Παρασκευή 26 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Εντολοδόχος των ακτοπλόων εφοπλιστών

Επιτρέπει με απόφασή του την 11ωρη απασχόληση των πληρωμάτων στα ταχύπλοα

Ακρως επικίνδυνη υπουργική απόφαση, που υιοθετεί τις εφοπλιστικές αξιώσεις και θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία των ναυτεργατών και την ασφάλεια των επιβατών στα ταχύπλοα ακτοπλοϊκά πλοία, εξέδωσε χτες το απόγευμα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστος Παπουτσής, επιβάλλοντας 11ωρη απασχόληση στα πληρώματα των ταχύπλοων. Η απόφαση παραβιάζει ευθέως μια σειρά Διεθνείς Συμβάσεις, αλλά και το πλαίσιο του Κώδικα Ταχύπλοων Σκαφών που έχει καθορίσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ)!

Η υπουργική απόφαση - έκτρωμα η οποία αποτελεί«Κανονισμό - όπως αναφέρεται - που καθορίζει το χρόνο απασχόλησης των πληρωμάτων» στα ταχύπλοα επιβατικά πλοία, έχει ως εξής: «Οχτώ ώρες απασχόλησης ημερησίως μη δυνάμενη να παραταθεί πέραν των δύο ωρών ανά 24ωρο. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (σ.σ οι οποίες βέβαια δε διευκρινίζονται) είναι δυνατή η ημερήσια απασχόληση μέχρι μία επιπλέον ώρα, δηλαδή, έντεκα ώρες συνολικά, υπό την προϋπόθεση ότι σε περίοδο επτά ημερών το σύνολο των ωρών απασχόλησης δε θα υπερβαίνει τις 70 ώρες»! Πρόκειται ουσιαστικά για την υιοθέτηση της θέσης του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Παντελή Σφηνιά, ο οποίος κατά την προχτεσινή σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο με τον Χρ. Παπουτσή και εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας είχε απαιτήσει την τουλάχιστον 12ωρη απασχόληση των πληρωμάτων!

Ο γενικός γραμματέας της ΠΕΜΕΝ, Χαράλαμπος Καλτσωτάκης, σχολιάζοντας αυτή την απόφαση επισήμανε: «Είναι υποχρέωση των ναυτεργατών, συνολικά του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, όλων των εργαζομένων και βέβαια των κατοίκων των νησιών να μην επιτρέψουν να εφαρμοστεί αυτή η απόφαση, η οποία υποτάσσει την ασφάλεια των πληρωμάτων, των επιβαινόντων και των πλοίων στην αύξηση των υπερκερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Πρόκειται για μια απόφαση που εκτός των άλλων παραβιάζει διεθνείς συμβάσεις και κανονισμούς. Απαιτείται άμεσα η οργάνωση αγωνιστικών - απεργιακών κινητοποιήσεων».

Να σημειωθεί ότι η ΠΕΜΕΝ και η ναυτεργατική Ενωση «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» λίγες ώρες πριν την έκδοση της υπουργικής απόφασης και με έναυσμα τις προκλητικές αξιώσεις Σφηνιά, είχαν εκδώσει καταγγελία προς την ΠΝΟ με την οποία καλούν την Ομοσπονδία να οργανώσει απεργιακές κινητοποιήσεις με το διεκδικητικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει τα ναυτεργατικά σωματεία το οποίο, να σημειωθεί ότι έχει εγκριθεί από την Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας.

Το πλαίσιο αυτό, που συντάχθηκε με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και τις διεθνείς συμβάσεις, αναφέρει ως μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας στα ταχύπλοα τις 6 ώρες ημερησίως, με συνολική απασχόληση που δε θα υπερβαίνει τις 8 ώρες. Ελάχιστος αριθμός ωρών ανάπαυσης εκτός πλοίου 16 ώρες ημερησίως, διατήρηση όλων των ειδικοτήτων στα εν λόγω πλοία, καθορισμός αναλογίας επιβατών με πλήρωμα, η οργανική σύνθεση των πλοίων να καθορίζεται σύμφωνα με τις αυξημένες ανάγκες και την κατασκευαστική δομή των πλοίων αυτών, να γίνει προσδιορισμός με σαφήνεια των δρομολογίων και του ετήσιου χρόνου ακινησίας των πλοίων σύμφωνα με τη σημερινή ισχύουσα νομοθεσία για τα ακτοπλοϊκά - επιβατηγά πλοία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ