Πέμπτη 17 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Ούτε χτες εμφανίστηκε ο υπεύθυνος του «Νηογνώμονα»

Για δεύτερη φορά από την έναρξη της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, που στοίχισε τη ζωή σε 81 ανθρώπους, ο σημερινός τεχνικός διευθυντής της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας» Α. Αγαπάκης, δεν παρουσιάστηκε στο δικαστήριο για να καταθέσει, δηλώνοντας ασθένεια.

Υπενθυμίζεται ότι το ΣΑΜΙΝΑ εκτός από τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που του είχε προμηθεύσει ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) είχε στα συρτάρια του και πιστοποιητικά που του είχε εκδώσει ο «Ελληνικός Νηογνώμονας». Πιστοποιητικά σαν αυτά που είχε εκδώσει και για τα καράβια ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ και ΔΥΣΤΟΣ, που και αυτά - όπως και το ΣΑΜΙΝΑ - βρίσκονται τώρα στον πάτο της θάλασσας, με απολογισμό 44 πνιγμένους.

Ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι ενώ ο πρόεδρος του δικαστηρίου, Νίκος Λεοντής, στην αρχή της δίκης είχε δηλώσει κατηγορηματικά ότι όποιος δεν έρχεται να καταθέσει ενώ έχει κληθεί, θα διατάζεται αμέσως η βίαιη προσαγωγή του, τώρα τηρεί «σιγήν ιχθύος»... Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε και με τον δύτη Κ. Δημητριάδη, ο οποίος δεν ήρθε να καταθέσει ενώ έχει κληθεί πάρα πολλές φορές και τα ευρήματα της πραγματογνωμοσύνης του έχουν γίνει πολλές φορές θέμα συζήτησης και αντιδικίας στο δικαστήριο.

Οι πραγματογνώμονες που εξέτασαν τη δεξιά προπέλα του ΣΑΜΙΝΑ από την οποία έχει αποκοπεί το ένα πτερύγιο κατέθεσαν χτες. Οπως τόνισε ο B. Παπάζογλου, που είναι διευθυντής Εργαστηρίου Ναυπηγικής Τεχνολογίας, διαπιστώθηκε ότι η αποκοπή του πτερυγίου προκλήθηκε από τη βίαιη πρόσκρουση της προπέλας, η οποία κατά πάσα πιθανότητα έγινε στα βράχια, στις Πόρτες. Οταν ρωτήθηκε για το αν οι εργασίες που είχαν γίνει στις προπέλες στο διάστημα της μετασκευής του πλοίου έπρεπε να παρακολουθούνται από τον «Ελληνικό Νηογνώμονα», ο πραγματογνώμονας ήταν κατηγορηματικός: «Πρέπει να επιθεωρούνται και να εγκρίνονται από τον "Νηογνώμονα" αλλιώς το πλοίο χάνει την κλάση του!».

Οταν ρωτήθηκε για το αν οι προπέλες του πλοίου ήταν προστατευμένες από κατασκευής τους, ώστε να μη χτυπήσουν στα βράχια, απάντησε ότι στο συγκεκριμένο τύπο πλοίου δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Επίσης, συμφώνησε με τον υποπλοίαρχο Α. Ψυχογιό στο ενδεχόμενο η προπέλα να χτύπησε στο βράχο ενώ ήταν σταματημένη, γι' αυτό και έσπασε το ένα μόνο πτερύγιο και τα άλλα είναι άθικτα.

Το γεγονός ότι το πτερύγιο της δεξιάς προπέλας αποκόπηκε από σφοδρή πρόσκρουση ανέφερε και ο άλλος πραγματογνώμονας Δ. Παντελής, αναπλ. καθηγητής ΕΜΠ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ