Συγκεκριμένα, καταδεικνύοντας τις ευθύνες του Κ. Κληρονόμου, που, ελέω της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, κατάφερε να συγκροτήσει μια εκ των τριών μονοπωλιακών επιχειρήσεων («Μινωικές Γραμμές», «Αττικα Γκρουπ», ΑΝΕΚ), που κυριαρχούν στην ελληνική ναυτιλία, ο Αλ. Βενέτης επισήμανε ότι γνώριζε πολύ καλά την κατάσταση του πλοίου και τους τρόπους μέσω των οποίων η εταιρία έπαιρνε τα διάφορα πιστοποιητικά από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΚΕΕΠ, «Ελληνικός Νηογνώμονας»).
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό, που ανέφερε ο δικηγόρος, όπου την επόμενη μέρα του ναυαγίου και ενώ ακόμα έβγαζαν πτώματα από τη θάλασσα, ο Κ. Κληρονόμος πρόεδρος της HSW (τότε MFD) κοντραριζόταν σε τηλεοπτικούς σταθμούς με τον Περ. Παναγόπουλο, πρόεδρο της «Αττικα Γκρουπ» (τότε «Επιχειρήσεις Αττικής») για τις επιχειρήσεις τους!
Για τον α` μηχανικό Γερ. Σκιαδαρέση, ο Αλ. Βενέτης ζήτησε τη μεταβολή της κατηγορίας του από πλημμέλημα που είναι τώρα σε κακούργημα, καθώς θεωρεί ότι έχει βαριές ευθύνες, επειδή την ώρα του ναυαγίου δεν ενημέρωσε τη γέφυρα για την κατάσταση που επικρατούσε στο μηχανοστάσιο, αλλά και γιατί μετά το ναυάγιο ήταν «το ψυχοπαίδι της εταιρίας και διαρκής μάρτυρας υπεράσπισής της» στις δίκες που έγιναν στα αστικά δικαστήρια.