, εμφανίστηκε χτες «λαλίστατος». Ετσι, σημείωσε ότι:

  • Οι ξένες πολυεθνικές πουλάνε στην Ελλάδα τα προϊόντα τους μέχρι και 30%-40% ακριβότερα απ' ό,τι στις άλλες χώρες της ΕΕ όπου δραστηριοποιούνται
  • Από την αρχή του χρόνου οι ανατιμήσεις που επέβαλαν οι Ελληνες και ξένοι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ ήταν ακόμα και τριπλάσιες του πληθωρισμού
  • Οι τιμές άλλαζαν ακόμα και μέχρι τη μέρα που ξεκίνησε το περιβόητο «πάγωμα»
  • Το γάλα ακρίβυνε μέσα σε τριάντα μήνες 18%
  • Εταιρία καλλυντικών αύξησε τις τιμές των προϊόντων της 18% μέσα σε δεκαοκτώ μήνες.

Ο ίδιος, εξετάζοντας ενδεχομένως τα πράγματα από μια δεύτερη σκοπιά, προχώρησε ακόμα παραπέρα. Ουσιαστικά έθεσε υπό αμφισβήτηση το «πάγωμα» των τιμών που η ίδια η «Carrefour» πρώτη διαφήμισε, κάνοντας λόγο για «διόγκωση» του «προβλήματος» με τις τιμές από την πλευρά των προμηθευτών και υποστήριξε ότι εάν χρειαστεί η συγκεκριμένη αλυσίδα θα στραφεί σε απευθείας εισαγωγές για να συγκρατήσει τις ανατιμήσεις. Αφησε, δε, να εννοηθεί ότι είναι θέμα χρόνου, στο βαθμό που οι προμηθευτές αυξάνουν τα τιμολόγιά τους, οι ανατιμήσεις να εμφανιστούν και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή ο Κ. Κουλούρης επικαλούνταν τα αποτελέσματα τιμοληψιών των υπηρεσιών του, σύμφωνα με τα οποία μέσα στο τελευταίο δεκαπενθήμερο (από το οποίο οι δέκα μέρες είναι μέρες που «τρέχει» η «συμφωνία» για «πάγωμα» τιμών) από 120 προϊόντα που ελέγχθηκαν σε καταστήματα τεσσάρων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στα 35 υπήρξαν αυξομειώσεις τιμών και στα υπόλοιπα σταθερότητα. Ανεξάρτητα από την ορθότητα των στοιχείων του υπουργείου - για την οποία πολλά θα μπορούσε να πει κανείς - είναι τουλάχιστον φαιδρό να συμπεραίνει κανείς το εύρος της εξέλιξης των τιμών λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές σε 120 από τα χιλιάδες προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και μόνο για ένα διάστημα δεκαπέντε ημερών. Εξάλλου, και μόνον το γεγονός αυτό, ότι δηλαδή τα σούπερ μάρκετ έχουν τη δυνατότητα μέσα στα χιλιάδες προϊόντα που εμπορεύονται να κάνουν ανελλιπώς τις ανατιμήσεις τους, αλλά να προτάσσουν είδη-κράχτες με μειωμένες τιμές, ενισχύει την εικόνα μιας αγοράς που δεν ελέγχεται. Της αγοράς της οποίας το καλύτερο μέτρο για το εάν είναι ακριβή ή το αντίθετο είναι η ...τσέπη του εργαζόμενου. Του μέσου καταναλωτή που «στενάζει» κάτω από τα συνολικά ποσά που καταβάλλει στα ταμεία των σούπερ μάρκετ για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες. Είναι φανερό ότι όλα τα υπόλοιπα είναι πολιτικές αλχημείες και επικοινωνιακά τρικ με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων.

Οσο για τις καταγγελίες καταναλωτών ότι διαφορετική τιμή υπάρχει στο ράφι και άλλη χρεώνει το ταμείο, ο Κ. Κουλούρης ισχυρίστηκε ότι κάτι τέτοιο δε διαπιστώθηκε ενώ οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ τον ...διαβεβαίωσαν ότι όταν συμβαίνει, πρόκειται για ακούσιο λάθος και έχει να κάνει με ετεροχρονισμό στην ενημέρωση μεταξύ ταμείου και ...ραφιού. Δηλαδή, ενώ έχουν γίνει οι μεταβολές στις τιμές των προϊόντων στο σύστημα μηχανογράφησης δεν έχουν ...προλάβει να κάνουν τις αντίστοιχες ανατιμήσεις στα καρτελάκια που υπάρχουν στα ράφια.


Μ. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ