Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Εκστρατεία ενημέρωσης για τη μεγάλη κινητοποίηση

Κορυφώνονται οι προετοιμασίες μαζικών φορέων των νησιών, συντονιστικών επιτροπών, οργανώσεων και συνδικάτων για τη συγκέντρωση στον Πειραιά στις 16 του Δεκέμβρη

Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις στα νησιά του Αιγαίου για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Στο στιγμιότυπο, από τη συγκέντρωση των κατοίκων της Σάμου

Εφημερίδα «Χαραυγή» Σάμου

Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις στα νησιά του Αιγαίου για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Στο στιγμιότυπο, από τη συγκέντρωση των κατοίκων της Σάμου
Μία τεράστια εκστρατεία ενημέρωσης απ' άκρη σ' άκρη του Αιγαίου και στο Λεκανοπέδιο της Αττικής βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για την προετοιμασία της μεγάλης συγκέντρωσης της 16ης του Δεκέμβρη που διοργανώνει η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή στις 5.30 το απόγευμα στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά.

Μαζικοί φορείς των νησιών, τοπικές συντονιστικές επιτροπές, παροικιακές οργανώσεις, ναυτεργατικά συνδικάτα έχουν «επιστρατευτεί» και ήδη έχουν αρχίσει να ξεδιπλώνουν πλούσια δράση με συσκέψεις, περιοδείες και εξορμήσεις σε χωριά, λιμάνια, συνοικίες του Λεκανοπεδίου, παντού, ώστε η 16η του Δεκέμβρη να αποτελέσει έναν ακόμα σημαντικό σταθμό της δράσης του αγωνιστικού μετώπου νησιωτών και ναυτεργατών, ισάξιο με αυτό της 24ης του Νοέμβρη, όταν τα αιγαιοπελαγίτικα νησιά συγκλονίστηκαν από τις πρωτόγνωρες σε όγκο και παλμό αγωνιστικές κινητοποιήσεις των κατοίκων τους. Να δώσει ένα ακόμα δυνατό χαστούκι στην αντιλαϊκή, φιλοεφοπλιστική πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που με την εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 και το νόμο 2932 διεύρυναν παραπέρα την εφοπλιστική ασυδοσία υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Οι νησιώτες και οι ναυτεργάτες συσπειρωμένοι στο διεκδικητικό πλαίσιο της Παναιγαιακής, το οποίο έρχεται σε σύγκρουση με τα εφοπλιστικά συμφέροντα και την κυρίαρχη πολιτική στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, απαιτούν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν τις εργατικές λαϊκές ανάγκες, την ανάπτυξη των νησιών και κατ' επέκταση την αμυντική ικανότητα της χώρας. Ταυτόχρονα, δίνουν την κατάλληλη απάντηση και στην ένταση της επίθεσης από το μπλοκ Ευρωπαϊκής Ενωσης-κυβέρνησης-εφοπλιστών, την οποία σηματοδοτεί η «αιτιολογική πρόταση» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία εγκαλεί την Ελλάδα για παραβιάσεις στην εφαρμογή του κανονισμού 3577 και απειλεί με προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αν ο κανονισμός δεν εφαρμοστεί πλήρως. Εν ολίγοις η Κομισιόν αξιώνει για λογαριασμό των εφοπλιστών, δίνοντας και το απαραίτητο άλλοθι στην κυβέρνηση, την πλήρη απελευθέρωση στην τιμή των εισιτηρίων, στη συχνότητα των δρομολογίων, στην ηλικία των πλοίων και τον διωγμό των ναυτεργατών.

Απέναντι σε αυτές τις αξιώσεις η κυβέρνηση της ΝΔ είναι έτοιμη να ...«τα δώσει όλα». Αυτό αποκαλύφθηκε κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννη. Ο υπουργός αφού επιδόθηκε σε δηλώσεις του στιλ «χάος παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση», αρνήθηκε να δώσει ξεκάθαρη απάντηση για το ποια είναι η θέση της κυβέρνησης απέναντι στην πρόκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μάλιστα, δε δίστασε να προκαλέσει τους νησιώτες λέγοντας πως το χειμώνα διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν τακτικές συγκοινωνίες, την άνοιξη που αυτό λύνεται θέλουν ταχύπλοα, «το καλοκαίρι που αυτό κλείνει διαμαρτύρονται για τα ακριβά ναύλα και το φθινόπωρο για τις εκπτώσεις». «Αυτό - είπε - δεν είναι λογική των φορέων», αλλά «είναι ένας φαύλος κύκλος»! Και ξεκαθαρίζοντας για ποιον τελικά «δουλεύει» η κυβέρνηση συνέχισε: «Δε θέλουμε να στραγγαλίσουμε την επιχειρηματική δραστηριότητα, θέλουμε οι εταιρίες να έχουν και κέρδη, διότι το κέρδος δημιουργεί και επενδύσεις και θέσεις εργασίας»! Τέλος, εμφανίζοντας πλήρως την αδυναμία της κυβέρνησης της ΝΔ, λόγω των άρρηκτων δεσμών της με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, να δώσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες, παρέπεμψε τα πάντα στον ...«κοινωνικό διάλογο», ο οποίος θα αρχίσει τη Δευτέρα με την πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εθνικής Ναυτιλιακής Πολιτικής.

Να σημειωθεί ότι αυτή την περίοδο στο λιμάνι του Πειραιά οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, παραβιάζοντας ακόμα και αυτό το νομοθετικό έκτρωμα 2932, έχουν δέσει 12 πλοία - επειδή λόγω χειμερινής περιόδου δεν έχει «πελατεία» - αφήνοντας νησιά με ελλιπή σύνδεση και πάνω από 600 ναυτεργάτες χωρίς δουλιά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ