Παρασκευή 8 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Προωθείται ο στόχος των εταιριών

Στις 12 του Απρίλη στη Σόφια η υπογραφή του επίσημου μνημονίου συνεργασίας Ελλάδας - Ρωσίας - Βουλγαρίας

«Εάν δεν το ήθελαν οι εταιρίες θα υπέγραφαν οι κυβερνήσεις»; Το ρητορικό ερώτημα του γενικού γραμματέα Ενέργειας του υπουργείου Ανάπτυξης Ν. Στεφάνου, διατυπώθηκε στη χτεσινή συνέντευξη του υπουργείου, στην οποία ανακοινώθηκε ότι το διακρατικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ρωσίας - Ελλάδας - Βουλγαρίας για την κατασκευή του πετρελαϊκού αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη θα υπογραφεί στις 12 του Απρίλη στη Σόφια, τα λέει όλα. Αυτό το πολύ μεγάλο έργο είναι πρώτα και κύρια υπόθεση των εταιριών και των συμφερόντων που κρίνουν ότι θα εξυπηρετηθούν. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Ελλάδας ταυτίζει την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου με την εξυπηρέτηση των εθνικών συμφερόντων είναι μια κατανοητή αυθαιρεσία, δεδομένου ότι και αυτή η κυβέρνηση την πλουτοκρατία υπηρετεί.

Πάντως, όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας, το έργο είναι ιδιωτικό. Ιδιωτικό μεν, με κρατική στήριξη δε, από όλα τα εμπλεκόμενα κράτη που έχει να κάνει και με χρηματοδότηση για την κατασκευή του και με άλλου είδους διευκολύνσεις (φορολογικές και μη). Τα επόμενα βήματα έχουν να κάνουν με το σχεδιασμό των εταιριών που εμπλέκονται στην υπόθεση και τη συγκέντρωση ακόμη περισσότερων κεφαλαίων, που απαιτούνται για ένα έργο που υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 750 - 800 εκατ. δολάρια και προσεγγίζει τα 285 χλμ. αγωγού που θα διασχίζει τρεις χώρες.

Από την ελληνική πλευρά συμμετέχει στον πυρήνα των ενδιαφερόμων εταιριών η κοινοπραξία ΔΕΠ - ΘΡΑΚΗ (Λάτσης - Κοπελούζος). Καθοριστικός παράγοντας που προώθησε τις πολλαπλές επαφές και διαβουλεύσεις των τριών κρατών το τελευταίο τουλάχιστον χρονικό διάστημα ήταν το ενδιαφέρον της πολυεθνικής «ΤΝΚ - ΒΡ» που δραστηριοποιείται στη Ρωσία. Το ενδιαφέρον αυτό σχετίζεται με πολύμορφες ανάγκες, όπως το να υπάρχει εναλλακτική και φθηνότερη οδός μεταφοράς πετρελαίου εκτός του Βοσπόρου.

Παράλληλα, όπως ο ίδιος ο υπουργός είπε, η ζήτηση πετρελαίου είναι 3 - 4 φορές μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να μεταφερθεί από τη σημερινή θαλάσσια οδό. Ωστόσο, δεν απάντησε στην ερώτηση εάν έχουν εξασφαλιστεί από τη ρωσική πλευρά εγγυήσεις για τη μεταφορά του πετρελαίου, κάτι που προφανώς έχει γίνει ως ένα σημείο, για να προχωρούν και στις υπογραφές. Τα καλά τους λόγια για τη συμφωνία εξέφρασαν, επίσης, οι παρόντες πρέσβεις της Ρωσίας Α. Βντόβιν και της Βουλγαρίας Σ. Στογιάνοφ.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι προσπάθησαν τα τελευταία 13 χρόνια για την επίτευξη της συμφωνίας, επισήμανε ακόμη ότι το έργο έχει τεράστια γεωστρατηγική σημασία για την Ελλάδα και ότι συντελεί στην ανάδειξή της σε ενεργειακό κόμβο. Στόχος που η κυβέρνηση προβάλλει ως επίτευγμα που θα ωφελήσει τον ελληνικό λαό, αλλά που ξεκάθαρα έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών επιδιώξεων του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ