Τρίτη 18 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ενιαίο μέτωπο πάλης για να αποκρουστεί το ξεπούλημά του στο μεγάλο κεφάλαιο

Ανακοίνωση της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ

Η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ με ανακοίνωση που εξέδωσε χτες απευθύνει αγωνιστικό κάλεσμα προς τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά, τους ναυτεργάτες, τους μεταλλεργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, τους επαγγελματοβιοτέχνες και αυτοαπασχολούμενους, προς όλους τους εργαζόμενους του Πειραιά και των νησιών, να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για να αποκρούσουν το ξεπούλημα του λιμανιού που προετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ και να «ανοίξουν μία νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής». Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ στα πλαίσια των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και "απελευθερώσεων" των αγορών συνεχίζει και βαθαίνει την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων τομέων στρατηγικής σημασίας.

Μια πολιτική που, με τη δική της συμπαράσταση, το ΠΑΣΟΚ, ως κυβέρνηση, έχει ξεκινήσει και προωθήσει. Βασισμένη στη στήριξη που της παρέχουν σε πολιτικό και μαζικό επίπεδο οι δυνάμεις του ευρωενωσιακού "μονόδρομου", με επιταχυνόμενους ρυθμούς προωθείται το ξεπούλημα-παράδοση του λιμανιού του Πειραιά στα μονοπώλια, ταυτόχρονα με την ανατροπή των καταστημένων εργασιακών σχέσεων και εργατικών δικαιωμάτων στα λιμάνια.

Ετσι, το πλαίσιο που προτείνεται να αποφασίσει η έκτακτη ΓΣ των μετόχων του ΟΛΠ στις 29/1, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

  • Εγκριση της υλοποίησης έργων στο λιμάνι και στην ευρύτερη περιοχή, με τη μέθοδο της "αυτοχρηματοδότησης". Εργα που αφορούν το "σταθμό εμπορευματοκιβωτίων", με παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης του για 30 τουλάχιστον χρόνια - καθώς επίσης και άλλους τεμαχιζόμενους τομείς του ΟΛΠ
  • Εκ νέου ξεπούλημα πακέτου μετοχών, μέσω του ΧΑΑ ή ομολογιακού δανείου ή "στρατηγική συνεργασία" με μεγάλο επενδυτή
  • Οργανόγραμμα λειτουργίας που προωθεί τον τεμαχισμό λειτουργιών και δραστηριοτήτων του ΟΛΠ, την αναδόμησή τους σε αυτοτελείς μονάδες, ώστε να μπορεί στην πορεία να τις θυγατροποιεί ή να τις αποκόπτει και να τις παραχωρεί στους κεφαλαιοκράτες
  • Δραστικές θεμελιακές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις με μείωση στο μισό των οργανικών θέσεων εργασίας, πρόβλεψη για ελαστικοποίηση-ανατροπή ωραρίων λειτουργίας, εποχικότητα και παραπέρα εντατικοποίηση
  • Προσοντολόγιο προσωπικού λάστιχο, για προσλήψεις και στελέχωση που αυθαίρετα θα προσδιορίζεται από τον "Διευθύνοντα" για ορισμένο χρόνο και σύμφωνα με τον εκάστοτε επιδιωκόμενο σκοπό! - γεγονός που απαιτεί να προωθηθεί και σχετική νομοθετική ρύθμιση-ανατροπή
  • Τιμολόγηση με κριτήριο το μέγιστο κέρδος.

Επιδιωκόμενος σκοπός του οργανογράμματος, όπως αναφέρεται, είναι:

"Η λειτουργία του ΟΛΠ με σκοπό την προάσπιση των συμφερόντων των μετόχων και του επενδυτικού κοινού".

Ταυτόχρονα με τα παραπάνω κυοφορείται η κατάργηση του Μόλου Δραπετσώνας ως Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, η αλλαγή της χρήσης και η μετατροπή του σε σταθμό εισαγωγής car terminal αυτοκινήτων. Εξέλιξη που αν πραγματοποιηθεί θα δώσει συντριπτικό χτύπημα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Με αυτά τα μέτρα η κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ άλλων προωθεί στην πράξη την ντιρεκτίβα (οδηγία) της "απελευθέρωσης της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών" προτού καν αυτή διαμορφωθεί και εγκριθεί.

Το ΚΚΕ τονίζει ότι πρόκειται για πολιτική βαθιά ταξική, αντεργατική-αντιλαϊκή, που υπηρετεί την παραπέρα ενίσχυση της εξουσίας και της δύναμης των μονοπωλίων, την ασυδοσία των πολυεθνικών και τον μονοπωλιακό ανταγωνισμό, την ιμπεριαλιστική διείσδυση στα Βαλκάνια και στην ευρύτερη περιοχή. Με αυτά τα μέτρα η κυβέρνηση παραδίδει κεφάλαια του κρατικού τομέα στο μεγάλο κεφάλαιο για να διευκολύνει τη διαδικασία συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου, το μονοπωλιακό υπερκέρδος, να αντιμετωπίσει τη δυσκολία αναπαραγωγής του και την κρίση του συστήματος.

Αυτή την ανάγκη υπηρετεί η πολιτική της "ανταγωνιστικότητας", η οποία στο βαθμό που προωθηθεί οι συνέπειες θα είναι βαριές για τους εργαζόμενους στα λιμάνια και θα δυσκολέψει παραπέρα η σύνδεση της χώρας με το νησιωτικό σύμπλεγμα.

Τα χαρακτηριστικά και η φύση του λιμανιού του Πειραιά το αναδεικνύουν ως τομέα στρατηγικής σημασίας, ο οποίος δεν πρέπει να αφεθεί στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου, το οποίο δρα με μοναδικό κριτήριο την αύξηση του κέρδους.

Η ΚΟ Πειραιά του ΚΚΕ καταγγέλλει τα σχέδια της κυβέρνησης για το λιμάνι και ζητά να σταματήσει η προώθησή τους.

Καλεί τους εργαζόμενους στο λιμάνι, ναυτεργάτες, τους μεταλλεργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, τους επαγγελματοβιοτέχνες και αυτοαπασχολούμενους, όλους τους εργαζόμενους του Πειραιά και των νησιών, να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για να αποκρούσουν το ξεπούλημα του λιμανιού και να ανοίξουν μια νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Το λιμάνι πρέπει να μείνει ενιαίο, 100% δημόσιο, χωρίς μετοχοποιήσεις, θυγατροποιήσεις, κατάργηση ή παραχώρηση δραστηριοτήτων του στους ιδιώτες.

Πρέπει να απορριφθούν αποφασιστικά τα ιδεολογήματα του κεφαλαίου περί "ανταγωνιστικότητας", τα παραπλανητικά διλήμματα, να αποδυναμωθούν και να απομονωθούν οι δυνάμεις της ενσωμάτωσης και του συμβιβασμού, να γίνει πράξη η συντονισμένη πάλη.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν για:

Λιμάνια δημόσια, οργανικά ενταγμένα σε μια πολιτική φιλολαϊκής αντιμονοπωλιακής ανάπτυξης, στο πλαίσιο ενός κεντρικού πανεθνικού μηχανισμού σχεδιασμού και διεύθυνσης, που κινητοποιεί τα κοινωνικοποιημένα, συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής με κοινωνικό, εργατικό έλεγχο. Μέσα από κει, τα λιμάνια θα εξασφαλίζουν την ανάπτυξη και την προοπτική τους και θα αποτελούν εργαλεία άσκησης διακρατικών σχέσεων και εξωτερικής πολιτικής για συνεργασία και συμφωνίες στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.

- Το λιμάνι του Πειραιά θα στηρίζει και θα υπηρετεί τη σταθερή, μόνιμη, με πλήρη δικαιώματα εργασία.

- Θα είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή, θα προωθεί τις διακλαδικές σχέσεις και θα βοηθά τη ναυπηγοεπισκευή.

- Θα στηρίζει και θα υπηρετεί το νησιωτικό σύμπλεγμα, την οικονομία του, για εθνικό δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

- Θα βοηθά την οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής με κριτήριο τον εργαζόμενο και τις ανάγκες του και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.

Παλεύουμε για την ανατροπή των συσχετισμών δύναμης, για να γίνει πραγματική αλλαγή στο επίπεδο της εξουσίας, για να μετατραπούν τα λιμάνια σε λαϊκή περιουσία μέσα στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας, που αποτελεί τη μόνη λύση-διέξοδο σε όφελος της λαϊκής πλειοψηφίας.

ΟΧΙ στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας

Δράση τώρα για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη δουλιά

για λιμάνια δημόσια στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλίων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ