Παρασκευή 10 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 16 ΚΑΙ 17 ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ
Ο αγώνας στα χέρια των εργατών της θάλασσας

Πλατιά σύσκεψη χτες στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ, με πρωτοβουλία της «Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης»

Καθημερινές είναι οι περιοδείες συνδικαλιστών των ταξικών δυνάμεων στα καράβια ενόψει της απεργίας
Καθημερινές είναι οι περιοδείες συνδικαλιστών των ταξικών δυνάμεων στα καράβια ενόψει της απεργίας
«Η μάχη της απεργίας πρέπει και θα δοθεί με την καλύτερη δυνατή οργάνωση και συντονισμό, ώστε το σύνολο των ναυτεργατών τις μέρες εκείνες να βρίσκεται στους καταπέλτες και με τον αγώνα μας να αναγκάσουμε την κυβέρνηση να αποσύρει το αντιναυτεργατικό νομοσχέδιο που κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή και παράλληλα να διεκδικήσουμε αιτήματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες μας».

Αυτό τόνισε ο Σάββας Τσιμπόγλου, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και υπεύθυνος της «Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης», στην πλατιά σύσκεψη ναυτεργατών που διοργάνωσε χτες το πρωί η παράταξη, στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ, ενόψει της 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 16 και 17 του Φλεβάρη. Νωρίτερα, κλιμάκια των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων περιόδευσαν στα καράβια, απευθύνοντας κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην απεργία και κλιμάκωση του αγώνα.

Ο Σάββας Τσιμπόγλου έκανε εκτενή αναφορά στις αντιναυτεργατικές διατάξεις του νομοσχεδίου της κυβέρνησης (απελευθέρωση ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, παράδοση σε ιδιώτες της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης, κατάργηση της ρήτρας του 3% που επιβάλλει το ΝΑΤ για την καθυστέρηση καταβολής των εισπραχθέντων από το ΚΑΕΟ, νέο χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις), οι οποίες, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «ενισχύουν με κάθε τρόπο την ακόμη μεγαλύτερη κερδοφορία των εφοπλιστών στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας" και συρρικνώνουν τα μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, και όχι μόνο».

Αποφασιστικά στη μάχη της απεργίας

Το λόγο πήρε και ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ο οποίος τόνισε την ανάγκη να οργανωθεί αποτελεσματικά η απεργία επισημαίνοντας: «Η συγκρότηση απεργιακών επιτροπών, αλλά και κλιμακίων που θα καλύψουν το σύνολο των λιμανιών της χώρας, πρέπει να γίνει με αποφασιστικό τρόπο ώστε να μην επιτρέψουμε στους εφοπλιστές να απειλήσουν με οποιονδήποτε τρόπο τους συναδέλφους μας. Μόνο η μαζική συμμετοχή και η καλή οργάνωση του αγώνα μπορούν να κάμψουν την αδιαλλαξία της κυβέρνησης».

Καταλήγοντας τόνισε: «Ολοι έχετε εμπειρία για τη συμπεριφορά, τη στάση και το ρόλο της πλειοψηφίας της ΠΝΟ. Για μια ακόμη φορά αναγκάστηκε, την περασμένη βδομάδα, να πάρει απόφαση για απεργιακή κινητοποίηση μετά την πίεση που άσκησαν οι ναυτεργάτες. Παρά ταύτα, την ίδια στιγμή που αποφασίζει για απεργία, παίρνει και μέτρα για την υπονόμευσή της. Η ευθύνη η δική μας καθώς και όλων των ναυτεργατών είναι να περιφρουρήσουμε την απεργία και να οργανώσουμε τις δυνάμεις μας μέσα στα βαπόρια ώστε η απεργία να έχει επιτυχία».

Την ανάγκη να αποτελέσει η απεργία ένα ακόμα μαζικό βήμα καταδίκης του συνόλου της αντιλαϊκής πολιτικής και να βρει, άμεσα, συνέχεια ο αγώνας των ναυτεργατών επισήμαναν στις τοποθετήσεις τους και οι άλλοι συνδικαλιστές και εργάτες της θάλασσας που πήραν το λόγο στη σύσκεψη.

ΚΚΕ: Κάθετο «όχι» στο νομοσχέδιο

Την κατηγορηματική αντίθεση του ΚΚΕ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τη Ναυτική Εκπαίδευση αλλά και επιμέρους θέματα που αφορούν στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, εξέφρασε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η εισηγήτρια του Κόμματος, Ελπίδα Παντελάκη, κατά την προχτεσινή συνεδρίαση.

«Δεν υπάρχει κανείς εκτός από τους εφοπλιστές που να συμφωνεί με αυτό το νομοσχέδιο», δήλωσε χαρακτηριστικά η Ελπίδα Παντελάκη, αναφερόμενη στις αντιδράσεις των ναυτεργατών, των σπουδαστών και των εκπαιδευτικών των ναυτικών σχολών. Οπως είπε, στόχος είναι «η ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης» και «η κατηγοριοποίηση, που επεκτείνεται και στο εκπαιδευτικό προσωπικό», ενώ, αντίθετα, «θα έπρεπε να ενισχυθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των σχολών» και όχι να παράγουν μέσω της κατηγοριοποίησης των πτυχίων «φθηνό εργατικό δυναμικό για τα καράβια».

Οσον αφορά στο υπάρχον διδακτικό προσωπικό η Ελπίδα Παντελάκη τόνισε πως «οι 350 εκπαιδευτικοί πρέπει να αποτελέσουν το μόνιμο διδακτικό προσωπικό», θυμίζοντας ότι εξ αυτών σήμερα 240 είναι ωρομίσθιοι και συμβασιούχοι.

Παράλληλα, η Ελπίδα Παντελάκη αναφέρθηκε σε σειρά επιμέρους ρυθμίσεων λέγοντας ότι συνιστούν «" γην και ύδωρ" στους εφοπλιστές», για να τονίσει: «Ενώ βαθαίνει η χρεοκοπία των ασφαλιστικών ταμείων των ναυτεργατών, την ίδια στιγμή έρχεται σειρά ρυθμίσεων που διευκολύνουν τους ακτοπλόους και γενικά τους εφοπλιστές». Οσον αφορά στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου για τις ακτοπλοϊκές γραμμές σημείωσε πως «δε θα υπάρχει ουσιαστικά δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» αφού οι ακτοπλόοι «όποτε θέλουν θα τις λειτουργούν και όποτε δε θέλουν όχι».

Την «αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης» επικαλέστηκε στην παρέμβασή του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης. Μακριά από κάθε ουσιαστική κριτική ήταν η παρέμβαση της εισηγήτριας του ΠΑΣΟΚ, Ελπίδας Τσουρή. Εμμέσως αποδέχτηκε τη λογική της ιδιωτικοποίησης των ναυτικών σχολών, λέγοντας ότι το νομοσχέδιο δημιουργεί ιδιωτικές σχολές «μακριά από τις προϋποθέσεις των διεθνών συμβάσεων». Το νομοσχέδιο καταψήφισε ο βουλευτής του ΣΥΝ Γιάννης Δραγασάκης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ