Παρασκευή 2 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΠΛΟΙΩΝ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ
Απροστάτευτοι οι ναυτεργάτες στη θάλασσα

Ενας νεκρός και πέντε αγνοούμενοι μέχρι αργά χτες το βράδυ. Σοβαρές ευθύνες και ερωτηματικά προκύπτουν για τις υπηρεσίες του ΥΕΝ

Ενας ακόμα ναυτεργάτης «θάφτηκε» χτες στις εκατόμβες που έχει ανοίξει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, ενώ 5 άλλοι αγνοούνται. Πρόκειται για τον τραγικό απολογισμό της σύγκρουσης που έγινε χτες το μεσημέρι, 16 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του ακρωτηρίου Ζούρβα της Υδρας, μεταξύ του φορτηγού πλοίου «HAN» με σημαία Παναμά και 13 Τούρκους ναυτεργάτες πλήρωμα και του ελληνικού δεξαμενόπλοιου «ΑΛΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΣ» με πλήρωμα 11 Ελληνες ναυτεργάτες. Από τη σύγκρουση το φορτηγό πλοίο βυθίστηκε, ενώ από τους 13 ναυτεργάτες του πληρώματός του κατάφεραν να σωθούν οι 7, οι οποίοι στην αρχή παρελήφθησαν από το δεξαμενόπλοιο και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο στο Θριάσιο Νοσοκομείο. Οι 11 ναυτεργάτες του ελληνικού δεξαμενοπλοίου είναι όλοι καλά στην υγεία τους και βρίσκονται στο πλοίο, ενώ μέχρι αργά το βράδυ βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη η επιχείρηση για την ανεύρεση των 5 αγνοουμένων, με πλωτά του Λιμενικού, ελικόπτερα και παραπλέοντα πλοία.

Προς το παρόν παραμένουν άγνωστα τα ακριβή αίτια της σύγκρουσης των δύο πλοίων, που έγινε μέρα μεσημέρι και με καλές καιρικές συνθήκες. Αυτό που έχει γίνει γνωστό είναι ότι το δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει στις 9.30 το πρωί από τις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ στους Αγίους Θεοδώρους και είχε προορισμό το Ηράκλειο Κρήτης φορτωμένο με 1.910 τόνους πετρελαιοειδών, ενώ το φορτηγό είχε αποπλεύσει από Τουρκία, φορτωμένο με σιδηρομετάλλευμα και είχε προορισμό την Καζαμπλάνκα. Τα δύο πλοία είχαν διασταυρούμενες πορείες και κατά δήλωση του Ελληνα πλοιάρχου, το φορτηγό «βρήκε» το δεξαμενόπλοιο από την αριστερή του πλευρά κοντά στην πλώρη.

Δυο ώρες έψαχναν το όνομα του πλοίου!

Ωστόσο δημιουργούνται σωρεία ερωτηματικών για το θέμα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της έρευνας και διάσωσης. Είναι ενδεικτικό ότι το ναυάγιο έγινε «μπροστά στην πόρτα» του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσής του, δηλαδή περίπου 36 ναυτικά μίλια ανοιχτά από τον Πειραιά και όμως, από τις 14.06 που ήταν η ώρα σύγκρουσης και μέχρι τις 4 περίπου το απόγευμα, το ΥΕΝ έδινε ως όνομα του βυθισμένου πλοίου το «ΜΙΝΑ». Επιπλέον το ΚΣΕΔ «πήρε χαμπάρι» ότι κάτι γίνεται ανοιχτά της Υδρας από το σήμα που εξέπεμψε το EPIRB (συσκευή εκπομπής σημάτων κινδύνου και προσδιορισμού στίγματος) του φορτηγού πλοίου. Η συσκευή αυτή τίθεται αυτόματα σε λειτουργία μόνο όταν βρεθεί στη θάλασσα, γεγονός που σημαίνει ότι το φορτηγό πλοίο είχε ήδη βυθιστεί. Μετά το σήμα που έλαβε το ΚΣΕΔ συνομίλησε με τον καπετάνιο του δεξαμενόπλοιου και πληροφορήθηκε τη σύγκρουση.

Ο κ. Μίχος διευθυντής του γραφείου Τύπου του ΥΕΝ, στη διάρκεια δηλώσεών του για την τραγωδία, όταν ρωτήθηκε σε τι τελικά χρησιμεύουν τα πανάκριβα συστήματα VTM που έχουν εγκατασταθεί για την παρακολούθηση της κίνησης των πλοίων και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας απάντησε ότι «η σύγκρουση έγινε σε διεθνή ύδατα και δεν είναι χώρος ευθύνης του VTM»...

Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι το φορτηγό πλοίο τούρκικων συμφερόντων είχε έτος κατασκευής το 1978, ενώ σε επιθεώρηση που είχε διενεργηθεί από επιθεωρητές τον Ιούλη του 2005, όταν βρισκόταν στο Κόπερ της Σλοβενίας, καταγράφηκαν 33 σοβαρότατες παρατηρήσεις που αφορούσαν από μέσα ασφάλειας ναυσιπλοΐας, σωστικά μέσα, μέχρι «κρακ» στις δεξαμενές έρματος. Είχαν εντοπίσει πρόβλημα ακόμα και στη μαγνητική πυξίδα του!

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν οι Ενώσεις των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων υπογραμμίζουν ότι θρηνεί ξανά η ναυτεργατική οικογένεια και επισημαίνουν: «Σοβαρές ευθύνες και ερωτηματικά προκύπτουν από τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις υπηρεσίες του ΥΕΝ σχετικά με τον έλεγχο της ασφαλούς ναυσιπλοΐας σε μια θαλάσσια περιοχή με έντονη κίνηση πλοίων». «Το γεγονός - συνεχίζουν - ότι το ΥΕΝ πληροφορήθηκε το ναυάγιο από το EPIRB επιβεβαιώνει τις ευθύνες του. Η παραπέρα διερεύνηση των συνθηκών της σύγκρουσης και του ναυαγίου είναι αναγκαία. Επιτακτική είναι η ανάγκη για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την ασφαλή ναυσιπλοΐα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ