Παρασκευή 11 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟ ΠΕΤΑΛΟ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Διαρκές έγκλημα των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ

Δυστύχημα με τρεις νεκρούς και έναν τραυματία. Από το 1992 έχουν χάσει τη ζωή τους στο δρόμο - καρμανιόλα 530 άνθρωποι!

Eurokinissi

Το «φονικό» Πέταλο του Μαλιακού, που οι κυβερνήσεις τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ, διατηρούν επί δεκαετίες σε δρόμο - λαιμητόμο, έγινε για άλλη μια φορά χτες αιτία να χάσουν τη ζωή τους άλλοι τρεις συνάνθρωποί μας και να τραυματιστεί άλλος ένας.

Συγκεκριμένα, στις 2:15 το μεσημέρι, μία νταλίκα που βρισκόταν στο 183ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος των Θερμοπυλών, ξέφυγε από την πορεία της, μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, αυτό προς Αθήνα και συγκρούστηκε με ένα αυτοκίνητο. Πάνω τους, έπεσε ένα δεύτερο όχημα. Ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης των τριών οχημάτων, ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός των επιβατών του πρώτου αυτοκινήτου και ο τραυματισμός του οδηγού του δεύτερου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός της νταλίκας δήλωσε, πως έχασε τον έλεγχο του φορτηγού όταν ένιωσε μια ξαφνική ζαλάδα.

Η βασική αιτία, όμως - όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις - φαίνεται πως είναι το γεγονός πως ο δρόμος αυτός (παρότι Εθνική Οδός) έχει διατηρηθεί με τις προδιαγραφές της δεκαετίας του 1960, όταν κατασκευάστηκε, ικανός να εξυπηρετήσει τις κυκλοφοριακές ανάγκες εκείνης της εποχής και δεν επιτρέπει πια στους οδηγούς καμία αντίδραση σε περίπτωση ακόμη και στιγμιαίου λάθους. Για το λόγο αυτό έχει μετατραπεί πλέον σε δρόμο - καρμανιόλα, όπου από το 1992 έχουν χάσει τη ζωή τους σε εκατοντάδες τροχαία δυστυχήματα, πάνω από 530 άνθρωποι.


Eurokinissi

Σοβαρότατες βέβαια για την κατάσταση αυτή είναι οι ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που εδώ και 20 τουλάχιστον χρόνια δεν έκαναν τίποτε για την αναβάθμισή του, παρά μόνο «άσφαιρες» εξαγγελίες και σχέδια επί χάρτου. Πρόκειται, θα μπορούσαμε να πούμε, για ένα έγκλημα διαρκείας, καθώς οι καθυστερήσεις αυτές εκ μέρους των κυβερνήσεων έγιναν συνειδητά, επειδή ήθελαν να πριμοδοτήσουν την κατασκευή της περιβόητης ζεύξης του Μαλιακού με τη μέθοδο της «σύμβασης παραχώρησης». Ενα έργο που θα εξυπηρετούσε μόνο τα συμφέροντα των μεγαλοτραπεζιτών και των μεγαλοεργολάβων, ενώ θα υποχρέωνε το λαό να πληρώνει διπλά: και για την κατασκευή και για τη λειτουργία του, μέσω πανάκριβων διοδίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ζεύξη του Μαλιακού ματαιώθηκε μόλις το 2002 και μάλιστα μόνο όταν το μεγάλο κεφάλαιο ανακάλυψε ότι ήταν τόσο το κόστος του έργου, που δε θα είχε την κερδοφορία που προσδοκούσε!

Από το 2003 ξεκίνησαν, τελικά, οι δημοπρατήσεις - και μάλιστα μετ' εμποδίων - κάποιων από τα έργα αναβάθμισης του Πετάλου του Μαλιακού και μετατροπής του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο «Ρ», στις 11/9/2005, με συγκεκριμένα στοιχεία, με τους ρυθμούς που δημοπρατούνται τα έργα ο αυτοκινητόδρομος θα παραμένει «λαιμητόμος» τουλάχιστον μέχρι το 2012. Αρκεί να αναφέρουμε ότι από τα 77 χιλιόμετρα που αποτελούν το συνολικό του μήκος, σήμερα εκτελούνται έργα αναβάθμισης μόνο στα 34,5 και μόλις δημοπρατήθηκε ένα ακόμη τμήμα (Σκάρφεια - Θερμοπύλες) 17 χιλιομέτρων, οι εργασίες για το οποίο αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα του 2006 το νωρίτερο...

Οπως τόνιζε η ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της στις 13 Ιούλη 2005 με αφορμή ένα ακόμη πολύνεκρο δυστύχημα, «η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών της λαϊκής οικογένειας δεν μπορεί να γίνει όσο κυριαρχούν τα κόμματα του κεφαλαίου, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και οι συνεργάτες τους. Μόνο στο δρόμο της λαϊκής συμμαχίας του Μετώπου που προτείνει το ΚΚΕ, μπορούν να υπάρξουν κατακτήσεις που θα ανακουφίζουν το λαό και παράλληλα θα φέρνουν πιο κοντά την οριστική λύση των προβλημάτων, την κατάκτηση της λαϊκής εξουσίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ