Τετάρτη 15 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Καταστροφικό το ξεπούλημα των λιμανιών

Η παρέμβαση του Γιάννη Πατσιλινάκου

Στις πολυποίκιλες επιπτώσεις από την «απελευθέρωση» των λιμανιών της χώρας για τους εργαζόμενους, τους νησιώτες, την άμυνα και την οικονομία της χώρας, αναφέρθηκε, στην παρέμβασή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Πατσιλινάκος, τονίζοντας τον καταστροφικό χαρακτήρα των επιλογών της ΕΕ, που ακολούθησαν διαδοχικά το ΠΑΣΟΚ χθες και η ΝΔ σήμερα.

Ο Γιάννης Πατσιλινάκος είπε ότι «η ρίζα του κακού είναι ότι τα πλοία βρίσκονται στην υπηρεσία των εφοπλιστών», σημειώνοντας ότι «τα έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός» και συνεχίζει να τα πληρώνει μέσω των τεράστιων φοροαπαλλαγών και ενισχύσεων στους εφοπλιστές, που «λύνουν και δένουν», ενώ «τα κέρδη τους είναι πρόκληση απέναντι στους κατοίκους των νησιών και των ναυτεργατών».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε εκτενώς στην πορεία ιδιωτικοποίησης και κατακερματισμού των λιμανιών της χώρας. Οπως είπε, «στα πλαίσια των αναδιαρθρώσεων, τα λιμάνια της ΕΕ προσπαθούν να μπουν στον ανταγωνισμό για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των μεταφορικών εταιριών» και το ζητούμενο είναι το «πώς θα κάνουν χρήση των δημόσιων υποδομών». Ετσι, «το λιμάνι του Πειραιά τεμαχίζεται σε πολλά κομμάτια» και «εταιρίες ΑΕ θα αντικαταστήσουν τον ΟΛΠ», αφού «αυτό είναι το φιλέτο που θέλουν εφοπλιστές και μεταφορικές εταιρίες», μια και «έχει το 75% των εσόδων του ΟΛΠ», ενώ ενδεικτικά «είχαμε πάνω από 10 δισ. το χρόνο περίσσευμα στους ισολογισμούς». Παράλληλα, ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε λόγο για «επίθεση στους λιμενεργάτες», προκειμένου να υπάρξει ένα «συνολικό πλήγμα για το λιμάνι». Μάλιστα, αναφερόμενος στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν από αυτήν την πορεία συνολικά της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, σημείωσε ότι «θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή. Οταν το κομμάτι που έχει τα έσοδα παρθεί, τότε καμιά επένδυση δε θα μπορεί να γίνει». Πρόσθεσε, δε, ότι τα λιμάνια διαθέτουν «κορυφαία βαρύτητα στην άμυνα της χώρας», ενώ «διακινούνται πάνω από 20 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο». Οσον αφορά στις διαδικασίες της φορτοεκφόρτωσης, σημείωσε ότι με την πορεία που ακολουθείται «θα μπορέσει να επιβάλει ο εφοπλιστής από τις εταιρίες που θα γαντζωθούν στο λιμάνι και θα προσφέρουν μαύρη εργασία». Στη συνέχεια, ο Γιάννης Πατσιλινάκος επισήμανε ότι «υπάρχει πρόβλημα και θέμα υποδομών σε ορισμένα λιμάνια του Αιγαίου», αφού «η επικινδυνότητα της προσέγγισης χτυπάει κόκκινο» και τα πλοία «δένουν» μόνο με βάση την ικανότητα των καπετάνιων.

Θέτοντας την οικονομική διάσταση του θέματος, ο Γιάννης Πατσιλινάκος σημείωσε ότι «το κράτος με αυτή τη διαδικασία θα πληρώνει και θα δανείζεται. Δε θα εισπράττει, αφού θα εισπράττουν οι ιδιώτες», σημειώνοντας ότι «το ΚΚΕ ξέρει πολύ καλά ότι αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίζονται με άλλη πολιτική και εξουσία», ενώ προκάλεσε την κυβέρνηση, ζητώντας «να βάλετε φρένο στην ασυδοσία των εφοπλιστών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ